2 צפייה בגלריה
מחלקת טיפול נמרץ קורונה ב במרכז הרפואי העמק ב עפולה
מחלקת טיפול נמרץ קורונה ב במרכז הרפואי העמק ב עפולה
מחלקת קורונה בבית חולים העמק בעפולה
(צילום: גיל נחושתן )
מספר חולי הקורונה המאושפזים במצב קשה ממשיך לרדת ואחר הצהריים (שישי) עדכן משרד הבריאות כי בבתי החולים מאושפזים 586 חולים קשה. מדובר בפעם הראשונה מאז 17 באוגוסט שיש פחות מ-600 חולים במצב קשה. לשם השוואה מספר החולים קשה ביום חמישי בשבוע שעבר עמד על 738.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי 422 מהחולים קשה אינם מחוסנים, 108 מחוסנים ללא מנת דחף ו-37 התחסנו גם במנת הבוסטר. לגבי 19 חולים לא נמסרו פרטים. כלומר, 74% מהחולים קשה אינם מחוסנים, לעומת 6.5% שקיבלו את מנת הבוסטר. בקרב החולים קשה שטרם מלאו להם 60, שיעור הבלתי מחוסנים עומד על 85%.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי אין אף חולה במצב קשה שקיבל את מנת הדחף, שטרם מלאו לו 40. בגילים 12 עד 39 יש 49 חולים קשה - 46 לא התחסנו ושלושה התחסנו בשתי מנות של החיסון.
2 צפייה בגלריה
מתחסנים בחברה הערבית
מתחסנים בחברה הערבית
כמעט 3.5 מיליון ישראלים כבר קיבלו חיסון שלישי
עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי 213 חולים קשה מחוברים למכונות הנשמה. היום נפטרו עוד שלושה חולי קורונה ומספר הנפטרים מאז פרוץ המגפה עומד על 7,766. על פי משרד הבריאות, בחודש ספטמבר נפטרו בארץ 654 חולי קורונה, אך המספר צפוי לעלות כיוון שהמשרד מקבל נתונים באיחור על פטירות.
בינתיים גם היום קיבלו אלפי ישראלים הודעה כי הם חיוביים לנגיף. 2,493 בני אדם אובחנו מאז חצות כמאומתים לקורונה - 1,675 מהם אינם מחוסנים, 630 מחוסנים ללא מנת דחף ו-111 מחוסנים עם מנת דחף. לגבי 77 מאומתים לא נמסר מה מצבם החיסוני. מהנתונים עולה כי רק 4.5% מהמאומתים קיבלו את מנת הדחף, למרות ששיעור המתחסנים בשלוש מנות באוכלוסייה מתקרב ל-40%.
בסך הכול פוענחו מאז חצות כ-69 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עומד על 3.7%, נתון מעט גבוה מהממוצע בחמשת הימים האחרונים.
בשל חשיבות החיסון ולקראת החלת התו הירוק החדש, הגיעו מחצות 34,946 ישראלים לקבל את מנת החיסון השלישית ועוד 3,759 קיבלו את החיסון נגד קורונה בפעם הראשונה. בחודש ספטמבר קיבלו 131,416 ישראלים את מנת החיסון הראשונה ואילו 1,129,684 קיבלו את מנת הדחף. נכון להערב 3,439,536 ישראלים התחסנו בשלוש מנות החיסון.

מוקדם יותר אישרה הממשלה במשאל טלפוני להוציא את בולגריה, ברזיל וטורקיה מרשימת המדינות שאליהן אסורה הטיסה מישראל בשל מצב התחלואה בנגיף הקורונה. ההחלטה תיכנס לתוקף ביום שני הקרוב, ובכך לא תהיינה עוד מדינות ברשימה "האדומה" שהיציאה אליהן אסורה.
משמעות ההחלטה היא שכל בעלי התו הירוק, שיתעדכן ביום ראשון, יוכלו לטוס לכל מדינה בעולם. טסים שלא יחזיקו בתו הירוק החדש יידרשו להיכנס לבידוד מלא עם חזרתם ארצה.
במשטרה נערכים לשינוי בתו הירוק, ויתמקדו באכיפה בערים האדומות, באירועים גדולים כמו מגרשי כדורגל, אולמות ופסטיבלים וכן במינוי נאמני קורונה בעסקים ובאולמות האירועים המחויבים בכך. בימים הראשונים של האכיפה המשטרה תתמקד בהסברה ולא בחלוקת דו"חות.
בצהריים נרשם עימות בין שרי הממשלה על חובת סריקת התו הירוק בעסקים. רוב השרים תמכו בכך במשאל טלפוני, אולם שר הביטחון בני גנץ, שר המשפטים גדעון סער ושר הבינוי והשיכון זאב אלקין התנגדו - ובעקבות דרישתם יתקיים בקבינט הקורונה דיון נוסף בשאלה אם הצגת התו עצמו לא תספיק עוד, ותהיה חובה לסרוק את הברקוד. הדיון ייערך ביום ראשון - לאחר כניסתו לתוקף של התו הירוק החדש.