בתה של המחבלת מתה, משפחת הנרצחת קוראת לא לשחררה להלוויה ולא להקל בעונשה: סוהא ג'ראר (31), בתה של חאלדה ג'ראר, מנהיגת ארגון הטרור החזית העממית שהייתה מעורבת ברצח רנה שנרב בפיגוע במעיין "עין דני" שבשומרון לפני כשנתיים, מתה הלילה לאחר שלקתה בליבה בביתה ברמאללה.
3 צפייה בגלריה
ארכיון חאלדה ג'ראר
ארכיון חאלדה ג'ראר
ג'ראר. משפחת הנרצחת קוראת לא לשחררה
(צילום: AP)
עם היוודע מותה, התגברו קולות ברשות הפלסטינית בקריאה לשחררה כדי שתוכל לקחת חלק בהלוויה. בכיר הרשות הפלסטינית חוסיין א-שייח הביע תנחומים לג'ראר ולבעלה, וקרא לישראל לשחרר אותה, "כדי שתשתתף במצוקת המשפחה", כלשונו. גם פעילים ברשתות החברתיות הפלסטיניות פתחו בקמפיין שקורא לשחרורה של ג'ראר, שבתה סבלה ממחלות רקע.
ואולם, משפחתה של רנה שנרב העבירה מסר לגורמי הביטחון לפיו היא מסרבת לכל שחרור או הקלה בתנאיה של ג'ראר, שעליה נגזרו שנתיים מאסר בהסדר טיעון. "משפחת שנרב מתנגדת בתוקף לשחרור המחבלת. היא שימשה ראש ארגון הטרור בזמן שפעיליו רצחו את רנה ופצעו באורח קשה את אביה ואת אחיה", אמר עו"ד מוריס הירש, שמייצג את המשפחה.
3 צפייה בגלריה
רינה שנרב ז"ל
רינה שנרב ז"ל
רנה שנרב ז"ל. "ג'ראר שימשה ראש ארגון טרור"
(באדיבות המשפחה)
3 צפייה בגלריה
עו"ד מוריס הירש
עו"ד מוריס הירש
עו"ד מוריס הירש שמייצג את משפחת שנרב
בארגון החזית העממית לשחרור פלסטין, שאת הסניף שלו בגדה המערבית הנהיגה ג'ראר בזמן הפיגוע, קראו לישראל לאפשר לה להשתתף בהלוויה גם כן: "היא נמצאת במאסר שנתיים וצפויה להשלימו בעוד חודשיים", טענו בארגון. ג'ראר נחשבת פעילה מוכרת בקרב הפלסטינים, והיא אחד הסמלים הנשיים הבולטים ברשות.
עורך דין פלסטיני ציין כי ג'ראר קיבלה את ההודעה על מות בתה בכאב ובעצב, והוסיף כי היא עודכנה על כך שישנם מאמצים להשיג אישור לשחררה מהכלא על מנת שתוכל להשתתף בהלוויה, אם כי טרם התקבלה תגובה מהצד הישראלי לכך.