חבר הכנסת איתמר בן גביר (הציונות הדתית) ערך היום (ג') בכנסת כנס תחת הכותרת "עידוד העלייה היהודית להר הבית", אך בריאיון לפני כן באולפן ynet הביע תמיהה כשנשאל אם הוא מנסה בכך "להדליק את המדינה" – והדגיש כי חלק מרכזי מהכנס עוסק גם בחשש שנחשף ב-ynet מפני מצבו הבעייתי של גשר המוגרבים שמוביל להר הבית.
"זה גשר שמט ליפול, כשעולים להר הבית הוא רעוע מאוד לפי כל דעת המהנדסים", אמר בן גביר, יו"ר מפלגת עוצמה יהודית. "ממשלת ישראל מפחדת לעשות שם משהו כי הווקף יכול לכעוס. אותי זה לא מעניין, זו המדינה שלנו. אם יש חשש שיהודים, חיילים, שוטרים שעולים בהמוניהם בגשר הזה יכולים להיפגע חס ושלום, אז אנחנו עושים כנס כדי לפתור את בעיית הגשר – או להחליף אותו או לעשות רכבל. למצוא איזשהו פתרון שיביא לכך שחיילים שוטרים ואזרחים שעולים להר הבית יוכלו לעלות בבטחה".
1 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר בריאיון לאולפן ynet
איתמר בן גביר בריאיון לאולפן ynet
איתמר בן גביר באולפן ynet. "אנחנו חמוצים? לא הפסקתי לחייך כל הלילה"
(צילום: הדר יואביאן)
-סיפור הגשר בשער המוגרבים כבר היה בעברנו, וגם אז יצר מהומות. "כל דבר מפחדים שיהיו מהומות. זה לא מעניין אותי האיומים שלהם, הם מאיימים על כל דבר שזז, מאיימים אם נהיה בלוד ורמלה, אם נקים גרעין תורני, הם מאיימים אם יהודים יהיו במקום כזה או אחר. מי שמאיים צריך לטפל בו, הגיע הזמן שנהיה מדינה ריבונית וכשיש מישהו שמאיים צריך לטפל בו".
בריאיון הבוקר נשאל בן גביר גם על הנאום של ראש הממשלה נפתלי בנט בדיון הסוער אמש במליאת הכנסת, שבו האשים את אנשי האופוזיציה – ובפרט את ראשה בנימין נתניהו – בכך שהפכו ל"חמוצים החדשים".
בן גביר טען כי "חייך" כששמע את נאומו של בנט: "לא הפסקתי לחייך כל הלילה. אנחנו לא חמוצים, אנחנו חושבים שראש הממשלה הזה לא ראוי. שמעת אתמול את הנאום שלו – רק ביבי וביבי ועוד פעם ביבי. ריבונו של עולם, נבחרת להיות ראש הממשלה וכל הזמן אתה מתייחס לנתניהו? תתייחס למה שאתה רוצה להיות ולעשות. אני לא מתפלא, זו הממשלה הזו – היא מלאכותית, ראש הממשלה שלא נבחר ברוב קול של עם ישראל ואפילו לא מחצית ולא שליש. אין לו ממש את אמון הציבור".

בהתייחסות לדבריו של בנט בנאומו אתמול, אז קרא לאופוזיציה "להפסיק לקטר", הוסיף בן גביר: "אנחנו מקטרים כי ישראל חשובה לנו. יש כאן ראש ממשלה שמוכר את כל הערכים והדברים".
-למי? "לתנועה האסלאמית בנגב, לתנועה האסלאמית בצפון, למועצת העשורא, למנסור עבאס – עבאס מאיים ומקבל מה שהוא רוצה. לא יהיה שלטון חוק בנגב, לא בלוד ולא ברמלה".
-אין שלטון חוק בנגב אבל הממשלה הזו נכנסה לפני חודש. זה קשור ל-12 שנות חידלון מוחלט של משילות בדרום ובצפון. "תן לי להפתיע אותך, איפה שאתה צודק אתה צודק. הלכתי לפוליטיקה כי הייתה לי ביקורת על המדיניות הקודמת. נכון, אני חושב שהייתה אוזלת יד, נתניהו רחוק מלהיות מושלם".