עוצמה יהודית מסרה הערב (יום חמישי) כי הושגה "התקדמות גדולה" במשא ומתן על הקמת ממשלה עם הליכוד, אך הדגישה כי "עדיין אין חתימה, ויש נושאים במחלוקת". בין היתר נפתרה לפי המפלגה סוגיית תיק הנגב והגליל, שהיה במחלוקת עם מפלגת ש"ס בראשות אריה דרעי, והיא תקבלו לצד "משרד ביטחון הפנים מורחב ומשרד המורשת".
יו"ר המפלגה איתמר בן גביר, נזכיר, כבר קיבל מהליכוד הבטחה שכשר לביטחון הפנים יהיו לו סמכויות שהיו שמורות עד היום רק למפכ"ל - דבר שקומם שורת בכירים ומפכ"לים לשעבר במשטרה, שהזהירו מהפגיעה בעצמאות המשטרה.
1 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
"מחלוקות בענייני ביטחון ומשפט". בן גביר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
לפי עוצמה יהודית, הנושאים שנותרו במחלוקת היא דרישתה לקבל את המשרד לפריפריה החברתית; יישום הסדרת ההתיישבות הצעירה ויישום חוק חומש. "ישנם נושאים אידיאולוגיים שונים שלא ייסגרו הערב", הוסיפו. "מדובר בנושאים בענייני ביטחון, משפט, משילות וזהות יהודית".
בן גביר, נזכיר, הודיע שלא ייכנס לממשלה ללא תיק הנגב והגליל - כשמנגד טענו בש"ס כי הוא שמור להם. עם זאת, המשא ומתן עדיין תקוע גם בגלל מחלוקות עם השותפים האחרים - ובראשם בצלאל סמוטריץ', שבמפלגתו האשימו לאחרונה את הליכוד בהפצת "עשרות ספינים שקריים". בנוסף, אחרי שראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו יסיים לטפל בבעיות מול השותפות העתידיות, יהיה עליו לטפל בבעיות מבית: בליכוד ישנה תסיסה לאור חלוקת תיקים בכירים לש"ס, לציונות הדתית ולעוצמה יהודית, ובכירי המפלגה חוששים שיצטרכו "להתמודד על הפירורים שיישארו".
מוקדם יותר היום תקף חבר הכנסת דוד ביטן מהליכוד את נתניהו ב-ynet radio, וטען כי הליכוד "לא יודע לנהל משא ומתן" והתקפל בפני המפלגות האחרות. "הם עברו את הגבול מבחינת הבקשות שלהם, במיוחד סמוטריץ'", אמר. "אני לא רואה מצב שאפשר להמשיך לוותר להם. הבעיה לא רק בתיקים, לפי מה שאני רואה – הליכוד יצטרך לעבוד בשבילם".