בית המשפט השלום בפתח תקווה האריך אחר-הצהריים (יום ראשון) בחמישה ימים את מעצרם של אסלם טאהא (38) מכפר קאסם, חמאדה עאסי (24) מכפר ברא ועלי עיסא, שחשודים בהכאת השוטרים בכפר קאסם. השניים חשודים בתקיפה על רקע מעצר, תקיפת שוטר על-ידי שלושה או יותר, תקיפה בצוותא כדי למנוע מעצר, הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות ותקיפת שוטר בעת מילוי תפקידו.
3 צפייה בגלריה
תיעוד תקיפת שוטרים בכפר קאסם
תיעוד תקיפת שוטרים בכפר קאסם
אחד השוטרים שהוכו והתקיפה
3 צפייה בגלריה
עלי איסע אחד מהחשודים בתקיפה השוטרים בכפר קאסם
עלי איסע אחד מהחשודים בתקיפה השוטרים בכפר קאסם
עלי עיסא
(צילום: רועי רובינשטיין)
3 צפייה בגלריה
אסלם טאהא אחד מהחשודים בתקיפה השוטרים בכפר קאסם
אסלם טאהא אחד מהחשודים בתקיפה השוטרים בכפר קאסם
אסלם טאהא
(צילום: רועי רובינשטיין)
נציגת המשטרה בדיון, רס"ר עדי רון, הציגה בפני השופט את סרטוני מצלמות הגוף של השוטרים מהתקיפה, ואמרה כי ישנן עוד 15 פעולות חקירה שטרם נעשו. לדבריה, אחרי פעולות אלה יעבור התיק לעיון מח"ש. היא הוסיפה כי אחד מהשוטרים שנפצעו במקרה לא יכול עדיין להשלים את הדו"ח בשל הפציעה בפניו. השוטרים שהוכו, אמרה נציגת המשטרה, ניסו במשך שש וחצי דקות להיכנס למבנה שבו הוחזק בכוח אדם במתחם אנשי "השמירה" בכפר קאסם - אך אלה מנעו מהם לעשות זאת.
נציגת המשטרה סיכמה: "תקיפת שוטרים היא עבירה חמורה. אדם שלא חושש לתקוף שוטרים קל וחומר שיתקוף אנשים שלא לובשים מדים".


עוד בטרם הדיון, עו"ד רן שטרצר, המייצג את אסלם טאהה, החשוד המרכזי, אמר: "מדובר באדם נורמטיבי. השוטר הפעיל טייזר בניגוד לנהלים. הוא הגיב על הפעלת הטייזר בצורה אינסטינקטיבית. אם לא הייתה הפעלה של הטייזר האירוע לא היה קורה. מרשי מאוד מצטער על מה שקרה ומאחל החלמה לשוטר. לא הייתה לו שום כוונה לפגוע באף אחד, זו תגובה אינסטינקטיבית".
המקרה החמור אירע בלילה שבין חמישי לשישי כאשר שוטרים ביקשו לערוך חיפוש במשרדי אנשי השמירה בכפר קאסם בעקבות דיווח על החזקת אדם באלימות במקום. אנשי השמירה התנגדו לחיפוש, התווכחו עם השוטרים ולא אפשרו להם להיכנס. בתיעוד נראה אחד השוטרים מחשמל אחד מהחשודים בטייזר - וזה תקף אותו בתגובה באגרופים והפילו לרצפה. בעקבות זאת התפתח עימות שבמהלכו תקפו אנשים נוספים את השוטרים שהגיעו למקום. תיעוד העימות עורר סערה ברשתות החברתיות, בקרב הפוליטיקאים ובתוך המשטרה.
היום, בפתח הישיבה הראשונה של צוות השרים למאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית, התייחס בנט לתקיפה ואמר: "אני מצפה שהציבור הערבי - נבחרי הציבור, אנשי הציבור הערבי, אנשי תקשורת מהחברה הערבית ואחרים - יעמדו מאחורי השוטרים וכוחות הביטחון. וכן, הציבור הערבי כולו צריך לעמוד מאחורי המדינה". לדבריו, "הציבור הערבי חייב להבין שכוחות הביטחון הם לא האויב, הם הפתרון. לא להאשים את המדינה, אלא ללכת איתה יד ביד".
נציג המשטרה אמר בדיון הארכת המעצר הקודם כי השוטרים הגיעו למקום בעקבות דיווח על אדם שנלקח לתוך המבנה "והתנהגו אליו באלימות, ואני עדין". לדבריו, "אזרח פנה אל השוטר וסיפר לו על הסיפור. לקחו אותו בפנים בצורה לא עדינה נקרא לזה. הם גרמו להסלמת האירוע ברמה גבוהה. קוראים להם 'השמירה'. אותו בן אדם לא התנהג כיאות אז הם לקחו אותו אליהם בצורה לא עדינה".

מהדיון עלה כי אותו אדם נלקח לבניין העירייה, שם נמצאים המשרדים של "השמירה". טאהא חסם את השוטרים בגופו. "הם הסבירו לו בצורה מאוד יפה שמטרתם לבוא לבדוק שהכול בסדר ושאין פה אירוע אלים ולסיים את האירוע. הם גם דיברו אליו בצורה מכובדת וגם קצין תורן דיבר אליו בצורה מכובדת - והוא היה אלים כלפיהם", אמר נציג המשטרה.
לאחר מכן השוטרים חשמלו את החשוד בטייזר אחרי שתקף אותם. "הוא תקף את השוטרים, נתן סטירות, דחף. השוטר קרא לעזרה לא סתם. השוטר האחראי של הניידת קרא לעזרה לקצין תורן בעקבות כך שהוא ראה שיש פה איבוד שליטה באירוע עצמו. האירוע מתחיל להיות אלים, אנשים מתחילים להתקהל".