2 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג פגישה עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן בתל אביב
נשיא המדינה יצחק הרצוג פגישה עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן בתל אביב
צפוי להגיע לארץ, כחודש אחרי הביקור האחרון. בלינקן
(צילום: SAUL LOEB / POOL / AFP)
מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אמור להגיע לישראל בשבוע הבא. כך נודע ל-ynet. מטרת הביקור טרם נמסרה, אך בלינקן צפוי לסייר במדינות נוספות באזור.
ביקורו של בלינקן בארץ מגיע על רקע הביקורת בממשל ביידן על כך שישראל נמנעת לדון על "היום שאחרי חמאס" ברצועת עזה. בנוסף, האמריקנים ביקשו מישראל לסיים מוקדם ככל האפשר את השלב השני של הלחימה ולעבור לפעילות כירורגית יותר. באתר החדשות האמריקני "אקסיוס" דווח כי מלבד ישראל מתכנן בלינקן לבקר גם בירדן, איחוד האמירויות, סעודיה וקטאר.
2 צפייה בגלריה
רון דרמר בביקור בארה"ב
רון דרמר בביקור בארה"ב
שוחח עם בכירים בממשל ביידן על "היום שאחרי". השר דרמר
(ANDREW CABALLERO-REYNOLDS / AFP)
במהלך הלילה האחרון נועד השר לעניינים אסטרטגיים וחבר קבינט המלחמה רון דרמר עם בכירים בממשל ביידן בבית הלבן, ובהם בלינקן. לפי הדיווחים בארה"ב, הפגישה ארכה "יותר מארבע שעות", ובמרכזה היה דיון נרחב בסוגיית "היום שאחרי" המלחמה בעזה, ועיסוק בשאלת הביטחון והממשל ברצועה.
בסוף חודש נובמבר נפגש בלינקן עם קבינט המלחמה. הפגישה הייתה טעונה מאוד, ועסקה בעיקר בנושא "היום שאחרי" - מי ימשול ברצועת עזה ביום שאחרי המלחמה. בלינקן הדגיש כי הדרך הכי טובה להרוג רעיון זה להביא רעיון אחר.
גם ב-4 בנובמבר הגיע בלינקן לארץ ונפגש עם קבינט המלחמה. עם זאת, באותו הביקור עסק בלינקן בעיקר בהפוגות ההומניטריות ברצועה ובמגעים לשחרור חטופים. בנוסף, השמיע בלינקן דאגה מהפגיעה הגוברת בבלתי-מעורבים בלחימה. באותן שיחות התריע בלינקן כי התמיכה בישראל בדעת הקהל בארה"ב נשחקת, והבהיר שככל שהמלחמה תהיה ארוכה - ישראל תצטרך להגדיל את הסיוע ההומניטרי ולבחון הפוגות הומניטריות.