הסתדרות המורים הודיעה כי גם היום (שני) יחלו הלימודים בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים בשעה 10:00. זאת במסגרת העיצומים, על רקע המאבק מול משרד האוצר על הסכם שכר מעודכן למורים. "העיצומים לא יופסקו עד שפקידי האוצר ישימו על השולחן הצעה רלוונטית", נמסר בהודעת הסתדרות המורים.
4 צפייה בגלריה
כיתה ריקה בתל אביב. ארכיון
כיתה ריקה בתל אביב. ארכיון
כיתה ריקה בתל אביב. ארכיון
(צילום: מוטי קמחי)
העיצומים נוגעים לכל מוסדות החינוך שבהם אנשי הצוות חלק מהסתדרות המורים – גני הילדים, בתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים והאולפנים - למעט מוסדות החינוך המיוחד, שבהם יתקיימו לימודים כרגיל.
עוד נכתב בהודעת הסתדרות המורים כי "הסתדרות המורים ממשיכה בעיצומים לנוכח הזלזול וההתעלמות של ראשי הממשלה - בנט ולפיד – ושל שר האוצר ליברמן ופקידי משרדו מהמערכת המדממת שזקוקה לחבל הצלה מיידי. רק הסכם שכר ימנע את הנטישה שמובילה לקריסת מערכת החינוך".

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד אמרה כי "אם לפיד, בנט וליברמן רוצים לסיים את המשבר הזה, הם יכולים לעשות זה ברגע. הם כנראה נהנים לראות את מיליוני ההורים, שגם ככה בקושי מתמודדים עם יוקר המחיה בארץ, עכשיו סובלים גם מחוסר ודאות במערכת החינוך. אני קוראת להם שוב - בואו, שבו לשולחן המו"מ ותראו איך הפקידים מתנהגים".
הנהגת ההורים הארצית מסרה בתגובה להחלטת הסתדרות המורים: "ההחלטה הצינית והאכזרית של הסתדרות המורים להשבית מחר את הלימודים לשעתיים ולפגוע ביום המרגש והמשמח ביותר של בוגרי חטיבות הביניים היא ניצול לא הוגן של התמיכה הציבורית במאבק המורים להעלאת שכרם. איננו יכולים לקבל ולהסכים לפגיעה מתמשכת בילדי ישראל גם אם אנחנו תומכים בהעלאת שכר המורים. אנו קוראים להסתדרות המורים להתעשת ולהחריג את חטיבות הביניים מהעיצומים המתוכננים למחר".
גם אתמול בבוקר החלו הלימודים בגנים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים בשעה 10:00. התחלת הלימודים המאוחרת בכל רחבי הארץ הייתה חלק מהחרפת המאבק שעליו הודיעה הסתדרות המורים, אחרי שבשבוע שעבר הושבתו הלימודים לשעתיים בכל יום במחוז אחר.
4 צפייה בגלריה
   תלמידים מחכים ליד בית הספר
   תלמידים מחכים ליד בית הספר
תלמידים ממתינים לפתיחת הלימודים בת"א, הבוקר. הכוונה: החרפת המאבק
(צילום: סיון חילאי)
הסתדרות המורים, נזכיר, דורשת הסכם שכר חדש למורים והגננות. אולם, הפערים בין ההסתדרות לאוצר גדולים, וישיבת המשא ומתן שהתקיימה בין הצדדים ביום חמישי האחרון התפוצצה, כלשון הודעת ההסתדרות. באוצר לא ממהרים להגיע להסכמות, דנים עדיין בעקרונות ולא בהצעות קונקרטיות, ובן דויד האשימה אותם בגרירת רגליים ובסחבת מכוונת.
הסתדרות המורים מתכננת להחריף את המאבק ולנצל את לוח הזמנים הקצר שנותר לה עד ליציאה לחופשת הקיץ. היום תסתיים שנת הלימודים בחטיבות הביניים, ועשרה ימים לאחר מכן בגנים וביסודיים. לפיכך, ועל בסיס דברי המזכ"לית יפה בן דויד, תיתכן גם שביתה ליום שלם באחד הימים בשבוע הקרוב.

בן דויד באולפן ynet: "הטענות - לאוצר"

אתמול בבוקר, בשעה שהתלמידים הגיעו לבתי הספר באיחור, התראיינה מזכ"לית הסתדרות המורים באולפן ynet. היא אמרה כי "כל הטענות צריכות להיות כלפי האוצר", כשנשאלה מדוע ההורים צריכים לשלם על פיצוץ המו"מ, והוסיפה: "משרד האוצר מגיע לא מוכן לשיחות, ללא מסגרת תקציבית. הם גוררים רגליים, מעכבים הכול. אנחנו מ-2019 בלי הסכם שכר, אנחנו לא יכולים לחכות שייפול משהו".
4 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"היחידות שאכפת להן - השרה והמנכ"לית". שאשא ביטון
(צילום: אלכס קולומויסקי)
כשנשאלה מדוע התחילו בשביתות דווקא בסוף השנה, לקראת החופש הגדול, השיבה: "אם היינו מחכים עד ל-1 בספטמבר, היו אומרים ששוב אנחנו לא פותחים את שנת הלימודים. מה שקורה כעת לא קרה מזמן. ההורים צריכים להצטרף למאבק, כי מדובר בעתיד של מערכת החינוך".
"אנחנו מתריעים כבר כמעט שנתיים שיש נטישה של עובדי הוראה ממערכת החינוך, ואף אחד לא התייחס לזה", הוסיפה בן דויד. "כולם עצמו עיניים, לא שומעים ולא מבינים. מה שקורה כרגע זה שהתפוצץ לכולם בפנים, כי לעובדי הוראה נמאס שמזלזלים בהם ועושקים אותם וחושבים שימשיכו לעבוד עם שכר נמוך. היחידות שאכפת להן ממערכת החינוך זו השרה יפעת שאשא ביטון והמנכ"לית דלית שטאובר".
4 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
לא מתערבים כרגע, ובן דויד מכנה אותם "מנותקים". בנט ולפיד
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בן דויד קראה לראש הממשלה נפתלי בנט ולשר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד להתערב במו"מ, והוסיפה: "הם פשוט מנותקים. אם רק היו משקיעים קמצוץ מהזמן שהם משקיעים בשיחות הליליות שלהם על ההישרדות הפוליטית, כל מערכת החינוך הייתה נראית אחרת. יש כסף במדינה, אבל שומרים אותו לסחטנות פוליטית כי זה מה שמעניין אותם. מערכת החינוך מדממת. חולה במחלה ממארת".
בן דויד אמרה שמבחינתה שביתה כללית השבוע היא "על הפרק", והוסיפה: "חכו ותראו. הכול תלוי בהתקדמות עם האוצר, אם תהיה כזו". עם זאת, היא התחייבה שלא תשבית את מוסדות החינוך המיוחד. לדבריה, "הבעיות בחינוך המיוחד קשות יותר, אין שם אנשים, אין קלינאית תקשורת. אבל אנחנו מחריגים את המוסדות האלה כי אנחנו מבינים את ההורים".
פורסם לראשונה: 19:10, 19.06.22