ערוץ טלוויזיה אלג'יראי דיווח שכוחות הביטחון במדינה סיכלו מתקפה של בדלנים חמושים, שקיבלו סיוע מ"היישות הציונית (ישראל) וממדינה צפון אפריקנית". רשת אנהאר TV דיווחה ש-17 חברים בארגון הבלדני MAK – שבאלג'יריה מוגדר כארגון טרור – נעצרו במסגרת סיכול מתקפת הטרור.
בדיווח נטען שמסמכים שהוחרמו מראים שאותם בדלנים היו בקשר ממושך עם "היישות הציונית". אנהאר TV דיווחה שבהמשך הערב (יום ד') היא תשדר הודאות של העצורים שחברים ב"תא הטרור".
בחודש אוגוסט האשימה ממשלת אלג'יריה את MAK וארגון נוסף באחריות לשריפות יער קטלניות שהשתוללו במדינה – וטענה שאחד הארגונים נתמך על-ידי מרוקו וישראל. עשרות נהרגו בשריפות.
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
בסוף אוגוסט הודיעה אלג'יריה על ניתוק היחסים הדיפלומטיים עם מרוקו - שכנתה הצפון אפריקנית - בגין "פעולות עוינות" מצדה. אלג'יריה טוענת כי מרוקו חותרת תחת מוסדותיה ומנסה לחבל בפעילותם. באוגוסט האשים שר החוץ האלג'יראי רמדאן לעמאמרה את מרוקו בריגול אחרי פוליטיקאים ואזרחים אלג'יראים באמצעות תוכנת "פגסוס" של חברת NSO הישראלית.
כשלעמארה הודיע על ניתוק היחסים עם מרוקו הוא ציין בין השאר את העובדה שבמהלך ביקור במרוקו השמיע יאיר לפיד הצהרות נגד אלג'יריה. לעמאמרה אמר כי מדובר ב"השמעת מסר תוקפני משטחה של מדינה ערבית אחת נגד מדינה ערבית אחרת", וטען ששר החוץ של מרוקו, נאסר בוריטה, הוא שמסית את ישראל נגד אלג'יריה והוא שעומד בעצם מאחורי דבריו של שר החוץ הישראלי.
בדבריו התכוון לעמארה לנאום של לפיד בעת חנוכת הנציגות הדיפלומטית של ישראל ברבאט: לפיד הביע בפני שר החוץ של מרוקו חשש מהתפקיד של אלג'יריה באזור, ומהתקרבותה לאיראן. לפיד גם הזכיר אז את הקמפיין שמובילה אלג'יריה נגד קבלת ישראל כמדינה משקיפה לאיחוד האפריקני.
היחסים בין מרוקו לאלג'יריה מתוחים כבר עשרות שנים, וישראל רחוקה מלהיות מקור המתיחות המרכזי ביניהן. הסכסוך בין השתיים סובב בראש ובראשונה את סוגיית השליטה בחבל סהרה המערבית: מרוקו טוענת כי הטריטוריה הזו היא חלק בלתי נפרד ממנה, ואילו אלג'יריה תומכת במורדים אנשי תנועת הפוליסריו המבקשים להקים שם מדינה עצמאית. אלג'יריה מארחת את אנשי הפוליסריו בשטחה, והגבול בינה לבין מרוקו סגור מאז 1994. בחודש שעבר, בהסלמה נוספת של הסכסוך בין הצדדים, הודיעה אלג'יריה על סגירת המרחב האווירי שלה למטוסים מרוקניים.