2 צפייה בגלריה
בית סוהר מגידו
בית סוהר מגידו
בעקבות החלטת בן גביר: שביתת רעב המונית של האסירים
(צילום: גדי קבלו, שריה דיאמנט)
האסירים הביטחוניים הפלסטינים החליטו היום (ראשון) לפתוח בשביתת רעב המונית בעקבות החלטת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להגביל את ביקורי משפחות האסירים הביטחוניים לתדירות של פעם בחודשיים במקום פעם בחודש. על פי החלטת "ועדת החירום של תנועת האסירים", השביתה תתחיל ביום חמישי הבא.
ועדת החירום העליונה של תנועת האסירים הלאומית הפלסטינית מסרה כי "בהמשך למדיניות התוקפנות נגד כל מה שהוא פלסטיני, והרחבת הניסיונות לפגוע בכל דבר מקודש, בא לפנינו הקיצוני בן גביר עם החלטה חדשה שפוגעת בקודש הקדושים שלנו בכך שצמצם את הביקורים לפעם בחודשיים, מתוך מחשבה שאנו עלולים להיכנע או להתעייף לנוכח התוקפנות והיהירות שלו".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ויואב קיש
בנימין נתניהו ויואב קיש
אמר שלא התקבלה החלטה בנוגע להנחיית בן גביר. נתניהו
(צילום: אוליבייה פיטוסי)
לפי ההודעה, "לאחר ההתקפה על הלחם והמים שלנו, היום הוא תוקף את האימהות, הנשים והילדים של האסירים. לאור כל אלו, עלינו לנקוט עמדה ולנקוט בפעולות התואמות את היקף התוקפנות. החלטנו לפתוח בשביתת רעב פתוחה בדרישה להפסיק את כל ההחלטות והמדיניות שננקטו על מנת להגביל אותנו ואת תנאי חיינו".
בסוף השבוע העבירה לשכתו של בן גביר מסמך לנציבת שירות בתי הסוהר קטי פרי ובו דרישה לביצוע ההנחיה להגבלת תדירות ביקורי המשפחות, בנימוק שהשר אחראי על שירות בתי הסוהר. משב"ס נמסר: "נציבת שב"ס, רב גונדר קטי פרי, קיבלה את הנחיות השר ותפעל לקיים הערכת מצב ארגונית על מנת למצוא את הדרכים ליישמן". בהודעה לא נמסר כי ההנחיה תיושם.
הדרישה של בן גביר הועברה לשב"ס למרות הודעת לשכת ראש הממשלה ביום שישי, שלפיה "עוד לא התקבלה כל החלטה" בנוגע להנחיית השר לביטחון לאומי להגביל את ביקורי משפחות האסירים הביטחוניים לתדירות של פעם בחודשיים במקום פעם בחודש.