1 צפייה בגלריה
 "כל דבר כזה, מפגש עם עטאללה או הגעה למקום שבו נאנסתי, מפרק אותי"
 "כל דבר כזה, מפגש עם עטאללה או הגעה למקום שבו נאנסתי, מפרק אותי"
"כל דבר כזה, מפגש עם עטאללה או הגעה למקום שבו נאנסתי, מפרק אותי"
(צילום: נדב אבס, EPA)
פרקליטות המדינה, שמנהלת את תיק החקירה בחשד לסרסור בסוהרות ואונס של חיילת בכלא גלבוע, דרשה מהילה (שם בדוי), שהתלוננה כי נאנסה על ידי האסיר הביטחוני מחמוד עטאללה - להגיע לכלא ולשחזר בפני חוקרות המשטרה את האונס שאירע בסוף 2015, כפי שהתלוננה עליו ביולי האחרון. כך נודע ל-ynet ול-"ידיעות אחרונות". מדובר בצעד חריג מאוד, משום שנשים שמתלוננות על עבירות מין בדרך כלל לא מתבקשות לבצע שחזור בזירת האונס.
הילה הגיעה אתמול (חמישי) לכלא גלבוע לראשונה מאז שחרורה לפני שבע שנים. היא סיפרה כי נדרשה להצביע בפני חוקרות להב 433 היכן בדיוק עמדו היא ועטאללה כאשר תקף אותה מינית והחל לאנוס אותה לטענתה. במהלך השחזור, אחת החוקרות אף נשכבה על הרצפה לצורך המחשה.
"אני לא מבינה למה אני זו שצריכה להגיע לכלא גלבוע ולשחזר איך נאנסתי", אמרה הילה לאחר השחזור, "מי שצריך לעשות שחזור זה עטאללה. החלטתי ללכת לשם למרות הקושי הגדול כי אין לי מה להסתיר. הפסיכולוגית שלי הכינה אותי נפשית לדבר הזה. כל דבר כזה, מפגש עם עטאללה או הגעה למקום שבו נאנסתי, מפרק אותי. עכשיו אני עוד עם האדרנלין של השחזור אבל אין לי ספק שהלילה כבר לא אשן".

בכיר במערכת אכיפת החוק אמר כי "הצעד הזה מעיד בעיקר שהם לא מאמינים לה ומנסים למצוא סתירות בגרסתה. גם כך אין בפרקליטות שום כוונה להגיש כתב אישום על אונס, אז למה לרמוס אותה עוד? זה לא צעד תקדימי אבל בהחלט חריג".
בתוך כך, חקירת פרשת הסרסור בסוהרות והחשד לאונס בכלא גלבוע נמצאת בישורת האחרונה. בחודש האחרון הועברה החקירה מהיחידה הארצית לחקירות סוהרים בלהב 433 לפרקליטות. בכירים במערכת אכיפת החוק מותחים ביקורת קשה על הפרקליטות שגוררת רגליים בתיק ומתקשה לקבל החלטה.
עו"ד קרן ברקעו"ד קרן ברקצילום: עמיר צוק
עו"ד קרן ברק, שמייצגת את הילה, מסרה בתגובה: "היא החליטה באומץ רב שהיא תעשה כל אשר תידרש, כשמטרתה היחידה היא לסייע לחקירה".
מפרקליטות המדינה נמסר בתגובה: "תחילה הוחלט שהיחידה החוקרת תבקש מ'הילה' להצביע על המקומות הרלוונטיים על גבי סרטון שיוקרן לה. לאחר שהיחידה החוקרת סברה שיש יתרון ראייתי בביצוע הצבעה בזירה, הוחלט שתבוצע הצבעה בכפוף להסכמתה של 'הילה'. בכל מקרה לא דובר על שחזור מעשי האונס עצמם. אשר לטענות של ה'בכירים' שאינם מעזים להיחשף בשמם - בתיק עדיין מבוצעות גם בימים אלה השלמות חקירה על מנת להגיע לחקר האמת. רק לאחר שהמשטרה תשלים את החקירה, התיק יהיה בשל לבחינה וקבלת החלטה של הפרקליטות".
ממשטרת ישראל נמסר: "צוות החקירה חוקר את האירועים ועושה מאמצים רבים מאוד במטרה להגיע לחקר האמת. כל פעולות החקירה מבוצעות בכדי לאמת את גרסת המתלוננת ועל מנת להגיע לחקר האמת. התיק מלווה על ידי פרקליטה מלווה וכלל פעולות החקירה נעשות על דעת ובהנחיית הפרקליטות".