65 בני אדם נספו בשריפות באלג'יריה, בהם 28 חיילים שנאבקו בלהבות המשתוללות ביערות ממזרח לבירה אלג'יר – כך הודיע אמש (יום ג') הנשיא עבד אל-מג'יד תבון. בציוץ בטוויטר הוא כינה את החיילים "שהידים", אחרי שהצילו את חייהם של 100 בני אדם מהשריפות באזור קבילה, שבו יושבים בני האוכלוסייה הבֶּרבֶּרית של אלג'יריה. עוד 11 חיילים שנאבקו בלהבות שם נפגעו, ארבעה מהם באורח קשה.

7 צפייה בגלריה
אלג'יריה שריפות אסון
אלג'יריה שריפות אסון
אש בוערת באזור האסון באלג'יריה. נלחמים בלהבות בדליים ויעה
(צילום: EPA)
7 צפייה בגלריה
אלג'יריה שריפות אסון
אלג'יריה שריפות אסון
תושבים מנסים לכבות את האש בעזרת ענפים
(צילום: רויטרס)
אסון השריפות באלג'יריה מצטרף לשורה של אסונות אש שפקדו בימים ובשבועות האחרונים מדינות ברחבי העולם, ובמיוחד סביב הים התיכון. ביוון נאבקים כבאים זה תשעה ימים בשריפות ענק באזור אתונה ובאי אביה (Evia), ואת טורקיה פקדו בשבוע שעבר שריפות יער שהנשיא רג'פ טאיפ ארדואן הגדיר כקשות בתולדותיה. גל שריפות נרשם גם באיטליה, ובסיביר שבמזרח הרחוק של רוסיה. מדענים קושרים רבות מהשריפות – כמו גם את השיטפונות הקטלניים שפקדו בחודש שעבר את אירופה וסין – לשינויי האקלים הנגרמים מההתחממות הגלובלית.
באזור ההררי קבילה, השוכן כ-100 קילומטרים ממזרח לבירת אלג'יריה, חיים תושבים בכפרים רבים הפזורים במרחק זה מזה והגישה אליהם קשה. כשהטמפרטורות עלו השבוע, הם מצאו עצמם נאלצים להסתמך על כמויות קטנות של מים. חלק מהתושבים ברחו מהאש, ואחרים ניסו להיאבק בלהבות בעצמם בעזרת אמצעים אלמנטריים כמו דליים וענפי עצים. באזור זה של אלג'יריה אין מטוסי כיבוי.
7 צפייה בגלריה
אלג'יריה שריפות אסון כבאי
אלג'יריה שריפות אסון כבאי
האופוזיציה טוענת: "השלטונות הגיבו לאט"
(צילום: רויטרס)
7 צפייה בגלריה
אלג'יריה שריפות אסון
אלג'יריה שריפות אסון
(צילום: רויטרס)
רוב הנספים בשריפות באלג'יריה נהרגו באזור הבירה המחוזית של קבילה, תיזי-ווזו, המוקפת הרים, ובבג'איה, שלחופי הים התיכון. מנהיגי אלג'יריה טוענים כי לפי כוחות הביטחון השריפות בקבילה פרצו במידה רבה במקביל, ולכן יש חשד שמדובר בהצתות. שר הפנים טען כי 30 שריפות פרצו בעת ובעונה אחת באותו האזור, וכי לא ייתכן שיד המקרה גרמה לכך.
פטימה עוודיה, קשישה בת 92 שגרה כפר בהרי קבילה, סיפרה השבוע שהמראות שנגלו לעיניה נראו "כמו סוף העולם": "פחדנו, כל הגבעה הפכה ללהבה ענקית". היא השוותה את ההרס למראות של אחרי ההפצצות שביצע צבא צרפת במהלך מלחמת העצמאות של אלג'יריה, שהסתיימה ב-1962: "היערות האלה שנשרפו, זה חלק ממנה שהלך לבלי שוב. זו דרמה אנושית, טרגדיה עבור הטבע. זה אסון".
7 צפייה בגלריה
אלג'יריה שריפות אסון
אלג'יריה שריפות אסון
"הגבעה הפכה ללהבה ענקית". באזור האסון באלג'יריה
(צילום: AFP)
לפי שעה לא ברור מה גרם למותם של חיילים רבים כל כך בשריפות. באחת התמונות מזירת האש נראה חייל מנסה לכבות להבות על-ידי כיסוין בעפר באמצעות יעה, כשהרובה האוטומטי שלו תלוי על כתפו. יש הרואים בזה סימן לכך שחיילים לא צוידו כראוי למלחמה באש. מפלגת האופוזיציה RCD, שלה יש כוח פוליטי גדול באזור השריפות, האשימה את שלטונות אלג'יריה כי תגובתן לשריפות הייתה איטית.
האסון באלג'יריה עורר קריאות לעזרה גם מצד אלג'יראים בנכר, ואלה פרסמו ברשתות החברתיות פוסטים תחת ההשטאג #התפללו_למען_אלג'יריה. בתמונות וסרטונים שפרסמו נראו ענני עשן שחור ושמיים כתומים מעל כפרי האזור, וחיילים במדים נראו נאבקים בלהבות בלי ציוד מגן.