זן האומיקרון מתפשט בכל רחבי העולם - וגם בישראל, שבימים האחרונים רושמת עלייה במניין המאומתים היומיים. לטענתו של ח"כ שלמה קרעי (הליכוד), מי שאחראים לכך הם חברי הממשלה שנמנעים מלהטיל הגבלות משמעותיות שינסו למנוע את ההדבקה הנרחבת. לדבריו, מי שיכול לעזור הוא ראש הממשלה ויו"ר האופוזיציה כיום, בנימין נתניהו.
"המצב הוא תוהו ובוהו וחושך על פני תהום", אמר הבוקר (חמישי) קרעי בריאיון לאולפן ynet. "ממשלה מנותקת מהציבור ומנותקת בינה לבין עצמה. אין שום קשר בין השרים לבין ראש הממשלה, בין מה ששרת החינוך רוצה לעשות למה שנפתלי בנט רוצה לעשות. קרעי האשים כי השרים "מעבירים חוק שיפטור אותם מלהשתתף בקבינט הקורונה. הם חסרי אחריות ואנחנו רק מתפללים, אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמיים שיציל אותנו מהממשלה הזו בהתמודדות שלה עם הקורונה".
אתה חושב שכבר היה צריך ללכת לסגר? "היו צריכים ללכת על מגבלות יותר מחמירות. מצד אחד אומרים 'הבאנו את בנט לכאן, אוי ואבוי הוא נחשף לאומיקרון' - ויום למחרת אומרים 'מי שמחוסן לא צריך להיכנס לבידוד'. המסרים סותרים וההתנהלות לא אחראית. אני לא יושב בקבינט הקורונה ולא מכיר את הנתונים, אבל המסרים צריכים להיות ברורים וחדים, וכשאין מסרים - כך נראה המצב".
אולי הגיע הזמן שתדברו עם הממשלה? אולי נתניהו - שיש לו איזה ניסיון של ניהול המשבר - ירים טלפון לבנט ויעזור לו למען הציבור? "נתניהו נתן לבנט מדינה ירוקה עם אפס מאומתים ליום. הוא נתן לו את כל הכלים ואת כל היכולת כדי להמשיך ולהתמודד בצורה מיטבית וגם היום - לא שאלתי את נתניהו אבל אני בטוח - אם בנט ירים אליו טלפון ויבקש עצה, הוא יענה לו 24 שעות ביממה וייתן לו את כל העצות הדרושות. בנט תמיד רוצה לומר 'אני יותר מביבי ואני עושה את זה אחרת'".
1 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ובנימין נתניהו
נפתלי בנט ובנימין נתניהו
"בנט רוצה לומר, 'אני יותר מנתניהו ואני עושה את זה אחרת'"
(צילום: יואב דודקביץ')

"הקואליציה חצתה את כל הקווים האדומים"

הצעת חוק של הקואליציה נפלה הלילה בקריאה שלישית, זאת לאחר שקיבלה 48 קולות בעד ו-48 נגד. במהלך ההצבעה פרץ עימות בין הקואליציה לאופוזיציה, שטענה כי יו"ר ועדת הכספים אלכס קושניר (ישראל ביתנו) הפר הסכם קיזוז והוזעק על ידי הקואליציה להצביע בעד. אלא שבאופוזיציה שריינו את ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) למקרה כזה - והצליחו להפיל את ההצעה.
זמן קצר קודם לכן, גם הקואליציה עשתה תרגיל לח"כ דודי אמסלם (הליכוד), עת הפילה הצעת חוק שקידם להגבלת סכומי הכספים שניתן להשתמש בהם בפריימריז - והעבירה חוק זהה שהגישה ח"כ שרן השכל (תקווה חדשה) בקריאה טרומית, מיד לאחר מכן.
"מה שהקואליציה עושה זה לא תרגיל אלא התנהלות ביזיונית ומבישה", מחה קרעי. "ועדת השרים אישרה את החוק. אפילו לא עדכנו שהממשלה הסירה את התמיכה. זו בושה וחרפה וחציית כל הקווים האדומים - והם נענשו באותו לילה. הם נפלו בהצעת חוק שהייתה מאוד חשובה להם. אחר כך הקואליציה התעייפה כנראה מהמאבק הלילי אז משכה את שני החוקים שנותרו - והלכה הביתה".