לאחר שנבחר לעשירייה הפותחת של הליכוד בפריימריז שהתקיימו במפלגה לפני כשבועיים, התייחס היום (רביעי) חבר הכנסת אמיר אוחנה למתיחות בתוך מפלגתו, ולמצב בגוש הימין: "מקווה שלא ייזרקו קולות, סמוטריץ' ובן גביר צריכים לגלות אחריות ולרוץ יחד". ח"כ אופיר סופר, שנבחר אתמול למקום השני ברשימה של הציונות הדתית, אמר גם הוא שהוא סבור שעל שתי המפלגות לרוץ יחד.
השר אוחנה אמר כי "קיים חשש גדול שאם הם ירוצו בנפרד, ואחת מהמפלגות לא תעבור את אחוז החסימה, אנחנו עלולים להיות במצב פוליטי לא טוב". לדבריו, "יש להם הרבה יותר מן המשותף מאשר המפריד. אני פחות רוצה להסתמך על סקרים, ויותר על תחושות בשטח. מקווה שלא ייזרקו קולות של הימין לפח כפי שקרה בעבר. אנחנו קוראים להם לרוץ יחד".
2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'
"קוראים להם לרוץ יחד". איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'
(צילום: עמית שאבי, הדר יואביאן)
אוחנה הסביר שהליכוד שואף להוביל מאבק לשינויים במערכת המשפט, ואמר כי "תיקון הריקבון במערכת המשפט הוא בהחלט מטרה ויעד, ואני חושב שאזרחים משני צדי המפה הפוליטית מסכימים שצריך לעשות זאת". אוחנה פירט את תוכנית ארבעת השלבים שלו, שבמסגרתה "נעביר פסקת התגברות, נחוקק חוק יועמ"ש, נשנה את שיטת בחירת השופטים ונעביר חוק לביקורת עם שיניים על הפרקליטות".
על מתיחות בתוך הליכוד בין היו"ר בנימין נתניהו לבין ח"כ דוד ביטן אמר אוחנה כי "אני לא מכיר את זה באופן אישי. אנחנו צריכים להתייצב מאחורי ראש התנועה הנבחר. תמיד יהיו מחלוקות ומתיחויות, אבל אני לא חושב שזה הזמן, רגע לפני בחירות. אנחנו כולנו צריכים ליישר קו לפעול כגוף אחד כדי לנצח את הבחירות".

הבוקר הודיע יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר כי הוא מסכים לריצה משותפת עם יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ', אך התנה זאת בכך שהרשימה תהיה שוויונית. ח"כ אופיר סופר מהציונות הדתית, שנבחר אתמול למקום השני ברשימה, סבור שעל שתי המפלגות לרוץ יחד.
"אנחנו חייבים לרוץ עם עוצמה יהודית של ח"כ בן גביר, אבל אנחנו לא מנהלים משא ומתן דרך התקשורת. אחרי הפריימריז שעשינו במפלגה, אנחנו צריכים לגשת מיד לחיבור עם הרשימה הזאת. זה מה שצריך לעשות בזמן הקרוב", אמר ח"כ סופר.
2 צפייה בגלריה
אופיר סופר
אופיר סופר
"נצטרך למצוא פשרה". ח"כ אופיר סופר
(צילום: הדר יואביאן )
לדבריו, "אני חושב שהיה טוב אילו היינו מסיימים את החיבור הזה כבר לפני כמה שבועות. בשבוע האחרון היינו בישורת האחרונה של הפריימריז ולא היה נכון לעסוק בזה".
על טענת בן גביר שבציונות הדתית מתמהמהים עם החיבור מכיוון שהם מעדיפים לייצר שיתוף פעולה עם ח"כ עמיחי שיקלי, אמר סופר: "שיקלי נמצא כרגע ברשימת הליכוד, או לפחות לשם מועדות פניו. הוא מהאנשים המעולים שיש לנו, אבל האופציה כרגע לגוש הימין היא לרוץ יחד עם איתמר בן גביר. אנחנו נצטרך למצוא פשרה".