הרמטכ"ל לשעבר, ח"כ גדי איזנקוט, הציג הערב (שני) מעל דוכן הכנסת הצעת אי אמון בממשלה שהגישה מפלגתו המחנה הממלכתי, על רקע ההסלמה הביטחונית מתחילת השנה. "אי האמון הוא על רקע אובדן השליטה באתגרים הביטחוניים של מדינת ישראל. במקום לחזק הרתעה - מעדיפים לקדם מהפכה משפטית", אמר איזנקוט.
ח"כ איזנקוט הציג שורת צעדים וכשלים ביטחוניים של הממשלה. "הכשלים האלו מובילים למדרון החלקלק שבו אנו נמצאים – בהתלכדות של איומים ביטחוניים כלפינו שאני לא זוכר שנים רבות", אמר איזנקוט. הוא תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "הבעיה היותר גדולה היא שורה של החלטות טקטיות שגויות, ברמת השר לביטחון לאומי, שהיה אמור לעסוק במדיניות. במקום זה הוא עוסק בנושאים טקטיים, מגביר את המציאות הכאוטית, שובר את שדרת הפיקוד מעל הראש של המפכ"ל - ומכריז הכרזה מגוחכת על מבצע 'חומת מגן 2'".
3 צפייה בגלריה
גדי איזנקוט
גדי איזנקוט
"במקום לחזק הרתעה - מעדיפים לקדם מהפכה משפטית". ח"כ איזנקוט
(צילום: גלעד קוולרצ'יק)
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"היה אמור לעסוק במדיניות, אבל רק מגביר את המציאות הכאוטית". בן גביר
(צילום: יואב דודקביץ')
"נדרשנו לחומת מגן ב-2002 בעקבות מציאות מאוד בעייתית, כדי לכבוש מחדש של שטחי A", המשיך איזנקוט. "שטחי ירושלים כולם באחריות וסמכות מדינת ישראל, וכולם אזרחים עם תעודה כחולה. מי שמבין דבר או שניים בלחימה בטרור ובמציאות במזרח ירושלים מבין שזו אמירה לא רצינית". לדבריו, "החלטת ראש הממשלה בשל מצוקה פוליטית להעביר את המינהל האזרחי לאחריות שר האוצר סמוטריץ' והעברת מג"ב איו"ש לאחריות בן גביר מצביעים על גודל האיוולת. זה דבר שיוצר שיבוש עמוק".
איזנקוט הוסיף: "ממשלה רצינית שראויה לאמון הציבור הייתה מתמקדת באתגרי הביטחון הלאומי ומגדירה סדר יום אחר לגמרי מסדר היום שאתם מובילים. לקחת ולסובב ב-180 מעלות. המיקוד המרכזי צריך להיות בתוכנית הגרעין האיראנית - פוטנציאל לאיום קיומי. אנחנו כבר נמצאים במקום שצריך לתת תשובות, נגמרו הדיבורים והיכולת להרים שקפים ולעשות פרזנטציות".
לסיום הוא אמר כי "במקום להתעסק באיומים ובאתגרים, אתם פועלים על פי הכלל שנאמר בשבוע שעבר על ידי אחד מהשרים בממשלה: עדיף להימנע מיוזמה לחיזוק הרתעה ולפעול ברצועת עזה כדי לקדם את המהפכה המשפטית".
3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
"הרפורמה המוצעת היא הרסנית ופוגעת בשלמות עמנו". ח"כ מאיר כהן
(צילום: שלו שלום)
גם יש עתיד הגישה הצעות אי אמון בממשלה, ח"כ מאיר כהן נימק זאת מעל דוכן הכנסת והתייחס למהפכה המשפטית. "צמד המילים מדינה 'יהודית ודמוקרטית', שהרטיט כל אחד מאיתנו ועל בסיסו נכתבה מגילת העצמאות, הופך ריק מתוכן", הוא אמר. "על מה נגיד דמוקרטיה? על זה שאתם הופכים את הכרעת הרוב לעריצות הרוב? על זה ששופטי מדינת ישראל ייבחרו רק על ידי פוליטיקאים? על מה גאוותנו? על זה שאם אתה מזכיר את המילה 'שלום' קוראים לך 'שמאלני בוגד?'".
ח״כ כהן יצא נגד הכפשת המפגינים נגד תוכנית נתניהו-לוין. "מאות אלפי אנשים מכל שדרות העם, עניים ועשירים, מהפריפריה ומהעיר, מההתיישבות ומהיהדות הדתית והחילונית כאחד, מאות אלפי אנשים פטריוטים הופכים להיות למוקצים כי הם נאבקים על דמותה של המדינה הזו? אנרכיסטים אתם קוראים להם?".
כהן הוסיף: "אני מפציר בראשי הקואליציה ובראש הממשלה, תעצרו את ההצבעה היום. העקשנות שלכם אינה לשם שמיים, לא לדיון ולא להקשבה, היא אינה נחישות ורובכם יודעים זאת. היא פשוט עקשנות של הקשיית הלב. ראוי להיות נחושים, אך לצערי הרפורמה המוצעת היא הרסנית ופוגעת בשלמות עמנו ובצביון מדינתנו. לוין ורוטמן, אל תהיו אבות העקשנות המודרנית, עקשנותכם תוביל את העם לצרות ולפילוג".