כוח שמורכב מלוחמי צה"ל של אוגדת איו"ש, ימ"מ, סיירת חרוב וכוחות מיוחדים של מג"ב חיסלו הצהריים (ג') את עבד אל-פתח חרושה, איש חמאס משכם החשוד בביצוע פיגוע הירי בחווארה בשבוע שעבר, שבו נרצחו הלל ויגל יניב. במהלך ניסיון המעצר שלו ושל מבוקשים נוספים, התפתחו במקום חילופי אש בין הכוחות לבין המחבלים, שבמהלכם חוסלו לפחות שישה מהם. על פי הדיווחים, הכוחות כיתרו בית שבו היו נצורים כמה מחבלים, ואף ירו לעברו. הפלסטינים דיווחו בנוסף כי הפילו כלי טיס צה"לי בג'נין.
משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי שישה פלסטינים נהרגו - בהם מוחמד גזאווי (26), זיאד זרעיני, עלאא אבו-רמילה (בנו של בכיר הפת"ח עטא אבו-רמילה, ע"ח) והרוגים נוספים שטרם זוהו - ו-11 נפצעו. במקביל, כוחות דובדבן וסיירת גולני עצרו במחנה עסכר שמזרחית לשכם שלושה מילדיו של אל-פתח חרושה, וגם שם התפתחו עימותים.
הוריהם של הלל ויגל יניב אמרו כי קיבלו הודעה שהמחבל אל-פתח חרושה חוסל, ומסרו: "אנו מודים לכוחות הביטחון שעשו לילות כימים למצות איתו את הדין. אבן נגולה מליבנו כששמענו שהמחבל חוסל ולא נעצר. נמשיך לזכור את הלל ויגל כשמחים, כטובים וכאהובים. אנחנו מרגישים למרות הקושי את הקדוש ברוך הוא לידנו ומוביל אותנו, ואנחנו מודים שביום הפורים האבל הופך לשמחה. נוחמנו קצת בחיסולו של המחבל".

4 צפייה בגלריה
עבד אלפתאח חרושה
עבד אלפתאח חרושה
חוסל: חעבד אל-פתח חרושה, שביצע את פיגוע הירי בחווארה
4 צפייה בגלריה
האחים הלל מנחם ז"ל ויגל יעקב ז"ל
האחים הלל מנחם ז"ל ויגל יעקב ז"ל
האחים הלל ויגל יניב ז"ל, שנרצחו בפיגוע בחווארה
הפעילות מתקיימת בעיצומו של המצוד אחר המחבל שביצע את פיגוע הירי בחווארה, שהתהדק בימים האחרונים. אחד מהמבוקשים שככל הנראה נצור בבית, איאד אבו-אלעזמי, כתב בפייסבוק: "צבא הכיבוש כיתרו את ביתי והתקשרו אליי כדי לצאת, וכשבאתי לצאת ירו טיל לעבר הבית". הפלסטינים דיווחו בהמשך שהכוחות ביקשו מאביו של המבוקש, שנמצא מחוץ לבית, שיסגיר את עצמו. מהמסגדים של ג'נין יצאה קריאה לצאת ולהתעמת עם הכוחות.
גדודי "אל-קאסם" במחנה הג'נין הוציאו הודעה שבה נכתב כי "הלוחמים שלנו מעורבים בעימותים חמושים אלימים עם כוחות הכיבוש המסתערים על המחנה, הלוחמים שלנו תקפו את הצבא הציוני עם מטעני חבלה". בג'יהאד האיסלאמי אמרו כי "מה שקורה במחנה ג'נין הוא פשע ציוני חדש שמוביל הכיבוש הציוני נגד המחנה ועמנו האיתן. ההתנגדות בעזה קרובה מאוד ומחכה לסימן". בלשכת יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמרו כי "ממשלת ישראל נושאת באחריות להסלמה המסוכנת הזו", ובמשרד החוץ הפלסטיני אמרו כי "מעשי הטבח בג'נין מאשרים כי ישראל בחרה את דרך ההסלמה".
בתחילת הפעולה טענו תושבים בג'נין כי קיבלו הודעת טקסט מצה"ל, שבה נכתב: "תושבי מחנה ג'נין, אנו מבקשים מכם להימנע מהשתתפות באירועי האלימות והעימותים האסורים נגד הכוחות שלנו, למען הגנה על ילדיכם ומשפחתכם. הכוחות יפעלו בצורה קשה נגד כל מי שיפעל בניגוד לחוק ויושיט את ידו לטרור".
4 צפייה בגלריה
זיאד אלזרעיני, איאד אלעזמי ומוחמד גזאווי
זיאד אלזרעיני, איאד אלעזמי ומוחמד גזאווי
שלושה מהמחבלים שחוסלו: זיאד אלזרעיני, איאד אלעזמי ומוחמד גזאווי
4 צפייה בגלריה
 תיעוד מחילופי האש מג'נין
 תיעוד מחילופי האש מג'נין
תיעוד מחילופי האש מג'נין
הפעם האחרונה שבה פעלו כוחות הביטחון בג'נין הייתה לפני כחודש, כשהכוחות עצרו את האסיר המשוחרר ג'יבריל זביידי, אחיו של המחבל זכריא זביידי שנמלט מכלא גבלוע לפני כשנה וחצי. זביידי חשוד בתכנון פיגועים ואף בחטיפת גופת הצעיר טירן פרו. במהלך פעילות המעצרים התפתחו חילופי אש, וחמושים ירו לעבר הכוחות, בהם ימ"ס איו"ש ופלוגת מג"ב - שהתגודדו סביב המבנה בו התבצר זביידי. אין נפגעים בקרב הלוחמים. הפלסטינים דיווחו כי בחילופי האש נהרג קוסאי ואקד, בן 14, ונפצעו שניים באורח קשה.
פורסם לראשונה: 15:11, 07.03.23