ממלכדים מכוניות של פקידי ממשל, מחבלים במתקנים צבאיים וגם מאיימים על מורים שמשתפים פעולה עם "התעמולה הרוסית": כשברקע שורת פיצוצים מסתוריים שחוללו הרס בבסיסי צבא רוסיים בחצי האי קרים, העיתון "ניו יורק טיימס" מעניק הצצה נדירה למדי לפעילותם של לוחמי הגרילה האוקראינים הפועלים בסתר מאחורי קווי האויב, כשמטרתם המרכזית היא לערער את תחושת הביטחון של החיילים הרוסים בשטחים הכבושים בדרום ובמזרח אוקראינה – ולמנוע מגורמים מקומיים לשתף עמם פעולה.

19 צפייה בגלריה
חייל אוקראיני לצד גרפיטי עם תמונת פוטין שרוף ב סטויאנקה מערבית ל קייב אוקראינה מלחמה
חייל אוקראיני לצד גרפיטי עם תמונת פוטין שרוף ב סטויאנקה מערבית ל קייב אוקראינה מלחמה
חייל אוקראיני לצד גרפיטי עם תמונת פוטין, ארכיון. קייב מבטיחה לרוסים: לא תרגישו כאן בבית
(צילום: AP)
הקרבות נמשכים בינתיים ללא הרף, אם כי ללא התקדמות משמעותית בקווי החזית, ואוקראינה דיווחה הבוקר (יום ה') כי תשעה בני אדם נהרגו בהפגזות מחודשות על העיר חרקוב. במקביל, הנשיא וולודימיר זלנסקי צפוי להיפגש היום בארצו עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ועם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ולדון עמם באפשרות של הפסקת אש – כמעט חצי שנה לאחר תחילת הפלישה הרוסית. השלושה ידונו גם במצב המדאיג בתחנת הכוח הגרעינית בזפוריז'יה, שבימים האחרונים קייב ומוסקבה מאשימות זו את זו בהפגזתה.
את ההצצה לפעילותם של לוחמי המחתרת האוקראינים, שמכונים בארצם פרטיזנים, פרסם אמש "ניו יורק טיימס" אחרי שלדברי העיתון השלטונות האוקראיניים הסכימו להעניק לו גישה לכמה מאותם לוחמים. המטרה של השלטונות בחשיפה הזאת, כך לפי העיתון, היא להדגיש בפני העולם את האיום הגובר שנשקף לכוחות הרוסיים הפועלים בשטחי אוקראינה, וכן להראות לתורמים במערב – שמזרימים לקייב נשק וכסף – כי היא עושה כל שביכולתה על מנת לנצל את משאביה המקומיים במאבק נגד מוסקבה.
לפי ה"טיימס", את לוחמי המחתרת החלה אוקראינה לאמן כמה חודשים לפני הפלישה הרוסית ב-24 בפברואר, וכעת נראה שהמאמץ הזה משתלם: גורמים אוקראינים טענו בפני העיתון כי אותם פרטיזנים סייעו לבצע את פעולת החבלה שהובילה לפיצוצים האדירים בבסיס חיל האוויר הרוסי סאקי בחצי האי קרים בשבוע שעבר, פיצוצים שבהם נהרסו לפחות שמונה מטוסי קרב. שלשום אירעו פיצוצים בבסיס אחר בקרים, ואף שגם עליו אוקראינה לא קיבלה אחריות בפומבי, גם אז מיהר גורם אוקראיני להבהיר שמדובר בפעולת חבלה – שלדבריו בוצעה על ידי "יחידת עילית".
