בפעם השמינית בחצי השנה האחרונה, טל יושבייב, שמתגורר בשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים, גילה כי רכבו הוצת. אתמול נעצרו שלושה חשודים במעשה, שעות לאחר שהתעורר יושבייב לקול פיצוץ - ובהמשך הבין כי רכבו הוצת, שוב. בריאיון לאולפן ynet הבוקר (שני) סיפר כי "פתאום ב-1:30 בלילה אני מתעורר, אני מריח ריח שרוף, פותח את המצלמות, רואה שהרכב שלי עולה באש".
ההצתה תועדה במצלמות האבטחה, ובסרטון נראות שלוש דמויות מציתות את הרכב ונמלטות - ולאחר מכן פורצת ממנו להבה גדולה. "יש חבורה מסוימת שמתנכלת לי באופן קבוע. רק אתמול כשיצאתי מהבית אחרי ששרפו לי את הרכב ממש תקפו אותי פיזית, בדחיפות ובעיטות".

2 צפייה בגלריה
הרכב שהוצת בשכונת שייח ג'ראח
הרכב שהוצת בשכונת שייח ג'ראח
מתוך התיעוד
הוא ניסה להסביר למה זה קורה לו שוב ושוב: "הם לא רוצים שאגור שם, בגלל שאני יהודי. תמיד זרקו לעברי דברים, לא רק שרפו רכבים, רק ביום חמישי שעבר הם זרקו בקבוקי תבערה על הבית שלי, הקיר החיצוני התחיל להישרף וממש ניסו לשרוף אותנו. את הבית שלי על יושביו, לשרוף אותנו חיים בבית".
בשייח ג'ראח, נזכיר, חיים במתיחות יהודים לצד ערבים - וכבר שנים ארוכות מתנהל מאבק משפטי על פינוי משפחות ערביות מבתים שלפני מלחמת העצמאות היו שייכים ליהודים. בשנה האחרונה אירעו לא מעט עימותים אלימים בין הצדדים, ולא פעם תועדו גם רעולי פנים מיידים אבנים על מכוניות של ערבים באזור או משחיתים כלי רכב ערביים. מנגד, תושבי השכונה היהודיים חווים אירועים אלימים תכופים, כפי שקרה כעת ליושבייב - וכפי שקרה בחודש שעבר, אז מוריה כהן נדקרה בידיי שכנתה הערבייה בת ה-14.
2 צפייה בגלריה
הרכב שהוצת בשכונת שייח ג'ראח
הרכב שהוצת בשכונת שייח ג'ראח
"יש פה תשתית טרור"
- אין לך פחד שבפעם הבאה זה לא יהיה האוטו, זה יהיה משהו אחר? "קודם כל יש את הפחד הזה, אבל בסוף חלמנו לגור בירושלים. קודם כל, צריך להגיד, מדובר פה במרכז ירושלים. אני לא גר באיזה פאתי לא יודע מה, אני גר פה חמש דקות מהמטה הארצי, שתי דקות מהרכבת הקלה מול המוסד לביטוח לאומי, עכשיו זה לא שהם לא רוצים אותי דווקא פה. הם לא רוצים אותנו בכל ירושלים ובכל הארץ. יש פה תשתית טרור שרוצה לרצוח אותנו פשוט, פשוט ככה".
יושבייב הבהיר: "אנחנו נישאר פה. שמחים שאנחנו גרים בירושלים". הוא מתח ביקורת על המשטרה והשר לביטחון הפנים עמר בר-לב - ואף שלח לו עקיצה ברקע סערת "אלימות מתנחלים". "המשטרה כנראה מתעסקת בהוראות של השר, באלימות המתנחלים או שאני לא יודע במה", אמר.
הוא טען כי אם היה מוסלמי, והמציתים היו יהודים, "מזמן כבר היינו שומעים על הרכב הראשון לא השמיני. חקירות שב"כ ומעצרים, אבל כנראה שהדם שלי ושל אשתי והילדים שלי פחות חשוב. עד שמישהו לא חס ושלום ייפגע, ימשיכו בלהתעסק כאילו זה סכסוך שכנים. ממש מרגיש שהמשטרה חושבת שהזמנתי אותם בגלל שמישהו עושה רעש או משהו כזה, כאילו ככה מתייחסים לזה".
- סליחה על השאלה החצי מבודחת, מה אומרים לך בביטוח? "עושים כל פעם פרצופים, אני יכול להגיד שכבר עברתי חברת ביטוח כי החברה שהייתה לי לא הסכימה להמשיך לבטח אותי".
ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל פועלת ברחבי העיר ירושלים, ובאזור שייח ג'ראח בכוחות מתוגברים לשמירה על שלום התושבים וביטחונם בכל ימי השנה. מעבר לפעילות יזומה, גלויה וסמויה, כל דיווח או תלונה המתקבלים במשטרה על ניסיונות פגיעה בנפש וברכוש מטופלים ונחקרים ביסודיות במטרה למצות את הדין עם המעורבים. חקירת אירועי הצתת הרכב באזור מתנהלות במשטרה ביסודיות, תוך השקעת מאמצים רבים במטרה לפענחם ולמצות את הדין עם המעורבים במעשה.
"רק בסוף השבוע האחרון עצרה המשטרה שלושה חשודים המעורבים באירוע הצתת הרכב של תושב השכונה, ובתקופה האחרונה נעצרו חשודים חשודים נוספים המעורבים באירועי אלימות ופגיעה ברכוש באזור. נמשיך לפעול על מנת למצות את הדין עם כל עבריין שינהג באלימות, יפר את הסדר הציבורי ויפגע בנפש או ברכוש".