נוסעים חסרי אונים, נהגים מבולבלים: שרת התחבורה מרב מיכאלי סיירה בצהריים (שני) עם יו"ר הרשות לתחבורה ציבורית רן שדמי לאחר כניסתה המקרטעת של הרפורמה "דרך שווה" לתוקף.
מיכאלי כינתה את התקלות שנרשמו הבוקר "חבלי לידה", ואמרה כי "כשעוברים למערכת חדשה יש חבלי היקלטות, אך הכול מתוקן ורוב התקלות מאחורינו". שדמי ציין כי במשרד התחבורה עוקבים אחר התלונות שהתקבלו ופותרים את הבעיות כדי לשפר את השירות. "יש לנו צוות שמנטר כל אוטובוס שהתעריפים החדשים לא הגיעו אליו. יש מי שמטפל מרחוק ויש גם טכנאים שמטפלים ידנית", אמר יו"ר הרשות לתחבורה ציבורית שהעריך שמחר כל התקלות יטופלו.
3 צפייה בגלריה
 השקת הרפורמה בגבעתיים
 השקת הרפורמה בגבעתיים
השקת הרפורמה בתחבורה הציבורית בגבעתיים
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
 השקת הרפורמה בגבעתיים
 השקת הרפורמה בגבעתיים
(צילום: מוטי קמחי)
"הבלבול העיקרי שראינו היה אצל אנשים באזור המרכז שקנו כרטיס לא תואם", הסביר שדמי והדגיש כי בשבוע הראשון לא יחולקו דוחות לפי שייתפס עם רב-קו עם מסלול לא נכון. השרה מיכאלי שבה והפצירה בציבור להוריד את היישומונים הייעודיים כדי להיעזר ברכישת הנסיעות, וביקשה לסייע לקרובי משפחה מבוגרים עם הרכישה.
לשאלת ynet על כמה נוסעים, להערכתה, יעברו כעת מרכב פרטי לתחבורה הציבורית, השיבה השרה כי "שמנו לעצמנו יעד של להוריד מהכביש מליון נסיעות ביום. לא מיליון כלי רכב, אלא מיליון נסיעות. זה יקרה כשחלק מהנסיעות שייעשו ברכב שאינו רכב פרטי, כולל בתחבורה הציבורית. אני מבטיחה שעד סוף השנה תהיה תוספת של 1,000 אוטובוסים, אנחנו מגייסים נהגים".
יובל, שהגיעה הבוקר לתחנת הרכבת סבידור מרכז בתל אביב, סיפרה במשדר הבוקר של אולפן ynet כי נתקלה בהרבה נוסעים שלא הצליחו לתקף את הרב-קו בהתאם לרפורמה החדשה. "רק לשווק הם יודעים, אני לא רואה איך זה עובד. גם ברכבת אין מספיק עובדים שיסבירו מה צריך לעשות".

3 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי מסייעת לקשישות עם הרב קו
מרב מיכאלי מסייעת לקשישות עם הרב קו
מרב מיכאלי מסייעת לנוסעות מבוגרות עם הרב קו
(צילום: אילנה קוריאל)
דורון, תושב פתח תקווה שרכב הבוקר את המנוי הארצי החדש בעלות של 225 שקל, הצביע על החיסרון העיקרי מבחינתו: היעדר הרכבת מהסדר הרכישה. "הרכבת מתומחרת בנפרד במחירים מאוד גבוהים, ובגלל זה אני נאלץ לנסוע באוטובוס לבאר שבע ולא ברכבת כמו שאני רגיל", אמר. עם זאת, הוא ציין כי צמצום התעריפים לחמישה בלבד מפשט את השימוש בתחבורה ציבורית.
מנגד, נוסע בשם מיכה שזוכה כעת לנסוע בחינם כיוון שחצה את גיל 75, שיבח את הממשלה על הרפורמה. "אני שמח שיש ממשלה שעובדת בשביל האנשים, רק שיורידו את מחירי הדלק". בניגוד לנוסעים אחרים, מיכה לא נתקל בבעיות עם הרב קו, ואמר כי למרות שתמיד ניתן לשפר את השירות - מצב התחבורה טוב יחסית.