19 צפייה בגלריה
אימון סמוך ללבוב לביב   חיילים ה בריגדה 103 ש ל הצבא האוקראיני מתקדמים עם הנשק שלוף משבר מלחמה רוסיה אוקראינה  נשק צבא לוחמים הסתערות
אימון סמוך ללבוב לביב   חיילים ה בריגדה 103 ש ל הצבא האוקראיני מתקדמים עם הנשק שלוף משבר מלחמה רוסיה אוקראינה  נשק צבא לוחמים הסתערות
אימון לחיילים אוקראינים בחודש מרץ. פעילי הגרילה החלו להתאמן גם הם, כמה חודשים לפני הפלישה בפברואר
(צילום: רויטרס )
פעילות המחתרת האוקראינית גברה בשבועות האחרונים, במקביל לקיפאון שנרשם בקווי החזית במלחמה. לפי ה"טיימס" לוחמי הגרילה נשלחים לאזורים שבהם שולטים הרוסים ושאותם הם מכירים היטב – ולצד שיבוש מסילות ופעולות חבלה אחרות הם גם ממלכדים מכוניות של פקידים רוסים או אוקראינים משתפי פעולה, ומנסים להתנקש בחלקם עם אקדחים. מיד לאחר פעולות החבלה הללו הם שבים למקומות המסתור שלהם ומתחזים לתושבים מן השורה.
גורם בכיר בצבא האוקראיני אמר ל"טיימס" כי הבסיסים שבהם מתאמנים אותם פעילים, באזורים שבשליטת אוקראינה, משתנים מעת לעת על מנת למנוע חשיפה שלהם. הוא ציין כי לוחמי הגרילה פועלים ב"תאים" שמופרדים זה מזה, גם כן כדי למנוע חשיפה שלהם אם אחד הלוחמים ייתפס וייחקר. הגורם תיאר בפני ה"טיימס" כמה מהפעולות שביצעו אותם לוחמים, אולם בעיתון הדגישו כי הם אינם יכולים לאשש את דבריו: בין היתר טען שלוחמי המחתרת הצליחו להרעיל ולהרוג באזור זפוריז'יה 15 לוחמים רוסים, ובאזור חרסון השביתו ציוד בתעשיית החקלאות המקומית וכך מנעו לכאורה מהרוסים "לגנוב" 60,000 טונות של תבואה.

המטרה: שיפחדו

"המטרה היא להראות לכובשים שהם לא בבית, שאסור להם להתמקם פה ושאסור להם לישון בבטחה", אמר לעיתון אחד מלוחמי הגרילה. הוא זוהה רק בשם הקוד שלו "סבארוג", אל האש במיתולוגיה הסלאבית. סבארוג אמר כי כמו לוחמים אחרים גם הוא עבר אימונים לפני הפלישה הרוסית, ולאחר שזו החלה נשלח על ידי מפקדיו לעיר מליטופול שבדרום-מזרח אוקראינה – אחת הערים שנכבשו על ידי רוסיה כבר בתחילת המלחמה. במליטופול מצא לדבריו מחסן שבו היו חומרי נפץ, רובי קלשניקוב, משגר רימונים, שני אקדחים ומשתיקי קול.
19 צפייה בגלריה
תיעוד לכאורה של פיצוץ באזור העיר הכבושה מליטופול בדרום אוקראינה בעקבות מתקפה אוקראינית נגד צבא רוסיה
תיעוד לכאורה של פיצוץ באזור העיר הכבושה מליטופול בדרום אוקראינה בעקבות מתקפה אוקראינית נגד צבא רוסיה
פיצוץ שאירע ביולי באזור מליטופול הכבושה. העיר הפכה למוקד הפעילות של המחתרת האוקראינית
מאז הפלישה סבארוג ועמיתיו ממשיכים לפעול במליטופול, שהפכה למוקד הפעילות של המחתרת האוקראינית: ראש העיר הגולה שלה איוון פדורוב – ששמו עלה לכותרות כשנחטף על ידי רוסיה עם כיבוש העיר ושוחרר בהמשך בעסקת חילופי שבויים – טוען כי בשבוע האחרון הופעלו בעיר מטעני נפץ מדי יום על ידי אותם פעילי מחתרת. באחד הפיצוצים הללו השבוע הוא טען כי הופלו שידורי הטלוויזיה הרוסית בעיר, שלדבריו מפיצה תעמולה שמטרתה לעשות "שטיפת מוח" לתושבים.
סבארוג עצמו מספר כיצד הוא וחבריו למחתרת מלכדו באישון לילה מכונית בחניון של תחנת משטרה שבה פעלו הכוחות הרוסיים בעיר. לדבריו הם הצמידו בסלוטייפ מטען נפץ מאחורי אחד מגלגלי המכונית, וכדי שיופעל ברגע שזו תתחיל לנסוע קשרו חוט דיג בין מנגנון ההפעלה של הפצצה לבין הגלגל. מדבריו של סבארוג נראה שהוא ואנשיו כלל לא ידעו למי הייתה שייכת המכונית: "כל מי שייסע בה הוא בוגד", הכריז. "אף אחד שם לא שומר על הסדר הציבורי". בעיתון ציינו כי המכונית אכן התפוצצה, ובאירוע נהרג שוטר אחד ושוטר נוסף נפצע.
