ועדת השחרורים אישרה היום (שני) בצהריים, בתום דיון בכלא צלמון, את בקשתו של איש חיי הלילה והנדל"ן, עבריין המין אלון קסטיאל, לשחרור מוקדם. הפרקליטות, שיוצגה על-ידי סגן פרקליטות מחוז צפון עו"ד ערן לוף, הגישה בקשה לעיכוב השחרור בשבוע ונענתה בחיוב - אך ככל הנראה לא תערער על ההחלטה.
בינואר 2018 קסטיאל הורשע במסגרת הסדר טיעון בניסיון אונס, מעשה מגונה בכוח, מעשה מגונה והטרדה מינית. הוא נכלא באוגוסט של אותה שנה, כשהעונש שנגזר עליו עמד על ארבע שנים ותשעה חודשים, מתוכם ריצה כשלוש שנים ותשעה חודשים. באוגוסט אשתקד, ועדת השחרורים דנה בבקשתו הקודמת לשחרור מוקדם, אך זו סורבה.
1 צפייה בגלריה
אלון קסטיאל
אלון קסטיאל
אלון קסטיאל. הפרקליטות התנגדה לבקשה לשחרורו המוקדם
(צילום: שאול גולן)

קסטיאל, נזכיר, הואשם בדצמבר 2016 בביצוע עבירות מין חמורות, ויוחסו לו שני מעשי אונס. בשלב ראשוני במשפט, הוסר אחד מסעיפי האישום באונס. סנגוריו של קסטיאל דאז, מיטל דנינו ורועי בלכר, טענו כי חלה התיישנות בנוגע למקרה המדובר, מאחר שעברו 10 שנים מהמעשה שיוחס לו. הסדר הטיעון שנחתם לבסוף הרשיע את קסטיאל בפגיעה בארבע נשים, ללא אישום באונס.
קסטיאל עמד מול חברי הוועדה והביע חרטה על מעשיו. בתנאי השחרור שנקבעו לו הוחלט שישהה במעצר בית לילי ויורחק מהנפגעות. הסנגורית רותם טובול הציגה את הטיפול והשיקום שעבר לטענתה בכלא, והציעה שיעבור טיפול מטעם הרשות לשיקום האסיר. כמו כן, הוועדה קבעה שלאור הקביעה שהוא במסוכנות נמוכה, אין צורך בפיקוח של היחידה הייעודית לעברייני מין משוחררים.
אחת הנפגעות, שרי גולן, שוחחה הבוקר עם אולפן ynet, והתנגדה באופן נחרץ לשחרור מוקדם לקסטיאל: "אין שום חוק שקובע שעבריין מין צריך להשתחרר מוקדם. ההפך הוא הנכון, בית המשפט העליון קבע שקסטיאל צריך לרצות את מלוא העונש, אז ועדה יכולה פתאום להחליט שבגלל התנהגות טובה ושנראה להם שהוא לא מסוכן הוא יכול להשתחרר?". גולן הוסיפה כי היא "לא קונה את הרהורי החרטה. אני גם חושבת שכשהוא ייצא בחזרה לציבור הרחב, יש להרבה נשים ממה לפחד".
עו"ד רותם טובולעו"ד רותם טובולצילום: יריב כץ
עורכת דינו של קסטיאל, רותם טובול, הציגה את עמדתה באולפן אף היא. לטענתה, קסטיאל "עבר כברת דרך, ואני מאחלת לנו שיהיו לנו עוד אסירים כאלה, שמביעים חרטה והשתקמו". היא סיפרה כי קסטיאל לא עתר לבית המשפט לאחר דחיית הבקשה הקודמת לשחרור מוקדם, הצטרף להליך שיקום ממושך, קיבל מעטפת טיפולית, לקח אחריות על מעשיו והפחית את מסוכנותו. טובול אמרה כי אינה מוטרדת ממחאת המתלוננות נגד הבקשה לשחרור, וכי קסטיאל "הביע את הסכמתו לכך שיביעו את עמדתן בפני הוועדה".
פורסם לראשונה: 14:05, 16.05.22