כ-15 משאיות עמוסות קמח נכנסו הלילה (בין שבת לראשון) לעיר עזה ולמחנה הפליטים ג'באליה, ולוו ב"חוליית שמירה" - שרוב חבריה היו רעולי פנים ונשאו רובי קלצ'ניקוב. בערוץ "א-שרק" הסעודי צוטט אחד מרעולי הפנים שאמר: "חוליית השמירה הוקמה באישור הפלגים והקונצנזוס הלאומי. היא תגן על משאיות הסיוע מהיום - ותוודא שהן לא יותקפו או ייגנבו". לפי ההערכות, מדובר באנשים שמזוהים עם פתח ועם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

חלק מחברי "חוליית השמירה" עלו על המשאיות, בעוד אחרים צעדו לצידן - ומנעו מתושבים להתקרב אליהן ליד כיכר נבולסי בעיר עזה. הקמח שהיה על המשאיות הועבר למחסני משרד הרווחה שמזוהה עם הרשות הפלסטינית בשכונת רימאל, ממערב לעיר עזה. הגעת משאיות סיוע למחנה הפליטים ג'באליה נעשתה לראשונה זה כמה חודשים.
לפני הגעת המשאיות לחלוקה, פרסמו כוחות ביטחון ששייכים לרשות הפלסטינית עלון שעליו נכתב: "למען ביטחונכם ולמען הגעת המשאיות בבטחה, אסור להגיע לכיכר נבולסי לקבלת סיוע, אסור להתכנס בכביש סלאח א-דין כשהסיוע מגיע, נבוא חשבון עם מי שיפר את ההנחיות ואחרים יקבלו את הסיוע".
בסוף השבוע דיווחה רשת NBC כי ישראל שוקלת להשתמש בחברות אבטחה פרטיות בינלאומיות כדי להגן על משלוחי הסיוע ההומניטרי שנכנסים לתוך רצועת עזה. בדיווח נטען שישראל פנתה לכמה חברות אבטחה בנושא, והעלתה את הרעיון שמדינות אחרות ישלמו את עלויות האבטחה. הלילה, עם זאת, היו אלה חמושים פלסטינים.
1 צפייה בגלריה
תיעוד ערבי ממשאיות הסיוע שנכנסו לעזה בלילה
תיעוד ערבי ממשאיות הסיוע שנכנסו לעזה בלילה
חלוקת הסיוע מהמשאיות
חלוקת הסיוע ההומניטרי מתרחשת על-רקע שיא במתיחות בין חמאס לפתח, אחרי החלטת אבו מאזן למנות את מוחמד מוסטפא לראש ממשלת ה"טכנוקרטים" החדשה. "מינוי ממשלה ללא הסכמה לאומית הוא צעד ריק מתוכן שמעמיק את הפילוג בין הפלסטינים. זה צעד שמראה את עומק המשבר בהנהגת הרשות, הניתוק מהמציאות והפער הגדול בינה לבין עמנו", אמרו בחמאס, בהצהרה שעליה היה חתום בין היתר גם הג'יהאד האיסלאמי - ובמפלגתו של אבו מאזן הגיבו במתקפה חסרת תקדים.
בפתח כתבו כי הם "נדהמים מההדרה והפילוג שבשיח של חמאס. אנחנו תוהים עם מי במנהיגות הפלסטינית התייעץ חמאס כשהחליט לצאת להרפתקה של 7 באוקטובר, שהובילה לקטסטרופה זוועתית ואכזרית יותר מהקטסטרופה של 1948? עם מי במנהיגות הפלסטינית חמאס התייעץ כשהוא דן כעת עם ישראל ומציע לה ויתורים אחרי ויתורים, בלי שום יעד אחר מלבד הענקת ערבויות למנהיגיו, לצורך ביטחונם האישי?".