1 צפייה בגלריה
יותם אוקון המורה שחשוד בעבירות מין בתלמידה בת 12
יותם אוקון המורה שחשוד בעבירות מין בתלמידה בת 12
יותם אוקון
(מתוך אינסטגרם)
בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע את יותם אוקון (37) בעבירות מין חמורות בילדה מתחת לגיל 14. ההרשעה התקבלה במסגרת הסדר טיעון שאליו הגיע אוקון עם פרקליטות מחוז תל אביב, שבמסגרתו הודה בעבירות. הצדדים סיכמו גם שאוקון ישלם למתלוננת 200 אלף שקלים - אך לא הסכימו לגבי העונש שייגזר עליו.
עו"ד תמי קלנברג-לוי, שמייצגת את הילדה שנפגעה מטעם הסיוע המשפטי במשרד המשפטים, מסרה כי "הנאשם הודה בביצוע עבירות מין חמורות ופגיעה קשה בקטינה. הסדר הטיעון לא כולל הסכמה לעניין העונש, והמשפחה מקווה כי גזר הדין ישקף את הפגיעה הקשה בקטינה בפרט ויעביר את המסר לכל מערכת החינוך, בדבר הגנה ושמירה על קטינים מפגיעה".
אוקון, שהורשע בעבירות של גרם אינוס קטינה, מעשה מגונה בקטינה וגרם מעשה מגונה בקטינה, היה מורה למדעים ומחנך בשכבת ו' באחד מבתי הספר המוכרים בתל אביב. הוא נעצר בחודש יולי האחרון - וחודש לאחר מכן כבר הוגש נגדו כתב האישום. על רוב הפרטים הוטל צו איסור פרסום, אלא שגם ממה שפורסם לא ברור אם אותן קטינות היו תלמידותיו של אוקון.
הפרשה החלה לפני כמה חודשים, אז התברר לאחת האימהות בבית הספר שהמורה מתכתב בווסטאפ עם בתה בהודעות בעלות אופי מיני. לאחר שנפתחה חקירה במשטרת תל אביב צפון, עלה חשד כי המורה ביקש ממנה לבצע מעשים מיניים שונים, קיבל תמונות שלה ואף הזמין אותה לביתו.

במקביל לתלונות שהוגשו במשטרה, כמה נערות סיפרו ברשתות החברתיות על התנהגותו הבעייתית של אוקון ועל הערות מיניות שזרק. הראשונה הייתה מיה לנדאו בת ה-17, שפרסמה באפליקציית טיקטוק סרטון ובו המסר: "המורה שנתן לי יחס 'מיוחד' בכיתה ט' סוף-סוף נעצר. אם יש עוד מישהי שהיה לה מקרה איתו, שתפנה אליי בפרטי ונלך יחד להגיש עדות".
הסרטון גרף תגובות רבות של נערות שנענו לקריאה וחיזקו אותה. "כל הפעמים שהוא היה תופס לי את השומן בבטן ומעיר שהחולצה שלי קצרה מדי", כתבה אחת מהן, והוסיפה: "תודה לאל שהוא נעצר". "תמיד היחס איתו לא היה נראה תקין", נזכרה אחרת, "שיחות בכיתה והערות לא במקום". צעירה נוספת כתבה: "ראיתי הרבה דברים כאלה שקרו, בעיקר עם חברות שלי. הוא נתן להן יחס 'מיוחד' והתנהג מוזר ומטריד".