שר הביטחון בני גנץ סייר היום (שלישי) בגבול הצפון, על רקע מטח הרקטות בשבוע שעבר, ושלח מסר לאיראן ולחיזבאללה: "מי שהתרגל למשוואות, כדאי שיבין שמה שהיה הוא לא בהכרח מה שיהיה ושיעשה היטב את החשבון", אמר. "את הפעולות שלנו ואת התגובות שלנו נעשה בזמן ובמקום שאנחנו נקבע".
4 צפייה בגלריה
גנץ בסיור בפיקוד הצפון
גנץ בסיור בפיקוד הצפון
"רואים היטב את ניסיונות חיזבאללה לנצל את המצב בלבנון". גנץ בסיור בפיקוד הצפון
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
גנץ סייר בפיקוד הצפון יחד עם סגן הרמטכ"ל אלוף הרצי הלוי, מפקד פיקוד הצפון אלוף אמיר ברעם ומפקד אוגדה 91, תת-אלוף שלומי בינדר. במהלך הסיור קיים שר הביטחון הערכת מצב בפיקוד, ולאחר מכן קיבל סקירת שטח בתצפית בשלומי.
"אני מסיים סיור ביחד עם סגן הרמטכ"ל ואלוף פיקוד הצפון ומפקדים נוספים בסמיכות לגבול הצפוני שלנו", אמר גנץ. "ההתפרקות של לבנון היא טרגדיה. מדינת ישראל קוראת לעולם לסייע ומוכנה לסייע בעצמה, אך לא נאפשר לטרגדיה הלבנונית לחצות את הגבול לישראל".

4 צפייה בגלריה
הספינה מרסר סטריט עוגנת בנמל פוג'יירה באיחוד האמירויות
הספינה מרסר סטריט עוגנת בנמל פוג'יירה באיחוד האמירויות
"איראן היא הסכנה הגדולה ביותר ליציבות העולמית והאזורית". הספינה MERCER STREET
(צילום: AFP)
לדבריו, "אנו רואים היטב את הניסיונות של חיזבאללה לנצל את המצב על חשבון ביטחונם ופרנסתם של אזרחי לבנון עצמם - וכל זאת בשליחות איראן. כפי שראינו גם במתקפה הימית שגבתה את חייהם של שני אזרחים זרים, איראן היא הסכנה הגדולה ביותר ליציבות העולמית והאזורית כאחד. אסור לעמוד מנגד כשאיראן מתקדמת לעבר נשק גרעיני, אסור לעמוד מנגד כשאיראן פועלת באזור בצורה שלילית כפי שהיא עשתה לאחרונה".
גנץ הוסיף: "אנו קוראים לכל השחקנים והמדינות בעולם לפעול בכדי לבלום את התוקפנות של איראן, זה זמן למעשים ופעולות משותפות. לצד זאת, נמשיך להגן על עצמנו מול כל ניסיון לאיים עלינו או להעביר אמצעי לחימה מתקדמים לשלוחים שלהם בגבולות שלנו".
4 צפייה בגלריה
זירת הנפילה
זירת הנפילה
השריפה לאחר נפילת הרקטה ליד קריית שמונה
(צילום: אפי שריר)
ביום שישי בבוקר שיגר חיזבאללה 19 רקטות מדרום לבנון לאזור החרמון. מערכת כיפת ברזל יירטה את רוב הרקטות, וכמה מהן נפלו בשטחים פתוחים במרחב מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. צה"ל הגיב בירי פגזים לעבר מקורות שיגור הרקטות. יום קודם לכן נורו שלוש רקטות לעבר קריית שמונה, ושתיים מהן התפוצצו בשטח פתוח וגרמו לשריפה.

4 צפייה בגלריה
יצחק הרצוג מדבר בטקס הגעת ספינת אח"י עצמאות - סער 6 בבסיס חיל הים בחיפה
יצחק הרצוג מדבר בטקס הגעת ספינת אח"י עצמאות - סער 6 בבסיס חיל הים בחיפה
הרצוג בבסיס חיל הים בחיפה
(צילום: דובר צה"ל)
גם נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס היום למתיחות בצפון. בטקס הגעת ספינת הטילים אח"י עצמאות (סער 6) בבסיס חיל הים בחיפה אמר הרצוג כי "רק בסוף השבוע האחרון ראינו שוב את הפעילות של איראן ושלוחותיה בגבול הצפון. אם מישהו בלבנון חושב שהוא יכול לאיים עלינו – הוא טועה טעות מרה. לא נסכים בשום אופן למציאות של חיים תחת ירי ומי שינסה לפגוע בנו בכול מקום, בזירות קרובות ורחוקות, במישרין או בעקיפין, יחוש את כוחנו ועוצמתנו".
בנוגע לתוקפנות האיראנית, אמר הנשיא: "בשבועות האחרונים, היינו עדים לניסיון של איראן לפגוע במטרות ישראליות גם דרך הזירה הימית. זה לא רק עניין ישראלי. העולם כולו ראה את תוצאות התוקפנות של איראן על אזרחים בלתי מעורבים-חפים מפשע".