"כמו מיליארדרים או זוכי פרס נובל, אנשי המילואים זוכים להיות חלק מהאחוזון שמגן על ישראל". כך מתארת הדס לוינשטרן, אלמנתו של רב-סמל ראשון במילואים אלישע לוינשטרן ז"ל, שנפל אתמול (רביעי) בקרב בדרום רצועת עזה, את הדרך המיוחדת שבה היא בוחרת לראות את ההתנדבות שלו למלחמה. לוינשטרן נפגע מירי של טיל נ"ט על הטנק שבו שהה. הוא הותיר אחריו את הדס ואת ששת ילדיהם, "שש מתנות שחיות אותו, אני רואה אותו בהם", כך אמרה.
2 צפייה בגלריה
רס"ר (במיל') אלישע לוינשטרן ז"ל
רס"ר (במיל') אלישע לוינשטרן ז"ל
רס"ר (במיל') אלישע לוינשטרן ז"ל
(דובר צה"ל)
לוינשטרן (38), לוחם בגדוד 8104, עוצבת ראם (179) מהיישוב חריש, התנדב לשירות מילואים במהלך ימי הלחימה. "שלחתי את בעלי למלחמה וידעתי שהוא בעזה ושיש בזה סיכון", אמרה הדס, "היה לנו ברור שהוא מתנדב ושהוא נותן בראש. אני מרגישה שזו זכות ש-2,000 שנה לא הייתה לנו את האפשרות להילחם, ועכשיו יש לנו זכות להגן על המדינה שלנו. יש לי תינוקת בת עשרה חודשים, ג'ינג'ית, בשם רות. יש בעזה תינוק בן עשרה חודשים, גם ג'ינג'י, שלא אמור להיות שם. המסירות הזו מאפשרת לנו להמשיך בחיים".
את הבשורה הקשה על מות בעלה, קיבלה הדס אחרי הדלקת נר שביעי של חנוכה כשהיא מארחת את משפחתה. "אנשי קצין העיר ראו אותנו מדליקים נרות והחליטו לעשות איתנו חסד, לתת לנו להדליק את החנוכייה ולחכות שנסיים. שרנו את השירים והם חיכו בסבלנות, ואז נכנסו והודיעו לנו. כשראיתי אותם התחננתי בפניהם, אמרתי 'לא, לא, בבקשה לא'. הם פשוט אמרו את הטקסט שצריך להגיד. הילדים ראו הכול. אני לא מסתירה. אמרתי להם שאבא יצא לקרב, ושמלחמה זה דבר מסוכן, ושהרשעים הרגו אותו".
על הפעם האחרונה שבה שוחחה עם אלישע סיפרה: "דיברנו במוצאי שבת. היו הרבה חששות והרבה 'תשמור על עצמך', אבל זה 'תשמור על עם ישראל' כי זה התפקיד של חייל. כל זמן שהוא היה בעזה שלחתי לו הודעות למרות שידעתי שהוא לא זמין. כבר אין לו וי כחול, אבל אני מאמינה שהוא שומע הכול ושהוא נוכח בדרך שלו. אני מאחלת לכל אישה גבר שיאהב אותה באמת כמו שאלישע אהב אותי באמת. זו הייתה אהבה טהורה, מפרגנת, מצמיחה. כמעט כל לילה לפני השינה היינו אומרים אחד לשני 'תודה שהתחתנת איתי'. אני זכיתי ל-13 שנים מופלאות".
2 צפייה בגלריה
הנופלים מישיבת ירוחם במלחמת חרבות ברזל
הנופלים מישיבת ירוחם במלחמת חרבות ברזל
שבעת הנופלים מישיבת ההסדר ירוחם
למרות האסון הכבד שפקד את משפחתה, לוינשטרן ממשיכה בדברי החיזוק: "הצער הפרטי מאוד גדול, אבל הסיפור הוא לא פרטי. הם לא הרגו אותו אישית, אלא רצו לפגוע בעם ישראל. אתמול סיפרתי לילדים על אנשים שהם יתומים שאני מכירה. הם בנו משפחות לתפארת והם אנשים מדהימים. אנחנו נמשיך לחיות. הכאב הוא גדול והבעל שלי אהובי איננו, אבל לצאת בשבעה באוקטובר להילחם זה הנורמלי. הוא באלפיון העליון של אנשים שזכו להגן על עם ישראל".
לוינשטרן הוא הבוגר השביעי של ישיבת ההסדר ירוחם שנפל בלחימה ברצועת עזה. בישיבה ספדו לו: "בנר שביעי זה של חנוכה, קיבלנו בשורות קשות מנשוא. הנר השביעי ניטל מאיתנו. האור המזהיר של הרב אלישע היקר נדם. הרב אלישע, תלמיד מחזור י"א, היה תמיד תלמיד הישיבה ממש, גם אם היה רוב זמנו מחוץ לכותלי בית המדרש. אנחנו עוד זוכרים איך בדבקות, שנה אחרי שנה, אלישע הגיע בכל ראשי השנים, עם כל משפחתו הנהדרת, לתפילות בישיבה".