1 צפייה בגלריה
הפגנה לצדק לרפאל אדנה  ז"ל
הפגנה לצדק לרפאל אדנה  ז"ל
משפחתו הוזמנה לפגישה בפרקליטות. רפאל אדנה ז"ל
(צילום: נדב אבס)
ברקע המחאות האלימות עקב דריסתו למוות של רפאל אדנה בן ה-4 בתאונת פגע וברח, פרקליטת מחוז מרכז הזמינה את בני משפחתו לפגישה ביום ראשון הקרוב, "בעקבות התחושות המלוות את המשפחה, כפי שהשתקפו במפגשים קודמים ואף בתקשורת". כך נמסר מהפרקליטות. בנוסף צוין כי פרקליטת המחוז תיפגש עם בני המשפחה על מנת להציג להם תמונת מצב עדכנית, ולאפשר להם להציג את עמדתם ולשטוח את טענותיהם. במהלך הפגישה תאפשר הפרקליטות למשפחה, באופן חריג, לצפות בתיעודים מיום התאונה.
כאמור, רפאל בן ה-4 נדרס למוות בנתניה לפני כשלושה חודשים, כאשר נפגע מרכב בזמן שטייל ברחוב עם סבו בשדרות בן גוריון בעיר. הוא נפצע באורח אנוש ומותו נקבע בבית החולים כעבור ארבעה ימים. נהגת הרכב חשודה כי נמלטה מהמקום. למחרת הנהגת ובתה, שעל שמה רשום הרכב שהיה מעורב בתאונה, נעצרו לחקירה. השתיים היו חשודות גם בשיבוש והעלמת ראיות, על ידי ניסיון תיקון הרכב במוסך.
בפרקליטות מחוז מרכז החליטו להעמיד לדין את הנהגת, בכפוף לשימוע, בעבירת הפקרה - ולא לייחס לה עבירת המתה. לטענת הפרקליטות, מחומר הראיות לא עולה החשד שמדובר בהמתה. בפרקליטות הבהירו כי הבת לא נהגה ברכב בזמן התאונה וכי הרכב לא נלקח למוסך לאחר מכן. מהמשטרה מסרו כי בעלת הרכב, בתה של הנהגת, "לא חשודה במעורבות בתאונה".


אביו של רפאל, זיו טלהון אדנה, אמר אתמול בריאיון ל-ynet Live כי "אני רוצה צדק לילד שלי". האב טען לכשלים בחקירת הדריסה. "הגישו כתב אישום, לא היה שימוע, התיק הגיע אליהם (לפרקליטות) ריק. בגלל הרעש הציבורי החזירו את התיק למשטרה. כבר מההתחלה היה כשלים. אנחנו רוצים שיחקרו את התיק בצורה הכי טובה שיש".
במהלך מחאת "צדק לרפאל" אמש, מפגינים חסמו את איילון צפון במשך יותר משלוש שעות, חלקם אף יידו אבנים לעבר שוטרים ורכבים, ובתגובה המשטרה השתמשה ברימוני הלם ומכת"זית. שוטר כבן 25 נדקר על ידי מפגין ונפצע באורח בינוני בדרך מנחם בגין. הוא פונה עם פצע דקירה בכתפו לבית החולים איכילוב בעיר.

במהלך האירוע נעצרו 8 מפגינים בחשד ליידוי אבנים, תקיפות שוטרים והפרות סדר. לקראת סוף ההפגנה משפחתו של רפאל מסרה למוחים כי "המשפחה מודה לכם, לא צריך להתעמת. נמשיך להיאבק על צדק, אבל מספיק להיום". ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למחאה, ומסר כי "דקירה של שוטר היא חציית קו אדום".
ח"כ צגה מלקו (הליכוד) אמרה הבוקר ל-ynet Live על ההפגנות והטענות לאפליה נגד הקהילה האתיופית: "אין לנו אינטרס להלהיט את המשפחה, זו פגיעה מתמשכת לאורך שנים, לא רק ברפאל". היא טענה כי "אם הדורסת הייתה אתיופית המשטרה לא הייתה מחכה חודש וחצי עד שהמשפחה תיקח עורך דין. הפרקליטות קיבלה את התיק ללא ראיות".