על רקע מעורבותה במגעים לעסקת חטופים, קטאר דוחה את הטענות שלפיהן היא מימנה את חמאס ושילמה לו מדי חודש 30 מיליון דולר מאז 2018. ההכחשה הקטארית באה בעקבות הודעה שפרסמה ועדת הפיקוח והרפורמה של בית הנבחרים האמריקני.
1 צפייה בגלריה
 אמיר קטאר תמים בן חמד אאל תאני, יחיא סינוואר
 אמיר קטאר תמים בן חמד אאל תאני, יחיא סינוואר
אמיר קטאר, הכסף שהועבר לעזה וסינוואר. בתיאום מלא עם ישראל
( צילום: רויטרס, EPA)
"בתיאום מלא עם ממשלת ישראל, קטאר סיפקה סיוע הומניטרי לעזה מ-2018", נכתב בהתייחסות שגרירות קטאר בארה"ב. "מאז 2018, קטאר מימנה רכישת דלק לתחנת הכוח בעזה, תחת פיקוח האו"ם. הממשלה הישראלית שלטה בכל העברות הדלק בגבול עזה. מאז אוגוסט 2021, קטאר מימנה פרויקט של תוכנית המזון העולמית - להעברת 100 דולר בחודש למשפחות העניות בעזה. ממשלת ישראל פיקחה על רשימת המקבלים".
לפי קטאר, "לא ניהלנו את חלוקת הסיוע - שהיה באחריות האו"ם ותוכנית המזון העולמית, ותחת פיקוח ממשלת ישראל. ישראל גם עודדה ותמכה בסיוע של קטאר". בשגרירות ציטטו בין היתר את השר בני גנץ, שאמר בריאיון ל-AP באוגוסט 2021 כי הוא נמצא בקשר עם קטאר כדי להעביר כסף לאלה שצריכים אותו, תוך שמירה על הצרכים הביטחוניים של ישראל.
מלבד זאת, נכתב בהודעה הקטארית כי גם ארה"ב הביעה תמיכה בסיוע הקטארי. "ב-2018, השליח המיוחד של הנשיא טראמפ, ג'ייסון גרינבלט, תמך בהסכם הישראלי-קטארי של ערוץ הסיוע לעזה", נטען. "הוא אמר ש'השותפות בין ישראל וקטאר יכולה להביא הקלה לתושבי עזה'".
קטאר טענה כי מאמצי התיווך והסיוע שלה בעזה אינם חדשים. "מאז 7 באוקטובר, קטאר, לצד ארה"ב, מצרים, ישראל ואחרות - מעורבת בתיווך להבטחת שחרור החטופים ולהגעה להסכם הפסקת אש בר-קיימא בעזה. הייתה קצת התקדמות, עם שחרור של יותר מ-100 חטופים עד כה. יש עוד עבודה לעשות, ובדחיפות. מידע מוטעה לגבי קטאר ותרומתה ההומניטרית - לא מסייע למו"מ הרגיש הזה".

העימות בין ברקת לקטאר

שר הכלכלה ניר ברקת אמר בשבוע שעבר כי הוא לא מאמין שקטאר יכולה לשמש כמתווכת בעסקת החטופים, והאשים כי היא "זאב בתחפושת של כבש". אחרי הריאיון של ברקת ל-MSNBC, אמר דובר משרד החוץ בדוחא בתגובה: "עוד פוליטיקאי שמתעסק ב'לחבוט בקטאר' למען הקריירה הפוליטית שלו. במקום לעסוק בתמיכה למאמצים להשגת עסקה, ברקת חושב שיבזבז את זמנו טוב יותר בתקיפת המתווכים שפועלים מסביב לשעון".
ג'ו סקרבורו, מגיש התוכנית "Morning joe" ברשת MSNBC, התעמת בריאיון עם שר הכלכלה ברקת סביב סוגיית המימון שזרם מקטאר לחמאס באישור ראש הממשלה בנימין נתניהו - ולא הצליח לקבל תשובות.
סקרבורו, בעברו חבר בית הנבחרים האמריקני מטעם המפלגה הרפובליקנית, הפגין לאורך הריאיון בקיאות במתרחש בישראל לפני ואחרי המלחמה, ופעמים רבות קטע את תשובת ברקת עוד לפני שהסתיימה בדרישה לניסוחים פחות דיפלומטיים. תחילה הוא תהה אם לפני 7 באוקטובר רוב הישראלים חשבו שחמאס הם "נאצים", וברקת השיב כי: "חלק מהישראלים - בגלל שאנחנו שוחרי שלום - חשבו שיום אחד גם הם יעדיפו שלום על פני טרור". סקרבורו הקשה ותהה: "מה לגבי נתניהו, הוא חשב על חמאס כנאצים?" - וברקת השיב בחיוב.
בשלב זה תהה סקרבורו: "אם תמיד ידעתם את זה - מדוע נתניהו שלח את ראש המוסד לדוחא שלושה שבועות לפני המתקפה הנוראית ביותר מאז השואה, ואמר לקטארים שהם יכולים להמשיך לממן את חמאס?". ברקת השיב כי "7 באוקטובר ריסק את הרעיון הזה", וסקרבורו מחה: "אבל אמרת שתמיד חשבתם שהם נאצים. גם אני חשבתי עליהם כנאצים תמיד. אנחנו כועסים שקטאר מימנה את חיזבאללה וחמאס - ואני רוצה לדעת מדוע נתניהו וטראמפ ידעו על זה ולא עשו כלום? הם רצו שהכסף הזה יגיע לחמאס? אנחנו באמריקה לא מבינים. היה תחקור בישראל על הנושא הזה?".
ברקת השיב כי הוא "בטוח שיהיה" תחקיר, וחזר על המסר שעליו זעמו בדוחא: "אני מסכים לגמרי שקטאר היא זאב בעור של כבש". סקרבורו מחה: "אני חייב לתקן אותך - מנהיגי קטאר שאלו את נתניהו אם הוא רוצה שייתנו כסף לחמאס, הוא השיב 'כן'. אתם מאכילים את הזאב הזה - ונותנים לזאב הזה להאכיל את הנאצים בעזה! אז אני רוצה להבין מדוע נתניהו והממשלה שלו היו שותפים במימון של קטאר את חמאס".