המשא ומתן עם עוצמה יהודית אמנם נתקע אחרי שהליכוד חזר בו מסיכומים בנוגע לתיק הנגב והגליל, אך ברקע עומד נושא נפיץ אחר שעשוי לעורר גם הוא מחלוקת קשה - ולגביו דווקא ישנן הסכמות. לפי ההסכמים המסתמנים בין איתמר בן גביר לליכוד, עצמאות המשטרה תיפגע לראשונה - מאחר שהשר לביטחון הפנים יקבל שליטה על התוויית המדיניות במקום המפכ"ל.
לפי דרישתו של בן גביר, סמכויות שהיו עד כה נחלתו של המפכ"ל בלבד - כמו פריסת כוחות ותגבורם באזורים מסוימים - יהיו כעת של השר לביטחון הפנים. בנוסף, תקציב המשרד לביטחון הפנים יחולק באופן מלא בתוך המשטרה לפי שיקול דעתו של השר ולא של המפכ"ל. בנוסף הוסכם כי השר לביטחון הפנים הוא שיחליט על מדיניות המשטרה ויוכל לשנות אותה.
לפי שעה נראה שההסכמים הקואליציוניים לא יפרטו מה בדיוק יהיו השינויים במשטרה, אולם ההסכמות כעת מדברות על שינויי חקיקה שיאפשרו לבן גביר מרחב תמרון.
בכירים במשטרה אמרו ל-ynet כי המשמעות של דרישותיו של בן גביר היא ש"המפכ"ל יהפוך לעוזר השר". לדבריהם, "צריך לשמר את הסמכויות של המפכ"ל לצד הסמכויות של השר לביטחון הפנים, כדי לשמור על הדמוקרטיה הקיימת כיום בהפרדה מוחלטת". מנגד, בכיר בעוצמה יהודית אמר כי "בכל מדינה נורמלית השר קובע המדיניות. רק בישראל המשטרה מנהלת את השר, ולא חייבת להישמע למדיניות שלו".
2 צפייה בגלריה
טקס השקת רכב קטן מינילנס איחוד הצלה
טקס השקת רכב קטן מינילנס איחוד הצלה
לחצו ידיים והצטלמו יחד. שבתאי ובן גביר
(צילום: יריב כץ)
לאחרונה, אחרי תקופה ארוכה של מתיחות ביניהם, נפגשו בן גביר והמפכ"ל יעקב שבתאי בטקס לציון תרומת מינילנס (אמבולנס חשמלי זעיר) לאיחוד הצלה במושב משמר השבעה. מנכ"ל איחוד הצלה אלי פולק שניהל את הטקס אף קרא למפכ"ל שבתאי ו"לשר המיועד בן גביר" לחנוך את את המינילנס, והשניים חלקו לחיצת יד ארוכה והצטלמו.
לאחר מכן, שבתאי ובן גביר גזרו יחד עם אפרת רז, אלמנתו של לוחם הימ"מ רנ"ג נעם רז שנפל בפעילות מבצעית בג'נין, את הסרט של המינילנס שתרם איש העסקים שפי ששון - שנחשב פעיל ליכוד.
פגישתם של השניים התרחשה לאחר שנחשף ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" כי קצינים בכירים בסביבת שבתאי, כמו גם כמה מקורבים נוספים אליו, פנו לכמה גורמים הקרובים לבן גביר - במטרה לקדם מפגש פיוס בינו לבין המפכ"ל. זאת בעקבות חילופי דברים קשים ביניהם בעבר, שבהם קרא בן גביר לפיטוריו של שבתאי. קצין בכיר במשטרה סיפר כי המפכ"ל שבתאי מוטרד ומודאג מאז היוודע תוצאות הבחירות מהאפשרות שאם בן גביר יהיה השר הממונה על המשטרה - הוא יפעל להדיח אותו, לנוכח דרישתו לקבל סמכויות נוספות על המשטרה, כפי שלשר הביטחון יש על צה"ל, וקריאותיו בעבר הלא רחוק כאמור לפיטוריו של שבתאי.
2 צפייה בגלריה
טקס השקת רכב קטן מינילנס איחוד הצלה
טקס השקת רכב קטן מינילנס איחוד הצלה
עצמאות המשטרה תיפגע. שבתי ובן גביר
(צילום: יריב כץ)
"שבתאי בנה על שנת כהונה רביעית ולא חלם שבן גביר יהיה השר שממונה עליו", תיאר בכיר במשטרה. "הוא מבין שבן גביר ירצה להראות לציבור תוצאות מהירות, וחושש שהוא ירצה למנות בעצמו מפכ"ל אחר. המפכ"ל יצטרך לעבוד קשה כדי להגיע לליבו של בן גביר". אחרי הפרסום, שבתאי הכחיש שביקש פגישת פיוס ואמר ש"יקבל כל שר שיבוא".
הבקשה מצד שבתאי לפגישת פיוס באה בעקבות חילופי דברים קשים בינו לבין גביר, שכאמור מתח עליו ביקורת קשה ואף איים לתבוע אותו בעבר. שבתאי מצדו האשים את בן גביר בהצתת המהומות בערים המעורבות במבצע "שומר החומות".
"קרוב הרגע שאתבע את מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי במיליוני שקלים, התחושה היא שהוא עושה הכל כדי לסגור איתי חשבון על כך שמתחתי עליו ביקורת קשה", אמר בן גביר באוגוסט 2021. במשטרה דחו אז את הטענות מכל וכל. בדצמבר 2021 כתב יו"ר עוצמה יהודית בטוויטר: "אחרי ששבתאי החריב כל חלקה טובה במשטרה, כעת מסתבר שהוא הפך את השוטרים לניצבים בסרט שהוא מביים. שבתאי, אתה מפכ"ל המשטרה, לא מפיק סרטים. נכשלת - הביתה".