מחלקת התביעות של המשטרה הגישה היום (חמישי) לבית משפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד איגור יוסף, תושב אשקלון בן 42, בגין תקיפת נהג אוטובוס באמצעות גז מדמיע לאחר שסירב לעצור לו במקום שאינו מוסדר בעת נסיעה לבאר שבע. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.
תקף נהג אוטובוס בגז מדמיע. "יש להעניש את התוקף בעונש משמעותי למען יראו וייראו"

ארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית בירך על הגשת כתב האישום המהיר נגדו: "רק בשבוע שעבר פרסמנו את דוח הארגון המצביע על 4,400 מקרי אלימות כלפי נהגים רק מתחילת השנה. הגיע הזמן שמשרד התחבורה יאמץ במהירות הבזק את התוכנית למניעת האלימות נגד הנהגים שהוכנה על ידי ארגון הנהגים וההסתדרות הלאומית". מהארגון נמסר כי "יש להעניש את תוקף נהג האוטובוס בעונש משמעותי למען יראו וייראו".
נהג האוטובוס שהותקף סיפר כי "הייתי ביום עבודה רגיל, נסעתי לכיוון התחנה המרכזית בבאר שבע. האוטובוס היה עמוס בנוסעים ואחד מהם ביקש לרדת לא בתחנה. הסברתי לו שיש תחנה קרובה, וכשאגיע לתחנה אוריד אותו. הוא לא היה מוכן לחכות ואמר לי להוריד אותו באמצע הדרך. נוסעים רבים צעקו לו 'יש תחנה, הוא יעצור לך בתחנה' אבל זה לא עניין אותו".
לדבריו, כשהגיע לתחנה חלק מהנוסעים ירדו - ואז התוקף הגיע לכיוון הדלת הקדמית ולפני שירד מהאוטובוס ריסס עליו גז מדמיע. "אני מרגיש השפלה, זה לא קל, עדיין לא חזרתי לעבודה. אני רגיל שאנשים מקללים, כל הזמן מקללים אבל מקרה כזה אני לא זוכר שקרה", סיפר.
1 צפייה בגלריה
נוסע תקף נהג אוטובוס בגז מדמיע
נוסע תקף נהג אוטובוס בגז מדמיע
תיעוד מריסוס הגז המדמיע לעבר נהג האוטובוס
והאלימות בכבישים לא פוגעת רק בנהגי התחבורה הציבורית. יעקב אלאטרש, גבר בן 35, נעצר בחשד שתקף אישה שהעירה לו על האופן בו נהג. על פי החשד היא העירה לו על כך שדיבר בטלפון בזמן נסיעה ועל כך שנסע ב"זיג-זג" וסיכן את משתמשי הדרך. בתגובה הוא התנגש ברכבה פעמיים וכאשר הם עצרו ברמזור אדום הוא המשיך לאיים עליה שיפגע בה.
מחקירת המשטרה עלה כי אלאטרש עובד בהסעות, למרות שאין ברשותו רישיון לניהול עסק או אישור להסיע נוסעים. לטענתו, הנהגת היא זו שהגיע אליו מאחור במהירות, עקפה אותו וסימנה לו אצבע משולשת בידה.
נציג המשטרה אמר היום (חמישי) בדיון להארכת מעצרו בבית משפט השלום בבאר שבע: "כל חטאה היה שהעירה לו על אופן נסיעתו. אנחנו עדים לגל האלימות בכבישים בתקופה האחרונה". מעצרו של החשוד הוארך ביומיים.
האלימות בכבישים ממשיכה להשתולל. כמעט כל יום שומעים על עימותים, מכות, ניקובי צמיגים או ניפוץ שמשות שמתרחש בין נהגים. מסקר של עמותת "אור ירוק" שנערך באוגוסט, באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות", עולה שאחד מכל שני ישראלים (48%) דיווח כי נתקל בשנה האחרונה בקטטה בכביש ו-79% נתקלו לפחות פעם באלימות מילולית ותנועות מאיימות. מלבד המקרים שמצולמים ומגיעים לתקשורת, מתרחשים עוד עשרות אירועי אלימות בכבישי ישראל, ומכיוון שלא צולמו או דווחו, לרוב הם לא מצליחים לחדור ללב הדיון הציבורי.
במשטרה טוענים: "הבעיה העיקרית היא העונשים הקלים". בכיר במשטרה טען בבית משפט כי "עומסי התנועה הכבדים שהולכים ומתארכים הם אמנם חלק מהסיבה לאלימות בכבישים. אבל הבעיה העיקרית היא העונשים הקלים. אתה יכול לפוצץ מישהו במכות ולצאת מזה עם עבודות שירות בלבד. הדבר הזה חייב להשתנות".