1 צפייה בגלריה
מחלקת הקורונה בבית החולים שערי צדק, ירושלים
מחלקת הקורונה בבית החולים שערי צדק, ירושלים
מחלקת הקורונה. "קוראים להורים להקפיד"
(צילום: אלכס קולומויסקי )
על רקע נתוני התחלואה הגבוהים בזן האומיקרון מזהיר היום (ג') איגוד רופאי הילדים מפני הביטול הגורף של הבידודים במוסדות החינוך מיום חמישי – וזאת אף שרק בשבוע שעבר תמכו ראשיו במהלך. כעת הם מדגישים כי יהיה צורך בבחינה שבועית של ההחלטה ושל השלכותיה. יו"ר האיגוד, פרופ' צחי גרוסמן, אמר: "אנו עוקבים בדאגה אחרי המשך העלייה המתמדת באשפוזי ילדים, חלקם במצב קשה".
על פי נתוני משרד הבריאות מאתמול, 117 ילדים מאושפזים בבתי החולים עם קורונה – כשאצל רובם הנגיף אינו הסיבה המרכזית לאשפוז.
בבית החולים שניידר מאושפזים 13 ילדים עם קורונה, רובם עם מחלות וחבלות אחרות לצד ההדבקה. בבית החולים ספרא לילדים בשיבא מאושפזים 18 ילדים עם קורונה, אך רק שישה מתוכם בשל סיבוכי המגפה. ברמב"ם מאושפזים שישה ילדים – כולם עם מחלות רקע. באיכילוב מאושפזים שני ילדים בלבד – מתוכם תינוק עם חום שמחויב באשפוז על פי נוהלי משרד הבריאות.

השבוע דחו ראש הממשלה נפתלי בנט וגורמים מקצועיים אחרים ממשרד הבריאות את הצעתו של פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא, לדחות את ביטול הבידודים. בעקבות זאת נפגשו ראשי איגוד רופאי הילדים עם נציגי משרד הבריאות כדי להבהיר את עמדתם המסתייגת מביטול הבידודים הגורף ביום חמישי.
מאיגוד רופאי הילדים נמסר: "כמי שנתן אור ירוק מקצועי להנהלת המשרד ללכת על המתווה הזה לפני שבוע, אנו נמשיך ונעקוב באופן הדוק אחרי מצב ההדבקות והאשפוזים, ובמידת הצורך נקבל החלטות בהתאם להתפתחויות. אנו קוראים להורים להקפיד על הבדיקות ולדווח באמינות על תוצאותיהן. לאחריות ההורים חלק קריטי בהצלחת המהלך".
באיגוד קראו לבחינה מתמדת של הנתונים, ולסגת מהמהלך במידה שיירשם זינוק במספר המאושפזים או בשכיחות תסמונת ה-PIMS שמופיעה לעיתים רחוקות בקרב מחלימים צעירים".