נמשכת העלייה בנדבקים בקורונה - וגם בחולים במצב קשה: משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) כי ביממה האחרונה אובחנו 754 מאומתים לקורונה. ברחבי הארץ מאושפזים 90 חולי קורונה, בהם 53 שמצבם מוגדר קשה - מתוכם 15 מונשמים. מדובר בעלייה הן במספר החולים הקשים - אתמול נוספו שישה ומחצות עוד עשרה - והן במספר המונשמים.
קורונה - כתבות אחרונות:
כ-55 אלף בדיקות נערכו אתמול, ו-1.45% מהן חזרו עם תשובה חיובית - נתון גבוה לעומת השבועות האחרונים. מפרוץ המגפה מתו בישראל 6,440 חולי קורונה, שמונה מהם מיום רביעי בשבוע שעבר.
1 צפייה בגלריה
מתחם בדיקת בדיקות קורונה ב ירושלים
מתחם בדיקת בדיקות קורונה ב ירושלים
עלייה במספר החולים הקשים. בדיקת קורונה, ארכיון
(צילום: AP)
בישראל כ-5,000 חולי קורונה פעילים, לעומת כ-200 לפני כחודש. בתל אביב 450 חולים פעילים, בנתניה 262, בפתח תקווה 240, בראשון לציון 180, בכפר סבא 155, בכפר יונה 134, בפרדס חנה כרכור 133, בחולון 131, בירושלים 127, באשדוד 115, במודיעין מכבים רעות 113, בהרצליה 110.



כמו כן, ביהוד 93 חולי קורונה פעילים, בהוד השרון 90, ברמת גן 88, בשערי תקווה 88, בבאר שבע 87, בחדרה 86, בחיפה 84, ברמלה 83, ברעננה 82, ברחובות 71, במעלה אדומים 67, בבת ים 61, בגבעתיים 54, בראש העין 54 ובקריית אונו 52.

נחמן אש: הכיוון מבחינתנו - מגבלות התקהלות בשילוב התו הירוק

הבוקר, למרות שמרבית ההמלצות של משרד הבריאות לא התקבלו אתמול בקבינט הקורונה, אמר בריאיון לאולפן ynet המנכ"ל החדש של המשרד פרופ' נחמן אש כי הכיוון המסתמן הוא קידום של הגבלות התקהלות יחד עם התו הירוק. "ככל שנתקדם עם מספר המאומתים היומי, כנראה שנצטרך להציע צעדים יותר נרחבים", אמר אש. "יכול להיות שבפעם הבאה נצטרך להציע את זה".
"קבינט הקורונה דן לעומק בהמלצות שלנו, יש דעות שונות והיה דיון ער", הוסיף פרויקטור הקורונה לשעבר. "בסופו של דבר המלצנו להפעיל את התו הירוק בצורה מרוככת ושונה מהפעמים הקודמות, והוחלט להמשיך להיערך עם התשתית לעניין".
- זה נראה שפעם אחר פעם משרד הבריאות, אולי שר הבריאות, מתקשים להעביר את ההמלצות בקבינט.
"אין ספק שהסיטואציה הנוכחית, שבה יש עלייה בתחלואה מצד אחד אבל אנחנו אוכלוסיה מחוסנת ומספר החולים הקשה הוא יחסית נמוך מצד שני, מייצרת דיון אחר מבפעמים הקודמות. לשרים יש עמדה שמסתכלת בצורה יותר רחבה על המשק ועל המשמעויות הכלכליות - ולכן הם מתבססים על מספר החולים במצב הקשה, שכרגע הוא יחסית נמוך, ועל היכולת להמשיך במרווח הביטחון שיש לנו עם משק פתוח".
"זה דיון לגיטימי. אנחנו נמשיך להעלות את הצורך שבעינינו הוא חשוב - להוריד את מספר המאומתים ולא להגיע למספרים גבוהים. ככל שנגיע למספרים גבוהים יהיה יותר קשה להשתלט על התחלואה ומכאן המלצתנו".
- מה הדבר הבא שמשרד הבריאות יציע בקבינט הקורונה?
"שילוב של התו הירוק עם הגבלות התקהלות. ככל שנתקדם עם מספר המאומתים, כנראה שנצטרך להציע צעדים יותר נרחבים. הבעיה העיקרית בהדבקה זה בחללים סגורים.אפשר להציע לחזור להגבלות ההתקהלות שהיו בחללים סגורים. נצטרך לחשוב על זה".
אש הסביר כי לפי דעתו החזרת התו הירוק לא תכביד מאוד. "יחד עם בדיקות מהירות, זאת סיטואציה שאפשר לחיות איתה ולכן כדאי לקבל את ההחלטה הזו כמה שיותר מוקדם". עם זאת, הודה אש כי אכיפתו על-ידי הצבת פקח בכניסה לכל אירוע היא בלתי אפשרית, אך קיימת אפשרות של מעבר שוטרים או פקחים באופן מדגמי באירועים: "זה נעשה גם בגלים קודמים אבל בצורה מאוד מועטה, נכון לעשות את זה יותר".