2 צפייה בגלריה
שי אביטל בבית המשפט
שי אביטל בבית המשפט
שי אביטל בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
בית המשפט המחוזי בת"א הכריע בצהריים (ראשון) כי שי אביטל, שנאשם בעבירות מין בשתי נשים, ישוחרר למעצר בית באיזוק אלקטרוני. השופט החליט לדחות חלק מהערר שהוגש נגד ההחלטה, ולכן החליט לשחררו ללא עיכוב ביצוע בתנאי להקשחת תנאיו. השופט העלה את סכום הערבות שאביטל נדרש לשלם - 750 אלף שקלים לחתימות ערבות, ו-600 אלף שקלים לערבות בנקאית.
אביטל הואשם לאחר שהוסגר לישראל מהולנד בעבירות מין בשתי נשים. החלטה לשחררו התקבלה כבר בבית משפט השלום בתום תסקיר מבחן בנוגע למסוכנותו של אביטל. התסקיר נערך בהוראת בית המשפט המחוזי, אחרי שהפרקליטות ערערה בחודש שעבר על החלטה קודמת של בית משפט השלום לשחרר את אביטל למעצר בית. המחוזי קבע אז כי בתום תסקיר המבחן ישוב התיק לפתחו של בית משפט השלום, וכעת זה קבע כאמור פעם נוספת שיש לשחרר את סוכן הדוגמניות למעצר בית.
את אביטל מייצגים עורכי הדין ששי גז ושרון נהרי. בתום הדיון הקודם בחודש שעבר אמר נהרי כי אין עילת מסוכנות שתצדיק את החזקת מרשו במעצר. "מדובר בשני אישומים מאירועים שקרו לפני המון שנים. אני מבקש שחרור למעצר בית באיזוק אלקטרוני. אין שום ראיה או מידע על חשש מפני הימלטות של אביטל", אמר אז – וכעת בקשת הסנגורים התקבלה.
2 צפייה בגלריה
ששי גז ו רון נהרי עורכי הדין המייצגים את שי אביטל בהארכת מעצרו
ששי גז ו רון נהרי עורכי הדין המייצגים את שי אביטל בהארכת מעצרו
עורכי הדין של אביטל - שרון נהרי וששי גז
(צילום: מוטי קמחי)
אביטל, נזכיר, הוסגר לישראל מהולנד בתחילת השנה, שנה וחצי אחרי שעזב את ישראל ולא התייצב לחקירה שאליה זומן – בעקבות תלונותיהן של 26 נשים על פגיעה מינית מצדו. הוא נתפס בהולנד באוגוסט, והוסגר אחרי שבחר שלא לערער על ההליך. כשבועיים לאחר שהוסגר הוגש נגדו כתב אישום, אבל רק על עבירות מין בשתיים מתוך כלל המתלוננות, אחת מהן הייתה בת 16 בעת ביצוע המעשים הנטענים. יתר התלונות עדיין נמצאות בחקירה, אך אביטל לא עומת עדיין עם 24 הנשים האחרות.
לפי כתב האישום, בזמן שהיה אביטל בעלים של סוכנות "Elite Model Israel" ובעל השפעה בעולם הדוגמנות, הוא נהג לפנות לנשים צעירות ולהציע להן עבודה בדוגמנות. בשנת 2019 עבדה א"א, אז בת 26, כברמנית במועדון בתל אביב ושם הכירה את אביטל ושמרה איתו על קשר ידידותי. כמה חודשים לאחר מכן, במהלך מסיבה בה עבדה, הוביל אביטל את א"א לחדר במקום וביצע בה מעשים מיניים. המתלוננת ניסתה להזיז את ידו ודפקה על הדלת לעזרה, שנפתחה על ידי אלמוני.