ח"כ אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת) התייחס הבוקר (ראשון) לתקרית שבה תועד חבר סיעתו עופר כסיף נצמד עם רכבו לשוטר ולאחר מכן מכה אותו, והאשים את המשטרה. "אני מגנה את האלימות של השוטרים והמשטרה והפגיעה של המשטרה בעבודתנו כח"כים, פגיעה בחסינות שלנו", אמר סעדי בריאיון לאולפן ynet. "השוטר הזה הוא אלים, הוא פגע ברכב של ח"כ, הוא פגע ותקף ח"כ".
1 צפייה בגלריה
אוסאמה סעדי בוועדה לביטחון פנים
אוסאמה סעדי בוועדה לביטחון פנים
"אנחנו לא רוצים להתעמת עם שוטרים". סעדי
(צילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
סעדי הוסיף כי "לפני חודש הייתי בשיח ג'ראח ושוטרים תקפו באופן קשה ביותר את עופר כסיף, פגעו בו, שברו לו את המשקפיים. הייתה חקירה וכרגיל טייחו את החקירה וסגרו את התיק". לטענתו, בתקרית האחרונה "השוטר מכניס את היד שלו, את האצבע שלו, לתוך הפנים של כסיף".
ח"כ סעדי התייחס גם לתיעוד שבו נראה חבר מפלגתו אחמד טיבי מחלץ בכוח מידי שוטרים חשוד בהפרות סדר במזרח ירושלים ומאפשר לו להימלט. "הייתי איתו", אמר סעדי, "השוטרים סתם התלבשו על הנער הזה, רצו לעצור אותו. הוא לא עשה כלום. חובתנו להגן על האזרחים שלנו. יש נער שעצרו סתם, שיכסחו לו את הצורה, ויום אחרי זה משחררים אותו. אם צריך להפנות אשמה זה נגד השוטרים".
אז אתה מסרב לגנות את האלימות של עופר כסיף נגד השוטר? "אני מגנה את האלימות של השוטרים והמשטרה. עופר כסיף עושה את העבודה שלו".


אתה היית נותן מכה לשוטר הזה? "אנחנו לא רוצים להתעמת עם שוטרים, אנחנו לא רוצים לתת מכות לשוטרים, אנחנו קורבן של האלימות של השוטרים".
על העימותים בהלווייתה של כתבת אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה, טען סעדי כי לא היו סיכומים עם המשטרה שארונה יישאר בתוך רכב. "אמרנו להם, תנו להלוויה הזו לעבור בשקט", הוא אמר. "כשהמשטרה נכנסת לשטח של בית חולים ותוקפת את הצעירים שנושאים את הארון והארון נופל, זה בושה וחרפה למשטרת ישראל".
ראינו את רע"מ מתנדנדת בשבוע שעבר, כמה זמן זה יחזיק? "אני לא חושב שזה יחזיק מעמד כי רואים שהממשלה הזו היא ימנית אפילו יותר מאשר ממשלת נתניהו, זה עשר מעלות ימינה. ראינו רק עכשיו אישור של כמעט 4,000 יחידות דיור בהתנחלויות, כניסה לתוך מסגד אל-אקצא המשך של הרס בתים, פשיעה ואלימות, שני נרצחים בסוף השבוע האחרון. לכן אני לא רואה שום יתרון לציבור הערבי כתוצאה מזה שמצטרפת מפלגה ערבית, הם נותנים גושפנקה לכל העוולות של הממשלה הזו".