בשבוע שעבר, הוסיף סבארוג, אנשי התא שלו מלכדו את מכוניתו של אדם בשם אולג שוסטק, אוקראיני שהצטרף למפלגת השלטון הרוסית במליטופול. סבארוג עצמו לא לקח חלק בפעולה, אך ציין כי הפעילים הטמינו פצצה מתחת למושב הנהג, ולדבריו החליטו לפגוע בו כי חשדו שהוא נערך לסייע למוסקבה להפיץ חומרי תעמולה בקרב האוכלוסייה המקומית. שוסטק שרד לפי עדויות את ניסיון ההתנקשות בו, אבל אותם לוחמים פרטיזנים מדגישים כי המסר הועבר בכל זאת: הרוסים ומשתפי הפעולה שלהם לעולם לא יחושו ביטחון בשטחים הכבושים.
19 צפייה בגלריה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
נשיא רוסיה פוטין. האוקראינים מאשימים את משטרו בניסיון "שטיפת מוח" לתושבים בשטחים הכבושים
(צילום: AP)
סבארוג ואחד מחבריו, ששם הקוד שלו "ויקינג", הסבירו לעיתון כי הם רואים בקציני משטרה, ובפקידי עירייה וממשל מקומיים שמסכימים לעבוד עם הצבא הרוסי כמשתפי פעולה – וכך גם במורים שמסכימים לחנך תלמידים על פי תוכנית הלימוד הרוסית. המורים, הם ציינו, נמצאים בראש סדר העדיפויות שלהם, כיוון ששנת הלימודים צפויה להיפתח בחודש הבא. לדבריהם לא יפגעו במורים פיזית, אבל ינסו להפחידם או להשפילם. "הרוסים רוצים ללמד את התוכנית שלהם, לא את האמת", אומר ויקינג. "אם הילדים ילמדו לפי התוכנית הזו הם יהפכו לאידיוטים כמו הרוסים. מורה שמסכים ללמד את התוכנית הרוסית הוא משתף פעולה". כחלק מהלוחמה הפסיכולוגית נגד אותם משתפי פעולה, הפרטיזנים תלו שלטים שבהם שמותיהם ותמונותיהם של מנהלים שהסכימו לפתוח בספטמבר את בתי הספר באזורים הכבושים. על השלטים נכתב: "עבור משתפי הפעולה עם הרוסים – הנקמה תגיע".
פעילותם של לוחמי הגרילה גוברת כאמור על רקע הקיפאון בקווי החזית עצמם. אף שאוקראינה מצהירה כי היא נערכת למתקפות-נגד בשטחים בדרומה, במיוחד במחוז חרסון, יועצו הבכיר של הנשיא זלנסקי הודה הבוקר כי אין כעת התקדמות משמעותית במלחמה. "מה שאנחנו רואים זה מבוי אסטרטגי סתום", אמר אולכסיי ארסטוביץ'. "הכוחות הרוסיים רשמו התקדמות מינימלית, ובכמה אזורים אנחנו התקדמנו בחודש האחרון", הוסיף.

חרקוב שוב על הכוונת: "מתקפות מרושעות וציניות"

קווי החזית המרכזיים, נזכיר, שוכנים בחבל דונבאס שבמזרח אוקראינה ובכן באזורי זפוריז'יה וחרסון שבדרום המדינה: בדונבאס ממקדים הרוסים את מאמציהם כבר חודשים, בניסיון להרחיב את אזורי השליטה של המורדים הפרו-רוסים שם, אבל אחרי שהשלימו בחודש שעבר את כיבוש מחוז לוהנסק, הם מתקשים מאוד להתקדם במחוז דונייצק הסמוך. באזור הדרום נערכת כאמור אוקראינה למתקפות-נגד במטרה לשחרר את האזורים שאיבדה שם בתחילת המלחמה, ובמחוז חרסון היא טוענת כי כבר שחררה שורה של כפרים ויישובים. על רקע ההיערכות הזו דווח כי רוסיה מתגברת את כוחותיה באזור הזה, והבוקר דיווח הצבא האוקראיני כי כוחותיו הצליחו לסכל מתקפה רוסית באזור העיירה בילוהירקה, צפונית-מזרחית לעיר חרסון. הצבא האוקראיני טען כי חיסל בקרבות באזור 29 "כובשים" וכי השמיד גם ציוד ארטילרי ומשוריינים, אבל את טענותיו לא ניתן לאמת.
