בשעות אחר הצהריים (שלישי) פיצוץ עז הרעיד את פתח תקווה וגרם לבהלה בקרב תושבי העיר. מדובר בפיצוץ השישי בפתח תקווה בשבוע האחרון, שמצטרף לאחד נוסף במושב כפר מעש הסמוך. "זה מפחיד, ונמאס שבכל פעם הילדים ואנחנו נכנסים לחרדות", סיפרו ל-ynet תושבי העיר.
2 צפייה בגלריה
זירת הפיצוץ בפתח תקווה
זירת הפיצוץ בפתח תקווה
שבעה אירועים חריגים בשבוע. זירת הפיצוץ היום ברחוב קק"ל בפתח תקווה
היום בבוקר פיצוץ עז החריד את פתח תקווה, ושעות ספורות לאחר מכן נשמע, כאמור, פיצוץ נוסף. המשטרה הוזעקה למקום ואיתרה שרידי פריט אמל"ח בחצר בית. צעיר בן 29 נפצע באורח קל מרסיס ברגלו, וחבלן המשטרה העביר את הפריט להמשך בחינה ומיצוי ראיות במעבדות הזיהוי הפלילי. נסיבות האירוע עדיין נמצאות בבדיקה.
הפיצוצים נשמעו בעיר בעקבות השלכת רימונים, וחלקם אף ליוו בירי. ברחוב כנסת ישראל בפתח תקווה הושלך רימון ובוצע ירי, בדומה לאירוע ברחוב בגין. ברחובות לאה גולדברג, צלאח שלום וקק"ל הושלכו רימונים, כמו כן, באירוע במושב כפר מעש הושלך רימון גם כן. במשטרה מעריכים כי הרקע לאירועים הוא מאבקים בין עבריינים וכנופיות פשע הפועלים בעיר, והודיעו על פתיחת חקירות באירועים השונים.
2 צפייה בגלריה
רכב עולה באש בנתניה שדרות טום
רכב עולה באש בנתניה שדרות טום
פיצוץ הרכב בנתניה
(צילום: יעקב מגן)
תושבי העיר הביעו את זעמם על המצב, וטענו כי "לא ייתכן שזה הפך לשגרה. כל פיצוץ מפחיד וגורם לבהלה וחרדה לילדים שלנו ולנו. נראה כאילו עבריינים שולטים בעיר ועושים מה שבא להם גם באור יום". לדבריהם, "זה נמשך ונמשך ואנחנו לא רואים את הסוף. איפה המשטרה? לא מספיק שאנחנו בחרדה בגלל המלחמה, האזעקות והפיצוצים שהיו בעיר יש לנו בונוס? זה ממש הפקרות. בקצב הזה נהיה כמו נתניה".
בשבוע האחרון אירעו שלושה פיצוצי רכב בנתניה, והבוקר צעיר כבן 25 נפצע באורח קשה בפיצוץ שכזה. האירוע התרחש פחות מיממה אחרי פיצוץ רכב אחר בנתניה, שממנו נפצע באורח קל תושב העיר בן 41. בשבוע שעבר התפוצצה מכונית סמוך לגני ילדים בשכונת חפציבה בעיר, מה שגרם למותו של דניאל היילו, שהיה מוכר למשטרה.