אחרי שבית משפט החליט כי הילד איתן בירן, שמשפחתו נספתה באסון הרכבל, יוחזר לאיטליה - במשפחת האם שביקשה להשאירו בארץ מותחים ביקורת ושוקלים לערער לבית המשפט העליון. "זו החלטה קשה מאוד, המשמעויות שלה קשות והרסניות למשפחה", אמר עו"ד עמית בכר המייצג את הסבתא אתי פלג בריאיון לאולפן ynet הבוקר.
ביום חמישי דחה בית המשפט המחוזי בתל אביב את ערעור הסבא שמואל פלג וקבע כי הוא יוחזר למשפחת אביו שמתגוררת באיטליה. באסון קריסת הרכבל לפני כחצי שנה נספו כל בני משפחתו של איתן בן החמש: האב עמית, האם טל, אחיו הקטן טום, סבה של האם ובת זוגו. איתן הובא לארץ על ידי הסב, אביה של אימו, בניגוד להסכמת וידיעת דודתו איה בירן, אחותו של האב, שאיתה התגורר באיטליה הילד מאז האסון. בעקבות זאת בית משפט באיטליה אף הוציא נגד הסב צו מעצר בינלאומי בחשד לחטיפה לכאורה.
3 צפייה בגלריה
משפחת בירן על רקע מקום האסון
משפחת בירן על רקע מקום האסון
הילד איתן עם בני משפחתו שנספו, ומקום האסון
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
שמואל פלג
שמואל פלג
הסבא שמואל פלג, שנגדו עומד צו מעצר בינלאומי, בבית המשפט בשבוע שעבר
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
איה בירן בבית המשפט
איה בירן בבית המשפט
"מערימה קשיים". איה בירן בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
"אם הוא יחזור לאיטליה הוא ינותק מיותר ממחצית ממשפחתו, וסבתו שאחרי האסון הנורא שקרה, רוצה להיות קרובה יותר אליו", אמר עו"ד בכר, "זו טרגדיה שנקווה שעוד נוכל למנוע אותה. המצב לא קל".
עו"ד רונן דליהו המייצג את הסב שמואל פלג ציין כי במשפחה עדיין שוקלים לערער כל ההחלטה לבית המשפט העליון. "יש צו עיכוב ביצוע של פסק הדין של שבוע שמאפשר לנו ככל שנחליט בסופו של דבר להגיש בקשת ערעור לעליון בבקשה לעיכוב ביצוע".
לדבריו מאז ההחלטה של בית המשפט לענייני משפחה להחזיר את איתן לחזקת דודתו, היא "מערימה קשיים" על קיום מפגשים בין הילד לסבא. "היא מנסה בכל דרך למנוע קשר רצוף וקבוע. אנחנו מצרים על זה, זה בראש ובראשונה פוגע בילד והיא אמורה להבין את זה. כל בני המשפחה המורחבת שנמצאת בארץ רוצים לפגוש אותו, הם אוהבים אותו. הוא מכיר אותם וכמה לקשר, וזה עצוב".