הבריחה מהכלא: סמ"ר לינוי גיגי, המוקדנית ממוקד 100 של המחוז הצפוני של המשטרה, לא היססה לרגע כששמעה את השיחה מנהג המונית שזיהה את הדמויות החשודות ליד כלא גלבוע. בשיחה עם ynet ו-"ידיעות אחרונות", שחזרה גיגי את הרגעים הדרמטיים: "השיחה התקבלה בשעה 1:49 בלילה. הוא הזדהה כמוטי, נהג מונית, ודיווח שהוא חצה את כביש 71 וראה שלוש דמויות רצות מכיוון הכלא, חוצות את הכביש ומסתתרות בין השיחים. אוטומטית הבנתי שזה נושא רגיש, ומיד, תוך כדי השיחה כבר העברתי דיווח מהיר למשטרת בית שאן ולניידות הסיור".
בזכות התושיה והזריזות שלה, הכוחות פתחו במצוד הנרחב שכבר הוביל ללכידת ארבעה מששת המחבלים הנמלטים. גורמים במערכת הביטחון סיפרו כי בזכות תפקודה המקצועי של גיגי, המצוד החל שעתיים מוקדם יותר - מה ששיבש את תוכנית הבריחה של המחבלים להגיע לג'נין, וכנראה אילץ אותם לנדוד בשטחים לא מוכרים.
2 צפייה בגלריה
סריקות אחר שני האסירים הנמלטים שנותרו מכלא גלבוע
סריקות אחר שני האסירים הנמלטים שנותרו מכלא גלבוע
סריקות אחר האסירים הנמלטים מכלא גלבוע
(צילום: AFP)
"הבנתי מיד שהנושא רציני", הוסיפה גיגי, "הבנתי שהפנייה של מוטי רצינית וחשובה. כל שיחה שאנו מקבלים במוקד היא חשובה ומטופלת בדרך הכי יסודית, אבל כאן יש רגישות כי זה כלא ביטחוני ופלילי. מאחר ומדובר באירוע רגיש שליד בית סוהר - היינו עם היד על הדופק".
גיגי בת ה-21 נולדה בכרמיאל ולאחר שירותה הצבאי כסמלת מבצעים בגולן התגייסה למשטרה במקביל ללימודיה באוניברסיטה. זה שמונה חודשים שהיא משרתת כמוקדנית במרכז השליטה של המחוז הצפוני "המצודה". כאשר החלו הדיווחים בערב החג על הבריחה, היא ישבה בחיק משפחתה. "בהתחלה התביישתי, המשפחה מאוד גאה בי ופירגנה לי".

הבריחה מכלא גלבוע - כתבות נוספות

אף שהנהג שזיהה את החשודים כינה אותה "תותחית", היא מבהירה שכל הצוות שותף לקרדיט. "ריגש אותי שהוא התקשר למוקד ופירגן לי בשיחה עם המפקד שלי, וקרא לי 'תותחית-על', אבל חשוב לי מאוד לומר שזה לא רק בזכותי אלא בזכות כל השוטרים. אני מרגישה שעשיתי מה שכל מוקדן אחר היה עושה. אני גאה בתוצאה, הייתי האדם הנכון ובמקום הנכון".
2 צפייה בגלריה
סמ"ר לינוי גיגי, מוקדנית המשטרה אשר קיבלה את הדיווח על בריחת האסירים מכלא גלבוע
סמ"ר לינוי גיגי, מוקדנית המשטרה אשר קיבלה את הדיווח על בריחת האסירים מכלא גלבוע
גיגי. "הייתי האדם הנכון במקום ובזמן הנכון"
(צילום: גיל נחושתן )
גם היום נמשך המצוד אחר שני הנמלטים הנותרים. במשטרה חושדים שמלבד השישה שנמלטו, כ-10 אסירים ביטחוניים נוספים בכלא גלבוע ידעו על תוכנית הבריחה שעברה מתחת לרדאר של אנשי המודיעין. חלק מאותם האסירים כבר נחקרו באזהרה.
בנוסף, מתברר כי נהג ביובית שרוקן את הביוב מהכלא דיווח לאחד הסוהרים האחראיים על כך שיש הרבה חולות במי הביוב. הסוהר ייחקר באזהרה בחשד לרשלנות ולשיבוש, כדי להבין כיצד ייתכן שדיווח שהיה אמור להדליק נורות אדומות לאפשרות של מאמצי חפירה לא הוביל לחשיפת המנהרה.