19 צפייה בגלריה
נזקי מתקפה הפגזה באזור חרקוב מלחמה רוסיה אוקראינה
נזקי מתקפה הפגזה באזור חרקוב מלחמה רוסיה אוקראינה
נזקי ההפגזות אמש בחרקוב. שבעה נהרגו אז, הבוקר עוד שניים נהרגו
(צילום: AFP)
19 צפייה בגלריה
נזקי מתקפה הפגזה באזור חרקוב מלחמה רוסיה אוקראינה
נזקי מתקפה הפגזה באזור חרקוב מלחמה רוסיה אוקראינה
(צילום: AFP )
19 צפייה בגלריה
נזקי מתקפה הפגזה באזור חרקוב מלחמה רוסיה אוקראינה
נזקי מתקפה הפגזה באזור חרקוב מלחמה רוסיה אוקראינה
(צילום: AFP )
19 צפייה בגלריה
נזקי מתקפה הפגזה באזור חרקוב מלחמה רוסיה אוקראינה
נזקי מתקפה הפגזה באזור חרקוב מלחמה רוסיה אוקראינה
(צילום: AFP )
בינתיים ממשיכים הרוסים להפגיז ערים באזורים שונים באוקראינה: עיר אחת שמוצאת עצמה נתונה למתקפות גוברות בימים האחרונים היא חרקוב, השנייה בגודלה במדינה. בצהריים דיווחו הרשויות שם ששני אזרחים נהרגו ועוד 18 נפצעו בהפגזה לפנות בוקר שבה נפגע בניין מגורים בכפר באזור. ההפגזה הקטלנית הכתה שעות אחדות אחרי שאמש נהרגו לפי הרשויות שבעה אזרחים ועוד 17 נפצעו בהפגזה אחרת, שפגעה גם היא בבניין מגורים בחרקוב. "הלילה האחרון היה אחד הטראגיים ביותר באזור חרקוב מאז תחילת המלחמה", אמר מושל המחוז אולה סינהובוב. גם הנשיא זלנסקי התייחס אמש להפגזות בחרקוב, ואמר כי מדובר במתקפות "מרושעות וציניות נגד אזרחים" – שאין להן אף הצדקה. "לא נוכל לשכוח זאת, אנחנו ננקום", הבטיח.
במקביל, ועל רקע הפיצוצים המסתוריים שחוללו הרס בבסיסי הצבא הרוסי בקרים, הבוקר טענה קייב להישג נוסף בחצי האי שרוסיה כבשה וסיפחה ממנה כבר ב-2014: המודיעין האוקראיני דיווח שבעקבות אותם פיצוצים מוסקבה העבירה כמה מהמטוסים והמסוקים שלה לעומק חצי האי ואף לבסיסים בתוך רוסיה עצמה. גם את הטענה הזו קשה לאמת, אבל היא מגיעה כשברקע נראה שהרוסים אכן מכירים בכישלונות של קציני הצבא שם. עדות לכך הגיעה אמש בדיווח של סוכנות הידיעות הרוסית RIA, ולפיו הודח מתפקידו איגור אוסיפוב, מפקד הצי הרוסי בים השחור שבסיסו בקרים. במקומו מונה לפי הדיווח ויקטור סוקולוב. אם הדיווח נכון, אזי מדובר באחת ההדחות הדרמטיות ביותר של קציני צבא רוסיים במהלך המלחמה, והיא מגיעה על רקע שורת השפלות שספג הצי הרוסי בים השחור, בראשם הטבעת ספינת הדגל שלו "מוסקבה" באפריל.

זלנסקי ייפגש עם ארדואן: ידברו על הפסקת אש?

