סוכנות הידיעות הטורקית אנאדולו פרסמה היום (שישי) כי הרשויות בטורקיה עצרו שבעה אנשים החשודים בקיום קשרים עם המוסד. לפי הדיווח, העצורים חשודים שמכרו מידע לארגון הביון הישראלי. צוין כי המשטרה הטורקית וארגון הביון הלאומי של טורקיה תפסו שבעה מתוך תשעה מבוקשים בשתי פשיטות שנערכו בו-זמנית באיסטנבול ובאיזמיר.
לפי הדיווח, החקירה של סוכנות הביון הטורקית MIT גילתה שהמוסד משתמש בבלשים פרטיים כדי לעקוב אחר מטרותיו בטורקיה, כך שיאספו מידע ביוגרפי ומסמכים, יסיירו, יצלמו תמונות, יעקבו אחר מטרות ויבצעו האזנות סתר.
2 צפייה בגלריה
נשיא טורקיה טייפ ארדואן נפגש עם  נשיא איראן אברהים ראיסי
נשיא טורקיה טייפ ארדואן נפגש עם  נשיא איראן אברהים ראיסי
נשיא טורקיה ארדואן בפגישה עם נשיא איראן ראיסי
(צילום: Murat Cetinmuhurdar / Presidential Press Office / Handout via Reuters)
הפרסום היום בא פחות מחודש לאחר שדווח כי יותר מ-30 חשודים נעצרו בגין חשדות דומים. בית המשפט בטורקיה אף החליט לגרש מהמדינה שמונה חשודים ב"קשרים עם המוסד" וב"פעולות נגד פלסטינים החיים בטורקיה". דיווחים טורקיים קשרו בין מבצע המעצרים להצהרות מצד ישראל על כוונה לחסל את בכירי חמאס בחו"ל, ואף הוזכר כי ראש השב"כ רונן בר אמר: "אנחנו נחושים לחסל את מנהיגי חמאס ברחבי העולם, כולל בקטאר, טורקיה ולבנון, גם אם זה ייקח שנים. זה המינכן שלנו".
בשנים האחרונות הודיעה טורקיה מספר פעמים על מעצרים של "סוכני מוסד", לטענתה. המעצרים הנוכחיים של החשודים בריגול לטובת ישראל מתרחשים על רקע ההידרדרות הכללית ביחסים בין המדינות, בעקבות המלחמה נגד חמאס ברצועת עזה, וההתבטאויות הקיצוניות של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן נגד ישראל.
2 צפייה בגלריה
רונן בר
רונן בר
ראש השב"כ רונן בר. הצהרות מפורשות על הכוונה לחסל את בכירי חמאס בחו"ל
(צילום: יאיר שגיא)
במקביל לדיווח מטורקיה, משרד הביטחון של איראן פרסם הצהרה שבה טען: "מספר מרגלים המזוהים עם המוסד נחשפו ב-28 מדינות. הפעולה הזאת נחשבת למבצע המודיעין הגדול ביותר נגד ארגוני ריגול וביטחון השייכים לישראל. הושג מידע חסר תקדים על הארגונים האלה, וכעת הוא מנותח ונבחן כדי להפיק ממנו תועלת. הגענו למידע שקשור לחלק מהמתקנים הסודיים החשובים ביותר והתעשיות האסטרטגיות הלא-צבאיות של ישראל".
עוד נטען בהודעה האיראנית: "מדובר בעשרות מרגלים שהתגלו בשלוש יבשות – אסיה, אפריקה ואירופה. חלק מהם נעצרו בטהרן וחלק במחוזות המדינה, ואחרים עדיין תחת מעקב ביטחוני. התגלו כמה מרגלים איראנים בחו"ל וכל אדם יטופל בהתאם למצבו. נשלח מידע על המרגלים למדינות שיש ביניהן ובין איראן חילופי מידע, והמדינות האלה עצרו את המרגלים או השתמשו בהם למטרות ביטחוניות. המוסד בחן את המרגלים באמצעות משימות שהזיקו למדינותיהם".