אביו של סאמר טלאלקה בן ה-25, אחד משלושת החטופים הישראלים שנחלצו משוביהם ונורו למוות בשוגג על-ידי כוח צה"ל, אמר הערב (שבת) ל-ynet כי האחראים למות בנו הם ישראל וחמאס. "אני עצוב מאוד לקבל אותו ללא רוח חיים. חיכינו להגשים לו את כל החלומות. המוות שלו שבר אותי", אמר האב פואד. "ישבנו ימים שלמים בפחד וחיכינו לשמוע את הקול שלו, עד היום שבו הודיעו לנו שהוא נהרג".

אסחאק טלאלקה, דודו של סאמר, סיפר: "בכל פעם שהיה מגיע אלינו נציג מטעם המדינה והיינו שומעים קצת פרטים הייתה לנו תקווה שהוא יחזור, אבל אתמול היה מפגש לא פשוט. כשהודיעו לנו שסאמר נהרג, לא יכולנו לעמוד על הרגליים. ידענו לפני זה שהוא בריא ושלם ממידע שהעביר החטוף התאילנדי ששוחרר והיה איתו באותו חדר. הוא אמר לנו שסאמר עזר ותרגם להם".
על האחריות למותו של האחיין אמר אסחאק טלטלקה: "לא מעניינים אותי תחקירים ולא מעניין אותי מי אשם ומי לא אשם. סאמר נקבר ועלה למעלה, וכל הדיבורים לא יחזירו אותו. המסר שלנו הוא שאנחנו מקווים שהבנים של כל המשפחות יחזרו בחיים, ושלא יחזרו על אותה טעות. במלחמה אין מרוויחים, יש רק הרג וכאב".
1 צפייה בגלריה
פואד טלאלקה
פואד טלאלקה
סאמר טלאלקה (מימין) ואביו פואד. "ישבנו ימים שלמים בפחד"
(צילום: תומר שונם הלוי)
קודם לכן היום הובא סאמר טלאלקה למנוחות בבית העלמין הסמוך לחורה. אלפי בני אדם השתתפו בהלוויה. ליד קברו התקיימה תפילה המונית, ואף שצה"ל נטל אחריות על האירוע והגדיר אותו כאסון, לא הייתה בהלוויה נוכחות רשמית של המדינה או הצבא.
טלאלקה נחטף ב-7 באוקטובר מקיבוץ ניר עם שבו עבד במדגרת עופות יחד עם אביו.