91 ימים אחרי שנחטף, יעל אדר התבשרה על מות בנה תמיר, שהוחזק ברצועה מאז הטבח ב-7 באוקטובר. הבוקר, בפוסט ברשתות החברתיות, קראה "לפעול לשחרר את כל החטופים החיים עכשיו - לפני שיהיה מאוחר מידי".
היא אמרה כי גם כעת, ולמרות הידיעה שבנה אינו בן החיים, תמשיך לספור את הימים עד שתשיב את בנה לקבורה בארץ. "בוקר 92. לא אפסיק לספור את הימים לעצמי - עד שנשיב את תמיר לקבורה באדמת ישראל. תמיר נרצח והוא עדיין שם, תם ולא נשלם - חייבים להשיבו. הודעה על 'הירצחו ביום 7.10' מפלחת את הגוף והנפש - וממעיטה מגודל המחדל".
2 צפייה בגלריה
תמיר אדר
תמיר אדר
תמיר אדר ואמו יעל. "אמשיך לספור את הימים, עד שנשיב אותו לקבורה"
(צילום: אייל רדושיצקי)
לדבריה, ההודעה אמורה הייתה להיות אחרת, וזו ההודעה כלשונה: "תמיר נפצע קשה כשהגן על משפחתו והקהילה, בהיעדר הגנה על היישוב. תמיר נחטף בעודו פצוע וחי. תמיר נרצח בהיעדר טיפול רפואי מיידי".
"זה המחדל שהיה! לכולם נוח לכתוב - 'נרצח ביום 7.10' - כאילו זה קרה ברגע אחד שתמיר לא הרגיש ולא ניתן היה להצילו. אילו המדינה הייתה מתפקדת תמיר היה ניצל. אילו המדינה הייתה מתפקדת המחדל הזה לא היה קורה. אני אמשיך לספור את הימים והשעות והדקות עד שתמיר יובא לקבורה ראויה ומכבדת את אישיותו ומסירותו לעולם הזה".
2 צפייה בגלריה
תמיר אדר
תמיר אדר
תמיר וילדיו. "נחטף כשהגן על משפחתו, בהיעדר הגנה על היישוב"

תמיר, בן 38 במותו, הוא נכדה הבכור של יפה אדר בת ה-85 שנחטפה גם היא לעזה - ושוחררה בפעימה הראשונה של עסקת החטופים. תמיר אדר נולד וגדל בקיבוץ וחי בו עם משפחתו - אשתו הדס ושני ילדיו, בני 3 וחצי ו-7. הוא היה חקלאי ואיש חינוך במקצועו. "תמיר היה איש משפחה, אוהב אדם וטבע. אוהד מכבי תל אביב מושבע ותמיד מוקף בחברים", נכתב בהודעת הקיבוץ.
ההודעה האחרונה של תמיר לרעייתו הייתה "את לא פותחת לאף אחד, גם אם זה אני שמבקש ממך לפתוח". כעת התברר שהוא נפל לאחר שיצא להילחם במחבלים, ונחטף לרצועה.
בעצרת למען החטופים בדצמבר, הוקרן סרטון של סבתו, יפה אדר, אחרי שחרורה. בסרטון אמרה: "הייתי 49 יום בתופת הזאת, אני מבקשת, מתחננת, בכל פה, למקבלי ההחלטות - תוציאו את הילדים, תוציאו את כולם. זה לא קל. לא להם ולא למשפחות ולא לאף אחד. שחררו את הילדים עכשיו. אני רוצה לראות אותם, לא כשאני אהיה בארון. עכשיו אני רוצה לראות. בבקשה. זה הזמן".