וכשברקע נמשכים הקרבות וההפגזות, נשיא אוקראינה זלנסקי צפוי להיפגש היום בעיר לבוב עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ועם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן. במוקד השיחות בין השלושה יעמוד ההסכם שנחתם בין קייב למוסקבה בחודש שעבר – בתיווך האו"ם וטורקיה – שאפשר את חידוש ייצוא התבואה האוקראינית לעולם דרך הים השחור. לפי גורמים באו"ם ובאנקרה בפסגה יהיה גם ניסיון לקדם אפשרות של הפסקת אש בין הצדדים.
19 צפייה בגלריה
נשיא טורקיה ארדואן ומזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש. ייפגשו בלבוב עם זלנסקי, וינסו לדבר על הפסקת אש
נשיא טורקיה ארדואן ומזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש. ייפגשו בלבוב עם זלנסקי, וינסו לדבר על הפסקת אש
נשיא טורקיה ארדואן ומזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש. ייפגשו בלבוב עם זלנסקי, וינסו לדבר על הפסקת אש
(צילום: AFP)
19 צפייה בגלריה
וולודימיר זלנסקי
וולודימיר זלנסקי
נשיא אוקראינה זלנסקי. יועצו הודה: "המלחמה במבוי סתום"
(צילום: AP)
19 צפייה בגלריה
ספינה ספינת סוחר ראזוני  Razoni מפליגה מ נמל אודסה ב אוקראינה כחלק מהסכם לחידוש ייצוא ה חיטה וה תבואה אחרי 5 חודשי מלחמה עם רוסיה
ספינה ספינת סוחר ראזוני  Razoni מפליגה מ נמל אודסה ב אוקראינה כחלק מהסכם לחידוש ייצוא ה חיטה וה תבואה אחרי 5 חודשי מלחמה עם רוסיה
ספינת סוחר עם תבואה אוקראינית מפליגה מנמל אודסה, בחודש שעבר. טורקיה והאו"ם תיווכו את ההסכם שאפשר זאת
(צילום: AFP)
ארדואן, נזכיר, כבר אירח בחודש מרץ האחרון את נציגי קייב ומוסקבה לשיחות באיסטנבול, אבל אלו לא צלחו ומאז לא שבו הצדדים למשא ומתן על הפסקת אש. טורקיה פועלת לאורך המלחמה לשמור על קשרים טובים הן עם קייב והן עם מוסקבה: מצד אחד גינתה את הפלישה הרוסית ואף סיפקה לאוקראינה מל"טים שסייעו לה רבות במלחמה, אבל מצד שני אנקרה מסרבת להצטרף לסנקציות הקשות שהטיל המערב על מוסקבה, וארדואן נפגש כבר פעמיים עם הנשיא ולדימיר פוטין בשבועות האחרונים. השניים הבטיחו להדק את הקשרים בין המדינות. ברקע לכך עומדת גם התלות הגדולה של טורקיה בגז הרוסי – הוא אחראי ל-45% מכלל צורכי האנרגיה שלה – ומוסקבה אף מסייעת כעת לאנקרה לבנות את תחנת הכוח הגרעינית הראשונה שלה.

חשש מאסון בתחנה הגרעינית: אוקראינה דימתה דליפה רדיואקטיבית

בשיחות בין זלנסקי, גוטרש וארדואן צפוי לעלות נושא מרכזי נוסף שמעורר דאגה רבה בעולם: הקרבות ליד תחנת הכוח הגרעינית בזפוריז'יה, הגדולה מסוגה באירופה, שנכבשה על ידי רוסיה בתחילת המלחמה. בשבועות האחרונים דיווחו קייב ומוסקבה על הפגזות שפגעו בקרבת התחנה או אף בתוך המתחם שבו שוכנים הכורים הגרעיניים, ושתיהן טוענות שהצד השני אחראי להן.
