אחרי 63 ימים שבהם קיוו לשובו, בני משפחתו של איתן לוי (53) מבת ים התבשרו הבוקר (יום שישי) כי לפי המידע המודיעיני שבידי צה"ל, הוא אינו בין החיים - וגופתו מוחזקת בעזה.
4 צפייה בגלריה
איתן לוי ז"ל
איתן לוי ז"ל
(באדיבות המשפחה)
בנו, שחר לוי, סיפר כי בבוקר הטבח הסיע אביו את ידידתו לקיבוץ בארי. אחותו של איתן, סיגלית פרשל, סיפרה ל-ynet יומיים אחרי הטבח כי "הוא נסע באותו בוקר לבארי, וכשכבר היה בדרך חזרה הוא התקשר אליי ואמר שיש טילים ושהוא מפחד. פתאום שמעתי אותו אומר 'אוי ואבוי', ואז שמעתי קריאת 'אללה אכבר'".
לאחר אותה שיחה עם אחיה שנקטעה בפתאומיות, סיגלית נאלצה לשבת בשקט ולשמוע במשך שלוש שעות את המחבלים נוסעים ברכבו. "שמענו יריות והמון צעקות בערבית", אמר הבן. "ממה שתרגמו לנו, המחבלים צעקו לו 'תצא מהאוטו'. שמענו צרורות ירי ". לדברי סיגלית, בשלב מסוים "הקול של איתן כבר נעלם, ואני נקרעת".
הבן שחר סיפר כי איתן הפסיק לעבוד כנהג מונית בשנתיים האחרונות בעקבות תאונה קשה, אך היא בכל זאת שימשה עבורו כרכב - ולכן נסע איתה לבארי. שיר, בת זוגו של שחר, אמרה כי "רק לפני שבועיים אמרו לנו מצה"ל שהסלולרי שלו אוכן בעזה, ושהוא חטוף. אבל הם לא ידעו לתת פרטים אם הוא חי או מת. כעת הודיעו על מותו, ולא הרחיבו בפרטים".
4 צפייה בגלריה
איתן לוי ז"ל
איתן לוי ז"ל
איתן לוי ז"ל
(באדיבות המשפחה)
היום נערך טקס לאיתן, שבו בנו היחיד שחר אמר קדיש על אביו, והמשפחה החלה לשבת שבעה. "אני רוצה שתדע שכשאתחתן ואביא ילדים, אם יהיה לי בן, הוא ייקרא על שמך", ספד שחר לאביו. "אני מפורק, כאילו ירו לי ישר בלב. אני יודע כמה שמחת שיש לי בת זוג, וכמה אמרת שאתה מחכה שאני אתחתן. אני אגשים לך את החלום הזה ויודע שאתה תלווה אותי בחופה שלי בלב ובנפש".
"אני מסתכל על התמונות שלנו יחד, נזכר בחוויות מהילדות, ורוצה שתבוא ותחבק אותי", אמר הבן. "שבוע לפני הטבח רצית שאבוא לבקר והייתי עסוק, ואתה לא היית מתקשר כי לא רצית להפריע. אבל עכשיו אני רוצה שתפריע לי, אני רוצה שתשב איתי ותחבק אותי. בבקשה תחזור, אני רק רוצה להיפרד ממך כמו שצריך, לא בצורה הזאת".
במטה משפחות החטופים מסרו כי הם מרכינים ראש על הירצחו של איתן לוי, ומשתתפים בצערה הכבד של משפחתו. במטה הוסיפו כי "איתן היה איש משפחה חם ואוהב שדאג תמיד לסביבתו ולא לעצמו. הוא היה אדם אחראי ומסור לכל מקום אליו הגיע".
4 צפייה בגלריה
אריה זלמנוביץ', מיה גורן, רונן אנגל, אליהו צ'רצ'יל מרגלית, גיא אילוז, עופרה קידר
אריה זלמנוביץ', מיה גורן, רונן אנגל, אליהו צ'רצ'יל מרגלית, גיא אילוז, עופרה קידר
שישה חטופים שנקבע מותם. אריה זלמנוביץ', מיה גורן, רונן אנגל, אליהו צ'רצ'יל מרגלית, גיא אילוז ועופרה קידר
אתמול הודיע קיבוץ בארי כי דרור קפלון, שנחשב חטוף בעזה, נרצח במתקפת הפתע של חמאס. ארכיאולוגים של רשות העתיקות בניהולו של אלי אסקוזידו, הפועלים ביישובי עוטף עזה מאז הטבח, סייעו לאתר את הממצאים שהובילו לזיהוי של קפלון.
לפני כשבוע התבשרו שש משפחות כי יקיריהן, שנחטפו על-ידי חמאס ב-7 באוקטובר, נרצחו בשבי. כבר עתה ידוע כי 82 ישראלים שחזרו מהשבי בימי ההפוגה סיפקו מידע שאפשר את קבלת ההחלטה, שהתקבלה על-ידי ועדת מומחים של משרד הבריאות יחד עם מכון לרפואה משפטית, הרב הראשי לישראל ומשרד הדתות.
דובר צה"ל, תת-אלוף דני הגרי, הסביר כי מאחורי ההחלטה עמדו "ממצאים שנאספו ומידע מבוסס". כך, קבעו בישראל את מותם של אריה זלמנוביץ', מיה גורן, רונן אנגל, אליהו (צ'רצ'יל) מרגלית, עופרה קידר וגיא אילוז.