סבב המינויים החדש בצה"ל ממשיך לעורר התנגדות מצד הדרג הפוליטי, ושרים ממגוון מפלגות הקואליציה, בהובלת השר שלמה קרעי, חתמו על מכתב חריף לראש הממשלה נתניהו הדורש לעצור אותם לאלתר.
לדברי השרים החתומים הם "מביעים בזה את התנגדותם לשורת המינויים שתואמה בין הרמטכ"ל לבין שר הביטחון. משמעותה של התנגדות זו, ושל התנגדות שרים נוספים שהתבטאו בנושא, היא כי ישנו יסוד סביר להניח שהמינויים נעשים שלא על דעת הממשלה, ומשכך דינם להתבטל. נבקשך להבהיר זאת מיידית לשר הביטחון, להורות לו לבטל את המינויים ולהביא בדחיפות את העניין לדיון במליאת הממשלה. מינויים כאלו בעת הזו הם מחטף ויש להורות על ביטולם לאלתר".
על המכתב חתומים מלבד קרעי גם השרים סמוטריץ', בן גביר, מאי גולן, עידית סילמן, עמיחי אליהו ואורית סטרוק.

מוקדם יותר השבוע פרסם הרמטכ"ל את המינויים החדשים: ראש חטיבת המבצעים בצה"ל תת-אלוף שלומי בינדר, שפיקד על מרכז העצבים בבור בקריה סביב 7 באוקטובר, ימונה לראש אמ"ן הבא. תת-אלוף אביעד דגן, שפיקד על בסיסי חיל האוויר ונחשב לאחד הטייסים והקצינים הבכירים הוותיקים ביותר בחיל האוויר, קודם לפקד על אגף התקשוב. מפקד אוגדה 36, תת-אלוף דדו בר-כליפא שתמרן ברצועת עזה הוא ראש אכ"א המיועד וחברו לקרבות, מפקד אוגדה 98, תת-אלוף דן גולדפוס יפקד על הגיס הצפוני, ובשגרה יכין את יכולות התמרון הבא של כוחות היבשה.
"כל חמשת המינויים היו מחויבי המציאות. הלוי וגלנט לא רצו למנות ממלאי מקום בעת הזו", מסבירים בצבא - ונוקבים בסיבה: הנפיצות של הזירה הצפונית והחשש מהתלקחות כוללת מול חיזבאללה, לצד הפעולות הנרחבות שנותרו לבצע בעזה, לרבות רפיח.
לאחר שנודע על המינויים דרש השר סמוטריץ' מראש הממשלה נתניהו להביא לישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני החלטה לעצירת סבב המינויים. "עיסוק במינויים בתקופת מלחמה חמור גם כי הוא מעצב את צה"ל של השנים הבאות בצלמם ובדמותם של מפקדי המטה הכללי הנוכחיים שכשלו, ולכך לא ניתן להסכים", טען.
הלוי השיב לביקורת הזו ובהצהרה מיוחדת אמר: "כמפקד הצבא יש לי את כל הסמכות והאחריות לשלוח היום, ובכל יום, אנשים לשדה הקרב - וכמובן גם למנות אנשים", אמר. לדברי הרמטכ"ל, "צה"ל הוא הארגון הגדול במדינה, הוא נמצא במלחמה ואת הרצף צריך להמשיך. יש לנו אנשים שנפגעו - ואנו נדרשים להחליף אותם".