1 צפייה בגלריה
ח"כ לימור סון הר מלך
ח"כ לימור סון הר מלך
ח"כ לימור סון הר מלך
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ח"כ לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית) תקפה היום (ראשון) את מערכת הביטחון והתקשורת והאשימה אותן בפיגוע הקטלני שהתרחש אתמול בחווארה. "מי שאשם זה מערכות הביטחון והתקשורת שמטעות את הציבור. יצאו נגדי בערוצים אחרים כשאמרתי שחווארה זה כפר של מרצחים", אמרה ל"גלי ישראל". חברת הכנסת הוסיפה כי הפיגוע הוא "תוצר של הטעייה מכוונת שקיימת במערכת הביטחון, זו בעיה אמיתית".
אמש מחבל ירה למוות בשי-סיילאס ניגרקר (60) ובנו אביעד ניר (28), שהגיעו ליישוב כדי לתקן את המזגן במכונית הסקודה שלהם ולרכוש כמה אביזרים עבורה. המכונית הייתה בשטיפה במכון מכוניות בחווארה, אחרי התיקון, כשהמחבל החמוש באקדח נכנס במהירות למכון השטיפה, התייצב מולם וירה בהם. הסריקות אחר המחבל נמשכו לאורך כל הלילה, אך הוא טרם נתפס.
סון הר מלך הוסיפה כי "זה כפר שורץ מחבלים, דינו כדין ג'נין - צה"ל צריך להיכנס פנימה, צריך להיות מבצע מוגדר בתוך חווארה כדי לייצר שם הרתעה", ודחתה את הביקורת כי המצב הביטחוני החריף דווקא תחת ממשלת ה"ימין על מלא". "זו קביעה לא כל כך נכונה, יש לנו זיכרון קצר - המצב הביטחוני היה קשה מאז הקמת המדינה", טענה.

מוקדם יותר היום, בפתח ישיבת הממשלה, הקדיש ראש הממשלה בנימין נתניהו 35 שניות בלבד לפיגוע הקטלני שהתרחש אמש בחווארה. הוא הביע תנחומים בפני משפחות הנרצחים, הבטיח לתפוס את המחבל "מהר יותר ממה שהוא חושב" - ועבר לדבר על ה"רפורמות המהפכניות שביצעו ב-16 שנים האחרונות, שהפכו את ישראל לאחת המדינות המתקדמות בעולם". בנאומו נמנע נתניהו מלהזכיר שהפיגוע התבצע על רקע גל טרור שפוקד את ישראל, שבמהלכו נרצחו בשנת 2023 לבדה 33 בני אדם - ונפצעו כ-140.
נתניהו טען כי התקשורת מסתירה את הישגיו, שכוללים לדבריו גם מהפכה תחבורתית (ברקע פתיחת הרכבת הקלה בגוש דן), והוסיף גם - בצל הביקורת על ממשלתו - כי "אנו שוקדים גם על מהפכה ביוקר המחיה". על רקע עסקת מכירת מערכת חץ לגרמניה, הוא אפילו התגאה בחיוך בהחתמתו המסתמנת של שוער מכבי תל אביב בכדורגל, דניאל פרץ, בקבוצת הפאר הגרמנית באיירן מינכן. לטענתו, "התקשורת מתעלמת מכל המהפכות הללו, והיריבים הפוליטיים שלנו לא מפסיקים לקנטר".