עו"ד גיל לימון, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, הודיע בצהריים (יום ראשון) לשר המשפטים יריב לוין כי יתאפשר לו ייצוג נפרד בבג"ץ הרוגלות - ודחה על הסף את טענותיו שהייעוץ המשפטי נגוע בניגוד עניינים. "טענתך כי מערכת הייעוץ מצויה בניגוד עניינים כאשר היא מצביעה על פגמים משפטיים וחששות לשיבוש הליכי חקירה חסרת כל ביסוס", הדגיש במכתבו.
לקריאת מכתב התגובה המלא - לחצו כאן
לימון גם השיב לטענת לוין שהייעוץ המשפטי מנסה למנוע "בדיקה של מערך הייעוץ המשפטי לממשלה והפרקליטות" - והדגיש כי לא הייתה להם התנגדות להקמת הוועדה. לדבריו, "המניעה נוגעת רק לעיסוקה של הוועדה בהליכים תלויים ועומדים ולשיבוש הליכי חקירה ומשפט (תיקי נתניהו, ט"צ)".
2 צפייה בגלריה
גלי בהרב-מיארה
גלי בהרב-מיארה
"הייעוץ המשפטי בניגוד עניינים? טענה חסרת ביסוס"
(צילום:אלכס קולומויסקי, יואב דודקביץ)
2 צפייה בגלריה
ועדת החוקה, חוק ומשפט - הכנה לקריאה שנייה ושלישית של ביטול עילת הסבירות
ועדת החוקה, חוק ומשפט - הכנה לקריאה שנייה ושלישית של ביטול עילת הסבירות
"מחובתה של היועמ"שית לחוות דעתה בעניין זה"
(צילום: עמית שאבי)
במכתב כתב עו"ד לימון כי "תפקידו של היועץ המשפטי לממשלה הוא לסייע לממשלה ליישם את מדיניותה בגבולות החוק. מקום בו מבקשת הממשלה לפעול החורגת מסמכותן, מחובתה של היועצת המשפטית לממשלה לחוות דעתה בעניין זה".
הוא אף הזהיר מפני "פעולות שעלולות לפגוע בעצמאות המשפט ומערכות המשפט במדינת ישראל, ולהשפיע על הליכים פליליים מתנהלים בניגוד לעקרונות היסוד של שלטון החוק". לדבריו, "ההקפדה על כך (שהיועמ"שית תחווה את דעתה בנושא) מבטיחה שהממשלה והוועדה שהקימה יפעלו בגבולות החוק".
במכתבו החריף, אותו שיגר ביום שישי האחרון, פנה לוין לעו"ד לימון, ודרש ייצוג עצמאי בבג"ץ, שכעת התאפשר לו - ולא בפעם הראשונה לאחרונה. בשישי האחרון סירב לוין לבקשה שהוועדה שהוקמה לא תעסוק בתיקי נתניהו. "אני עומד על כך שמנדט הוועדה לא יוגבל באופן שימנע את חקר האמת", כתב. "יש לאפשר לוועדה לעבוד על פי המנדט המלאה שניתן לה ללא שינוי".
בייעוץ המשפטי, גם במכתב ששיגרו היום - אך גם בעבר, הזהירו ממקרה שבו ועדה שהקימה הממשלה תבדוק את ניהול ההליך נגד מי שעומד בראשה - והבהירו כי הדבר גם מעלה חשש לשיבוש מהלכי משפט.
על כך השיב לוין במכתבו כי "הניסיון להצר את צעדיה של הוועדה ולעקר את יכולתה לקיים בדיקה מקיפה בנושא כל כך מהותי לזכויות האזרח ולהגנת הפרטיות, הוא חמור ביותר, וזאת בפרט בשעה שהדבר נעשה על ידי אחד הגופים המבוקרים בעצמו". שר המשפטים גם הוסיף כי "הטענה בדבר מניעה משפטית ביחס לעיסוקה של הוועדה 'בתיקים פליליים תלויים ועומדים' כביכול הינה חסרת כל בסיס על פניה".