השמידו את "העיניים" של הלוחמים, פוצצו את הגדר - וחדרו באין מפריע לשטח ישראל: בסרטונים שפרסם חמאס ביומיים האחרונים נראה כיצד פרצו מאות מאנשיהם לישראל, שם טבחו במאות חיילים ואזרחים.

3 צפייה בגלריה
תיעוד של חמאס מחדירתו לישראל
תיעוד של חמאס מחדירתו לישראל
הפגיעה במערכת "רואה-יורה"
3 צפייה בגלריה
תיעוד של חמאס מחדירתו לישראל
תיעוד של חמאס מחדירתו לישראל
פיצוץ הגדר
3 צפייה בגלריה
תיעוד של חמאס מחדירתו לישראל
תיעוד של חמאס מחדירתו לישראל
הפרצה לאחר הפיצוץ
לפי הסרטונים, בתחילת מתקפת הפתע פגע רחפן של חמאס במערכת "רואה-יורה", המופעלת מרחוק על ידי תצפיתנים ונגד מחבלים המתקרבים לגדר. לפי חמאס, 35 רחפנים לקחו חלק במכת הפתיחה, ובהם הכטב"מ המתאבד "זווארי".
במקביל, החל חמאס בשיגור מטחי רקטות כבדים לדרום ולמרכז, כולל לתל אביב. באותו גל פלישה ראשון, ב-6:30 בבוקר, כוחות הנוכבא במבצע קומנדו התמקדו במוצב מעבר ארז ובהשמדתו. בתיעוד נראה כיצד לאחר פיצוץ עז הם חודרים את הגדר, ואז פורצים פנימה, וחודרים דרך גדר נוספת - עד כניסתם למוצב.

לאחר מכן הם פתחו את שערי המעבר ודהרו לשדרות. הטרקטורונים המעופפים וכלי השיט, שגם בהם נעשה שימוש במכת הפתיחה, היו בעיקר הסחות דעת למבצע המרכזי. בגל הפלישה הראשון פשטו אנשי חמאס על שמונה מוצבי צה"ל באוגדת עזה והשמידו אמצעים שונים ללחימה, בהם חמ"לי תקשורת ותצפית שלמים שהעלו באש - בין היתר ובעיקר במפקדת האוגדה שבמחנה רעים.
ההשבתה של התקשורת שיבשה את יכולות הפיקוד והשליטה של צה"ל על הכוחות באזור, והשפיעה, ככל הנראה, גם על גלי הפלישה של מחבלים נוספים שהגיעו לאחר מכן, ביחד עם תושבים נוספים מעזה שיכלו לעבור בקלות לישראל.

בתחילת החודש שעבר, אחרי תקופה ממושכת של שקט ברצועת עזה, התחדשו ההפגנות בגבול הרצועה. היו כמה הערכות בנוגע לסיבה לכך, אבל פרשננו לענייני ביטחון רון בן ישי העלה כבר אתמול את הסברה שמהומות אלו היו למעשה הסוואה להנחת מטענים לצורך יצירת פרצות בגדר ובמכשול, שדרכן נכנסו אתמול המחבלים. וזה לא היה הסימן המעיד היחיד שפוספס.
לפני שבועיים, יומיים אחרי שובם של בלוני התבערה, מנהיגי חמאס, הג'יהאד האיסלאמי והחזית העממית נפגשו בביירות ופרסמו הודעה משותפת שבה הודיעו על "הסלמת פעולות ההתנגדות, במיוחד ההתנגדות החמושה".
בתום הפגישה שבה השתתפו סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס סאלח אל-עארורי, מנהיג הג'יהאד האיסלאמי זיאד נחאלה וסגן מזכ"ל החזית העממית ג'מיל מזהר, מסרו השלושה: "אנו מדגישים את החשיבות של הסלמת פעולות ההתנגדות המקיפה, במיוחד ההתנגדות החמושה, וכן חיזוק כל צורות התיאום בין הארגונים בכל הנושאים".

בשבוע האחרון הם כנראה רק הגבירו את ההיערכות למלחמה שבה פתח הבוקר חמאס, ואליה הצטרף הגי'האד האיסלאמי.
ביום שני האחרון פלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, החלו באימון באש חיה ברצועת עזה, שכלל מטחי רקטות לים. בהודעת פלוגות אל-קודס נאמר כי הם החלו "בתמרון התקפי מתקדם, בהשתתפות כוחות עילית, תמרון הכולל טילים, ארטילריה, שריון, ומודיעין, ומדמה פשיטות על אתרים צבאיים ציוניים".
פיצוצים חזקים נשמעו בצפון הרצועה, ואז עודכנו תושבי העוטף שמדובר באימון. חלף שבוע, והפיצוצים שנשמעו כבר לא היו אימון - אלא מציאות שמעולם לא נראתה קודם לכן.