5 צפייה בגלריה
מנסור עבאס
מנסור עבאס
עבאס במליאה, היום
(צילום: יואב דודקביץ)
לקראת הבחירות שהיום הוכרע כי יתקיימו ב-1 בנובמבר, עולה שוב השאלה אם הרשימה המשותפת תרוץ עם רע"מ ברשימה אחת, במטרה לנסות לשחזר את ההישג מלפני שנתיים - 15 מנדטים. גורמים שונים בחברה הערבית מנסים לקדם זאת, אבל העימות במליאה בין יו"ר רע"מ מנסור עבאס, שהיה חלק בלתי נפרד מהקואליציה הנוכחית, לבין ח"כ אחמד טיבי מהמשותפת מראה את הפערים הגדולים בין הצדדים.

הכנסת התפזרה - כתבות נוספות

בריאיון ל-ynet נשאל ח"כ מנסור עבאס לגבי איחוד אפשרי, וענה: "מי שסיימו את השותפות הן תע"ל, חד"ש ובל"ד. אנחנו ברע"מ הצענו להם שותפות בשיטה פוליטית חדשה שמאמינה בשותפות אמיתית, שרוצה להשיג מטרות והישגים לחברה הערבית באופן מעשי ולא רק כסיסמה. לכן המלצנו על גנץ ולפיד. למשותפת יש מדיניות אבסורדית שגרמה לנו ללכת לבחירות. אם 6 המנדטים שלהם היו יושבים בבית היינו יכולים להמשיך במסלול של להשיג הישגים למען החברה הערבית. המשותפת רוצה רק להכשיל את רע"מ".

5 צפייה בגלריה
יאיר לפיד ומנוסר עבאס
יאיר לפיד ומנוסר עבאס
יו"ר רע"מ בחיבוק לראש הממשלה הבא
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
מנסור עבאס  ויאיר לפיד
מנסור עבאס  ויאיר לפיד
(צילום: יואב דודקביץ' )
בתשובה לשאלה אם רע"מ תיכנס לכל קואליציה, ענה: "כל זמן שהיא מקיימת את ההסכמים איתנו נמשיך להתחייב לקואליציה. אם הקואליציה לא תקיים את הבטחותיה, אין לנו מקום בה". עבאס לא נשמע חושש מהמפלגה "עתיד לנגב" שבראשה עומדים בדואים, ואמר כי "זה לא מפלגת בדואים. מדובר ביחידים שהקימו מפלגה. היוזמות האלה קיימות בכל מערכת בחירות. הרשימה היחידה שיש לה בסיס אמיתי עם תוכנית עבודה מיוחדת לנגב זו רע"מ".
בשבוע הקרוב יתחיל סבב מו"מ שיזמו ראשי רשויות ערביות בין רע"מ למשותפת על מנת לרוץ כרשימה ערבית אחת בכנסת ה-24. ראש העיר עראבה עומר נסאר, שעומד בראש היוזמה, אמר: "המציאות מחייבת להתעלות על המשקעים ולעשות הכול למען אחדות. המשימה קשה, אבל נעשה הכול וללא לאות בכדי להצליח".
5 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
טיבי. אמר לעבאס: "תנשק לנתניהו את הרגליים"
(צילום: עמית שאבי)
5 צפייה בגלריה
איימן עודה
איימן עודה
עודה: "אם למנסור אין בעיה לתמוך במתנחלים - אין לי משותף איתו"
(צילום: יואב דודקביץ' )
יו"ר המשותפת ח"כ איימן עודה לא נשמע אופטימי בנוגע לאיחוד: "אנשים ללא ערכים שרק מחפשים תקציבים ומוכנים ללכת עם נתניהו ועם הרב דרוקמן - זו לא דרכנו. לא נהיה שותפים איתם. אבל כל מי שירצה ללכת בדרכה של המשותפת שהביאה 15 מנדטים ורצתה להשפיע מתוך עמדה ערכית - אנחנו מוכנים לשמוע. אנחנו לא בדלנים, המלצנו על גנץ פעמיים, אבל בפוליטיקה צריך להגיד מהם הדברים החשובים ביותר. אם למנסור אין בעיה לתמוך בפשיסט כמו נתניהו או במתנחלים כמו אורבך, בנט ושקד אז אין לי משותף איתו".
היום, בזמן נאום ראש האופוזיציה בנימין נתניהו לפני פיזור הכנסת, החליפו עבאס וטיבי השמצות הדדיות. עבאס נשמע מסנן לעבר טיבי "כל הכבוד לכם" על הפלת הממשלה, וטיבי ענה: "תנשק לו את התחת והרגליים בשביל להיכנס איתו לקואליציה". עבאס הגיב: "אוי לבושה, אני שלחתי אותו הביתה, אתם תחזירו אותו לשלטון". טיבי הצביע על סמוטריץ' ואמר: "בגלל האיש הזה אתם לא עם ביבי, לא בגללך". העימות נמשך מחוץ למליאה, בהודעות שפרסמו רע"מ והמשותפת.