בבית המשפט המחוזי בתל אביב נערך הבוקר (ראשון) שלב הטיעונים לעונש של אורטל בנימין ורינת ינקו, שהורשעו בהתעללות ותקיפת פעוטות ב"גן סיגל" בחולון, שבו עבדו כסייעות. עו"ד אפרת רותם מפרקליטות מחוז תל אביב ביקשה לגזור על שתיהן עונשי מאסר כבדים וממושכים - בין 10 ל-15 שנים לבנימין ובין 7 ל-10 שנים לינקו.
בנימין, נזכיר, הורשעה בתשע עבירות של התעללות בקטין, 16 עבירות של תקיפה וחבלה ו-20 עבירות של תקיפת סתם. ינקו הורשעה בשלוש עבירות של התעללות בקטין, שלוש עבירות של תקיפה הגורמת לחבלה ול-26 עבירות של תקיפת סתם. שתיהן הורשעו גם בהתעללות נפשית.
3 צפייה בגלריה
ערן כרמל, אב לתאומים שהיו בגן
ערן כרמל, אב לתאומים שהיו בגן
בנימין וינקו. בית המשפט ייענה לדרישת הפרקליטות?
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
תיעוד ההתעללות בגן סיגל, חולון
תיעוד ההתעללות בגן סיגל, חולון
תיעוד ההתעללות ב"גן סיגל"
גל לוי, אמא לפעוטה מהגן מסרה ל-ynet: "הבת שלי, הנשמה שבי הלכה בריאה לגן וחזרה עם תו נכה. את הנכות שלה כבר לא נצליח לבטל. לקח לי שנתיים להבין את זה, ולהצליח להגיד את זה. אבל גם אנחנו נפגענו. כולנו קורבנות של ההתעללות הזאת. החיים שלנו לעולם לא יחזרו להיות כפי שהיו לפני שהלכה לגן הזה. לפני שאני שלחתי אותה לגן הזה".
חן קובריץ כהן, ממטה המאבק למען הילדים, מלווה את ההורים מרגע התפוצצות הפרשה: "אנחנו חיים בעידן חדש, של החמרת ענישה למתעללות שפוגעות ביקר לנו מכל. הפרקליטות היום אמרה בקול רם וברור, שהייתה כאן פגיעה קשה באמון ההורים, באמון הציבור כלפי ציבור הגננות, ונוספת לכך גם הרשעה תקדימית בהתעללות נפשית שגם עליה יש לתת את הדין. אין באמת מספר שיכול לרפא את הכאב והשבר של ההורים, אבל יש פה הלימה ואמירה, שהתעללות בפעוטות, היא אחת העבירות החמורות בספר, ולא עבירה של עבודות שירות".

3 צפייה בגלריה
גל לוי, אמא לילדה שהייתה בגן סיגל
גל לוי, אמא לילדה שהייתה בגן סיגל
"הבת שלי הלכה בריאה לגן, וחזרה עם תו נכה". גל לוי, שבתה חוותה התעללות
(צילום: מוטי קמחי)
האישום הוגש נגד השתיים בינואר 2021 על ידי פרקליטות מחוז תל אביב. במקביל הוגש כתב אישום נוסף לבית משפט השלום בעיר נגד בעלת הגן בחולון ושלוש סייעות נוספות שעבדו בגן, כל נאשמת על פי חלקה, בגין ריבוי עבירות של תקיפת קטין הגורמת חבלה, עבירות תקיפה סתם, הפרת חובה על ידי אחראי ועוד ביחס ל-18 פעוטות.
על פי כתבי האישום, שהוגשו על ידי עוה"ד רוזי כבאז וצופיה טייץ, החל משנת 2018 ניהלה תושבת חולון גן ילדים פרטי המיועד לתינוקות ופעוטות בני חצי שנה עד 3.5 שנים, במסגרתו הועסקו שאר הנאשמות כסייעות. במהלך התקופה בהזדמנויות רבות במהלך עבודתן בגן, בתדירות יומיומית, תקפו הנאשמות פעוטות שלא כדין, בעודן אחראיות עליהם, לעיתים תוך שגרמו להם למכאוב.
בין היתר הן אחזו בהם בחוזקה; משכו אותם בידיהם וברגליהם וגררו אותם; הרימו את הפעוטות והטיחו אותם בחוזקה על מזרנים או על כיסאות; סטרו לפעוטות ואף בעטו בהם. לעיתים, "הענישו" פעוט שהפריע בכך שהושיבו אותו לפרקי זמן שונים, ממושכים בחלקם, בכיסא תינוק מוגבה.