בעולם חוששים מאסון גרעיני אם המתקנים הרגישים בתחנה ייפגעו, ומזכ"ל האו"ם גוטרש קרא לפרז את האזור מנשק. הבוקר האשים משרד ההגנה הרוסי כי אוקראינה נערכת לבצע מחר "פרובוקציה" בתחנת הכוח הגרעינית, אולם לא פירט מהי ולא סיפק הוכחה לטענה הזו. משרד ההגנה הרוסי הכחיש בנוסף את טענותיה של קייב כי הציב כלי נשק כבדים בתוך התחנה הגרעינית. הוא טען כי באחת ההפגזות כבר נפגעה אחת ממערכות הגיבוי של התחנה, והזהיר שייתכן שיהיה צורך להשבית אותה לחלוטין בעקבות המתקפות באזור.
19 צפייה בגלריה
חייל רוסי מחוץ לתחנת הכוח הגרעינית ב זפוריז'יה אוקראינה
חייל רוסי מחוץ לתחנת הכוח הגרעינית ב זפוריז'יה אוקראינה
חייל רוסי מחוץ לתחנת הכוח הגרעינית בזפוריז'יה. מי יורה עליה?
( צילום: רויטרס)
19 צפייה בגלריה
תרגיל שערכה אוקראינה באזור זפוריז'יה למקרה של אסון גרעיני דליפה רדיואקטיבית ב תחנת הכוח במחוז שמופגזת
תרגיל שערכה אוקראינה באזור זפוריז'יה למקרה של אסון גרעיני דליפה רדיואקטיבית ב תחנת הכוח במחוז שמופגזת
תרגיל שערכה אוקראינה בעיר זפוריז'יה, סמוך לתחנה, שבו דימו דליפה רדיואקטיבית. "נערכים לכל תרחיש"
(צילום: רויטרס )
19 צפייה בגלריה
תרגיל שערכה אוקראינה באזור זפוריז'יה למקרה של אסון גרעיני דליפה רדיואקטיבית ב תחנת הכוח במחוז שמופגזת
תרגיל שערכה אוקראינה באזור זפוריז'יה למקרה של אסון גרעיני דליפה רדיואקטיבית ב תחנת הכוח במחוז שמופגזת
(צילום: רויטרס )
19 צפייה בגלריה
תרגיל שערכה אוקראינה באזור זפוריז'יה למקרה של אסון גרעיני דליפה רדיואקטיבית ב תחנת הכוח במחוז שמופגזת
תרגיל שערכה אוקראינה באזור זפוריז'יה למקרה של אסון גרעיני דליפה רדיואקטיבית ב תחנת הכוח במחוז שמופגזת
(צילום: רויטרס )
19 צפייה בגלריה
תרגיל שערכה אוקראינה באזור זפוריז'יה למקרה של אסון גרעיני דליפה רדיואקטיבית ב תחנת הכוח במחוז שמופגזת
תרגיל שערכה אוקראינה באזור זפוריז'יה למקרה של אסון גרעיני דליפה רדיואקטיבית ב תחנת הכוח במחוז שמופגזת
(צילום: רויטרס )
אוקראינה מכחישה כאמור שהיא זו שיורה על התחנה, ולדבריה רוסיה אחראית להפגזות הללו, במה שהיא מגדירה כ"סחיטה גרעינית" – שמטרתה להפעיל לכאורה לחץ על האוקראינים בצל מתקפות-הנגד שהם מתכננים באזור. זלנסקי וממשלתו הזהירו גם הם, כמו מוסקבה, מאסון גרעיני אם ההפגזות בקרבת התחנה יימשכו, ובמה שנראה כניסיון להמחיש זאת לעולם ערכו אתמול עשרות אנשי כוחות החירום וההצלה של אוקראינה תרגיל שבו דימו תרחיש של דליפה רדיואקטיבית בעיר זפוריז'יה, הסמוכה לתחנה ונמצאת בשליטת אוקראינה. הם תועדו עם חליפות ומסכות מגן. משרד הפנים האוקראיני מסר כי יש להיערך כעת "לכל תרחיש".
הבוקר מסר שר החוץ האוקראיני, דמיטרו קולבה, כי שוחח עם מזכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) רפאל גרוסי, וכי זה נענה להצעתו לשלוח משלחת פקחים לתחנה. התחנה נמצאת כאמור בשליטה רוסית, ואף שגם מוסקבה אמרה כי היא תומכת בהגעה של משלחת פקחים לשם – היא טענה שלא ניתן לעשות זאת כל עוד ההפגזות נמשכות.