השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי יחד עם בכירים נוספים במשטרה יקיימו מחר (שלישי) דיון במטרה "למצוא דרכים חוקיות" שיאפשרו לאסור על קיום חגיגות של משפחות מחבלים משוחררים. כך נודע ל-ynet. הדיון יתקיים בצל החגיגות שתועדו בקבלת הפנים שנערכת בכפר עארה למחבל כרים יונס, ששוחרר לאחר כ-40 שנות מאסר.
במהלך היום שוחח המפכ"ל שבתאי עם אבי ברומברג, אחיינו של החייל אברהם ברומברג שנרצח בשלהי שנת 1980 על ידי יונס ובן דודו מאהר, ואמר לו: "המשטרה תפעיל את כל הכלים שברשותה כדי לטפל בתופעה הזו ולמנוע חגיגות". בדיון מחר ישתתפו גם מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר, ויועמ"ש המשטרה, ניצב-משנה אלעזר כהנא.
2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר בעימות מול קובי שבתאי בכנסת
איתמר בן גביר בעימות מול קובי שבתאי בכנסת
ינסו "למצוא דרכים חוקיות" למניעת חגיגות מחבלים משוחררים. שבתאי ובן גביר
(צילום: עמית שאבי)
2 צפייה בגלריה
כח משטרתי באוהל קבלת האורחים של האסיר המשוחרר כרים יונס בעארה
כח משטרתי באוהל קבלת האורחים של האסיר המשוחרר כרים יונס בעארה
"תקלה של המשטרה". כוחות מג"ב בדרך למתחם קבלת הפנים למחבל, שם הונפו דגלי פלסטין ופתח
בימים האחרונים הגיעו כוחות מג"ב לכפר, ופשטו על מתחם קבלת הפנים למחבל. הכוחות, יחד עם שוטרי מרחב מנשה, הגיעו למקום לאחר הנחיית השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שהורה עם שחרורו מהכלא של המחבל, שלא לאפשר חגיגות המוניות בכפרו. שוטרי מג"ב, שהגיעו בכוחות מתוגברים, מנעו את הנפת דגלי פלסטין ופתח.
בשבוע שעבר, ובאופן חריג עם סיום ריצוי עונשו, בשב"ס הסיעו את יונס מהכלא לצומת רעננה שם הורד לדרכו - כך שלא ייצא משערי הכלא כפי שמקובל. בשב"ס הסבירו כי רצו למנוע "תמונת ניצחון" של המחבל עם יציאתו מכלא הדרים - בזמן שכלי התקשורת חיכו במקום. ההחלטה התקבלה בהערכת מצב שקיים השר בן גביר עם נציבת שב"ס קטי פרי ומפכ"ל המשטרה שבתאי.
כרים, יחד עם בן דודו מאהר יונס, רצחו את ברומברג ב-1980 בעת שחזר לביתו שבזכרון יעקב מהבסיס שבו שירת ברמת הגולן. מאהר יונס צפוי להשתחרר גם הוא ממאסר בעוד כשבוע וחצי. לקראת שחרור השניים, שר הפנים אריה דרעי פנה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בדרישה לקבל סמכות לביטול אזרחותם הישראלית.
מוקדם יותר אמר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בפתח ישיבת סיעת עוצמה יהודית כי "האירוע שהתרחש סביב שחרורו של המחבל כרים יונס, זה אירוע שהוא תקלה של המשטרה שאסור לה לחזור על עצמה. לא יכול להיות שפורעי חוק יסיתו נגד מדינת ישראל, לא יכול להיות שבמדינת ישראל שלנו יהיו דברי שבח למחבלים, לטרוריסטים, מיצג שהידים שעשו במקום הזה. זה לא סוד שאני נתתי למשטרה הנחיות להתערב, לפעול, לעצור ולהפסיק. שבוע הבא אמור להשתחרר מחבל נוסף ואני מקווה שהתקלה הזו לא תחזור על עצמה".