3 צפייה בגלריה
תחנת הרכבת הוד השרון סוקולוב
תחנת הרכבת הוד השרון סוקולוב
תחנת הרכבת הוד השרון סוקולוב
(צילום: דוברות רכבת ישראל)
רכבת ישראל תסגור החל מ-17 במרץ את תחנת כפר סבא נורדאו למשך שישה שבועות לצורך עבודות תחזוקה - וכתוצאה מכך לא יופעלו רכבות בין ראש העין לרעננה במשך כמה שבועות. התחנה בכפר סבא מצטרפת לתחנות רעננה דרום והוד השרון-סוקולוב שנסגרו בחודש שעבר לכמה חודשים כשהתברר שהן חלשות מהמתוכנן.
כפי שפורסם ב-ynet, במהלך ביצוע עבודות תשתית שגרתיות בתחנות בכפר סבא ובהוד השרון גילו שבגגות שלהן לא שולבו מספיק רכיבי ברזל, ושעליהן לעבור שיפוץ ממושך של כמה חודשים. שיפוץ התחנות יבוצע במקביל להרמת המסילות כך שיתאימו לגובה הרציף ויוכלו להכיל את הרכבות החשמליות החדשות של חברת סימנס. ברכבת מבטיחים לספק שירות אוטובוסים בחינם בין התחנות הסגורות בתקופת העבודות.
ראש העיריית כפר סבא, רפי סער, זעם על החלטת הרכבת, ואמר בתגובה כי "לצערי הרב, רכבת ישראל ממשיכה להפגין זלזול מחפיר בתושבי השרון כולו עם ניתוק האזור משירות הרכבות. אנו דורשים כי עד לסיום העבודות, יופעלו קווי תחבורה ציבורית בכביש 531, במסלול המקביל לציר הרכבת, תגבור מיידי של שאר קווי האוטובוסים באזור וכי הנהלת הרכבת תתנהל בשקיפות, תמסור צפי אמין לסיום העבודות והשבת הקווים לשגרה".
אמיר כוכבי, ראש העיר הוד השרון, הוסיף כי "זה כבר לא עניין רק של הרכבת, אלא של כל שאלת התשתיות במדינת ישראל והיכולת לקדם שימוש בתחבורה ציבורית וכל יום שעובר הוא נזק מצטבר שעל המדינה לשים לו סוף".
ברכבת אמרו כי "אנו מבינים שהשינויים בתנועת הרכבות בטבעת השרון אשר נעשו בהתראה קצרה פגעו ברמת השירות שלנו לתושבי כפר סבא, הוד השרון ורעננה. חשוב לנו להבהיר כי מדובר בעבודות חיוניות לבטיחות לקוחותינו ואנו עושים את כל המאמצים על מנת לקדם את העבודות המורכבות ולסיימן מוקדם ככל הניתן. אנו מתנצלים בפני לקוחותינו על אי הנוחות הזמנית ומודים להם על ההבנה".
3 צפייה בגלריה
פסי רכבת חדשים שממתינים להתקנה ורכבת בודדת שמתמרנת ביניהם
פסי רכבת חדשים שממתינים להתקנה ורכבת בודדת שמתמרנת ביניהם
מסילות חדשות לרכבת
(צילום: דוברות רכבת ישראל)
בתוך כך, אמש נתקעו קרוב ל-1,000 נוסעים במשך יותר משעתיים ברכבת בחדרה. חלקם בתוך הרכבת - וחלקם בתחנה. רכבת שנתקעה ליד התחנה חולצה רק כעבור יותר משעה של עמידה על המסילה, וחסמה רכבת אחרת. שבח, תושבת בנימינה, סיפרה ל-ynet כי זמן קצר לפני ההגעה לתחנה הודיע הנהג על תקלה בקטר, ובמשך שעה הרכבת עמדה ללא תזוזה, כשבכל חמש דקות הכרוז מודיע על כך שהתקלה בטיפול. "הרכבת הייתה מפוצצת, לא היו מים ואוויר, ילדים נרדמו במעבר. רק אחרי יותר משעה הגיע קטר שגרר אותנו לתחנה ושם עברנו לרכבת אחרת צפונה", אמרה.
3 צפייה בגלריה
נוסעי הרכבת תקועים בתחנה בחדרה
נוסעי הרכבת תקועים בתחנה בחדרה
הרכבת התקועה בחדרה
רפאל, שנסע מנהריה למודיעין, אמר שהורו לנוסעים לרדת מהרכבת במהירות, וכי הצליח להגיע הביתה שלוש שעות לאחר המועד המתוכנן. "מצבי עוד היה טוב לעומת נוסעים ברכבת שהיו בדרכם לחו"ל ולא בטוח שתפסו את הטיסה", אמר.
מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "לצערנו, רכבת ממודיעין שהייתה בדרכה לנהריה נעצרה בשל תקלה וחסמה את המסילה בשעות שבהן מופעלת רק מסילה אחת בגלל עבודות החשמול. בשל התנאים המורכבים של האירוע, ויכולת הגישה לרכבת, חילוץ הנוסעים התארך לזמן רב. הנוסעים יפוצו על כרטיסי הנסיעה ויקבלו גם החזרים כספיים על המוניות. ברכבת מתנצלים על אי הנעימות לנוסעים ומבצעים תחקור מעמיק של האירוע".
איתן גליקמן השתתף בהכנת הכתבה