בהסכמת הפרקליטות, תיק הרצח של יואל להנגהל בן ה-18 שנדקר למוות במסיבת יום הולדת בקריית שמונה לפני כשנה, יועבר להליך גישור בפני שופט בית המשפט המחוזי בנצרת שישמע את הצדדים בתיק - במקביל לתיק העיקרי המתנהל בהרכב של שלושה שופטים.
1 צפייה בגלריה
יואל להנגהל, ליעד אדרי
יואל להנגהל, ליעד אדרי
אדרי ולהנגהל
(צילום: אביהו שפירא)
להנגהל, תלמיד ישיבת ההסדר במעלות, נרצח ב-7 באוקטובר אחרי שעשרות צעירים התנפלו עליו באלימות, ואז הפקירו אותו, מתבוסס בדמו. שעות לאחר שפונה מקריית שמונה לבית החולים, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו של העולה החדש, בן לקהילת בני המנשה מנוף הגליל. מאז, הגישה פרקליטות מחוז צפון רק כתב אישום אחד, נגד ליעד אדרי, הנאשם היחיד ברצח.
"לאחר שלמדתי את חומר הראיות, מצאתי לנכון לבקש מבית המשפט המחוזי בנצרת להפנות אותנו להליך גישור, בשל הכשלים הראייתיים בתיק, ביחס לעבירת הרצח המיוחסת לאדרי", הסבירה עורכת הדין שירה ניר, המייצגת את אדרי.
שירה נירעו"ד שירה נירצילום: אביהו שפירא
היא הוסיפה: "תחילה פניתי לפרקליטות בבקשה שניגש בהסכמה להליך הגישור. הפרקליטות סירבה, ההרכב המליץ לנו על הליך הגישור, והפרקליטות הסכימה. מבחינתי זו הזדמנות מצוינת לשכנע את השופט המגשר שמדובר בחף מפשע מעבירת הרצח, ואפילו לידי כך שיהיה אפשר ללמוד מחומר הראיות מי הרוצח האמיתי. השופט המגשר לא ישמע ולא יפגוש את העדים, הוא יפגוש וישמע רק את טענות הצדדים וייחשף למכלול הראיות".
עו"ד רחל צינקיןעו"ד רחל צינקיןצילום: אביהו שפירא
עו"ד רחל צינקין, המייצגת את משפחת להנגהל, ציינה: "הסכמנו לשימוע בעל כורחנו, לדעתי, כמי שמייצגת את משפחת להנגהל, התיק צריך להתנהל רק במסגרת התיק העיקרי, בהרכב של 3 שופטים, תוך חתירה לחקר האמת ולשמיעת כל העדויות בתיק, בית המשפט המליץ לצדדים להעביר את התיק לגישור מקביל, לניהול התיק בהרכב הפשעים החמורים, ככל שהדברים תלויים בנו היינו רוצים שכל העדויות תשמענה ושהצדק יעשה ויראה".
מהפרקליטות נמסר בתגובה: "בהמלצת בית המשפט, ולאור בקשת ההגנה, מתנהל הליך גישור במטרה לייעל את ניהול התיק. הליך הגישור מתנהל במקביל לניהול התיק ולא מעכב אותו".