כלי תקשורת בסוריה דיווחו הלילה (בין חמישי לשישי) כי ישראל תקפה באזור העיר חלב שבצפון-מערב המדינה. לפי הדיווחים הערביים והזרים, מספר ההרוגים הוא חסר תקדים ועומד על לפחות 44 בני אדם - יחד עם עשרות נוספים שנפצעו בתקיפה, שכוונה למטה של חיזבאללה ולמחסני נשק של המיליציות הפרו-איראניות ליד נמל התעופה הבינלאומי של חלב. לפי הדיווחים, שבעה מההרוגים הם פעילי חיזבאללה. בתיעוד מרגעי התקיפה נראים פיצוצים אדירים ופטריות אש, צפו:

משרד ההגנה הסורי טען כי ישראל תקפה מספר נקודות באזור הכפרי של חלב. לדבריו, התקיפה הישראלית בוצעה יחד עם תקיפה באמצעות כטב"ם שביצעו ארגוני טרור מקומיים, והביאה למותם ופציעתם של מספר אזרחים ואנשי צבא, ולנזקים חומריים. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה למשטר אסד הפועל מלונדון, הוסיף כי מערכות ההגנה האוויריות הופעלו אך הטילים הגיעו ליעדם.
סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי שישה מההרוגים משתייכים לחיזבאללה, אך מרכז המעקב הסורי דיווח בהמשך שמניין ההרוגים של ארגון הטרור השיעי עלה לשבעה. לפי מרכז המעקב, 36 מההרוגים הם חיילים סורים של משטר אסד והרוג נוסף הוא "גורם סורי פרו-איראני". במרכז מציינים כי מספר ההרוגים צפוי לעלות בשל כמות הפצועים הרבה.
לפי מקורות ששוחחו עם "אל-ערבי אל-ג'דיד" הקטארי, התקיפה בסוריה שבוצעה בטילים עם חומר נפץ רב כוונה למבנה ששימש כמטה של חיזבאללה באזור שממזרח לנמל התעופה בחלב, שם יש גם מחסני נשק השייכים למיליציות הפרו-איראניות. לפי המקורות, אחד מטילי ההגנה האווירית הסוריים נפל ליד אחד הכפרים הסמוכים לג'ברין וגרם לשריפה. בשלב זה לא ברור אם חלק מהנפגעים נפגעו מנפילת הטיל הסורי.
מוקדם יותר דיווח אתר החדשות "קול הבירה", המזוהה עם האופוזיציה הסורית, כי התקיפה כוונה גם למפעלים באזור א-ספירה הסמוך לחלב. ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דיווח מפי המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם כי היו שלושה פיצוצים באזור נמל התעופה. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי מערכות ההגנה האוויריות הופעלו באזור.
2 צפייה בגלריה
 תיעוד ערבי מהתקיפה בנמל חלב שבסוריה
 תיעוד ערבי מהתקיפה בנמל חלב שבסוריה
פיצוצים אדירים בעקבות התקיפה. מתוך התיעוד
2 צפייה בגלריה
תיעוד:  התקיפה בנמל התעופה בחלב
תיעוד:  התקיפה בנמל התעופה בחלב
תיעוד: התקיפה בנמל התעופה בחלב
לפני כעשרה ימים משרד ההגנה הסורי האשים את ישראל בתקיפה של אתרים צבאיים באזור דמשק. המשרד טען כי כמה טילים יורטו בשמי הבירה, וכי לא היו נפגעים בתקיפה.
בתחילת החודש יוחסה תקיפה חריגה בצפון-מערב סוריה לישראל, לאחריה נטען כי חוסל יועץ משמרות המהפכה בסוריה רזא זארעי. על פי הדיווחים הוא חוסל לצד שני פעילי חיזבאללה נוספים, שאינם סורים.
פורסם לראשונה: 01:42, 29.03.24