הפרקליטות הגישה היום (שני) את תגובתה לכוונה לקיים ארבעה דיונים בשבוע בתיקי האלפים, בהמשך לבקשת הסנגורים בתיקים, שביקשו לא לעבור לארבעה ימי דיונים בשבוע החל מחודש פברואר במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "האינטרס הציבורי מחייב קידום שמיעת התיק וסיומו בהקדם האפשרי, ומשכך נכון לשמוע את התיק ארבעה ימי דיוני הוכחות בשבוע, וזאת בהתאם להחלטה בית המשפט מיולי. ככל שבית המשפט ייעתר בחיוב לבקשת הסנגורים, מפאת אירועי השעה, נבקש שהעניין ייבחן שוב בעת הקרובה", נכתב בתגובה.
1 צפייה בגלריה
סנגור נתניהו טען: "שלושה דיונים בשבוע זה קצב חסר תקדים"
סנגור נתניהו טען: "שלושה דיונים בשבוע זה קצב חסר תקדים"
סנגור נתניהו טען: "שלושה דיונים בשבוע זה קצב חסר תקדים"
(צילום: EPA/ABIR SULTAN, רויטרס/Ronen Zvulun/File Photo)
לפני שבוע התקיים בבית המשפט המחוזי בירושלים דיון בהתנגדות הסנגורים בתיקי 1000 ו-2000 לנהלם בארבעה דיונים בשבוע החל מחודש פברואר, כפי שהחליטו השופטים בדיון מוקדם. נערך דיון גם בנוגע לבקשת סנגורו של נתניהו, עמית חדד, לשנות את סדר העדים בין 14 העדים מטעם הפרקליטות. חדד טען כי עליו להתכונן לעדותם של כמה מעדי הפרקליטות יחד עם רה"מ, וכי מפגשים אלה אינם יכולים לצאת לפועל עקב המלחמה. השופטים יחליטו בהמשך כיצד להתקדם בסוגיות אלו.
עו"ד נוית נגב, באת כוחו של מו"ל קבוצת "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס, מתחה ביקורת על התנהלות התיק: "אם משפטנו היה בנפרד הוא לא היה נגרר, ודווקא כשמגיע התיק שלנו (מגבירים קצב). זה לא צודק וזה פוגע בנו. יש לנו תחושה שבנושא הזה מופעלים לחצים". עו"ד חדד, שמייצג את נתניהו יחד עם עו"ד ישראל וולנרמן, השיב כי "אין משפט שמתנהל ביעילות הזו ובקצב הזה. שלושה דיונים בשבוע זה קצב חסר תקדים. זו תקופה מורכבת ויש אילוצים - מתמחים שנפצעו, למשל. האנשים הללו הם לא כמו שהיו ב-7 באוקטובר".

במקביל, חדד ציין שהוא "לא מבקש רחמים. לקחנו תיקים אחרים והתחייבויות", והביא לביקורת מצדה של השופטת רבקה פרידמן פלדמן: "לבוא להגיד לי תיקים אחרים? בחודש יולי אמרנו מבעוד מועד שתהיו ערוכים לזה". חדד ענה: "לא ביקשנו לבטל דיונים, אלא לנסות לעשות סדר אחר (בעדים). אני יודע שראש הממשלה עובד עד 02:00 בלילה מדי יום. בהמשך אולי המלחמה לא תיגמר, אבל הדברים אולי יהיו יותר מרווחים".
התובע בתיק, עו"ד אלון גילדין, ביקש למסור עמדה סופית שכאמור נמסרה כעת. הבוקר יימשך המשפט עם עדות החוקר שרלי הרדן, והחוקרת של הרשות לניירות ערך סיוון סבן. מחר יעיד בתיק מפקד יאל"כ בזמן החקירה, אלי אסייג.