2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
"מחכה לתוצאות הבדיקה". נתניהו בכנסת, ארכיון
(צילום: אלכס קולומויסקי)
משרד הבריאות עדכן אמש (שישי) את הכנסת כי ארבעה עובדים במשכן אובחנו כחיוביים לקורונה, חלקם עם חשד גבוה להידבקות בווריאנט האומיקרון. לאחר חקירה אפידמיולוגית העבירה הכנסת הנחיות בידוד לכ-130 עובדים, בהם גם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו וח"כ סימון דוידסון מ"יש עתיד".
ביום רביעי קיים נתניהו אימון כושר בכנסת - בהדרכת מאמן כושר שנמצא מאומת לקורונה וגם עם חשד להידבקות בזן האומיקרון. מהליכוד נמסר כי "לאחר שהתברר שמאמן הכושר נמצא מאומת לקורונה, התבקש נתניהו על ידי קצין הכנסת להיכנס לבידוד. ראש הממשלה לשעבר פועל בהתאם להנחיות". הבוקר נמסר כי נתניהו נמצא שלילי לקורונה בבדיקה שערך.
מוקדם יותר עדכן משרד הבריאות כי מחצות ועד לכניסת השבת אובחנו 475 חיוביים לקורונה. בסך הכול פוענחו כ-45 אלף בדיקות ושיעור החיוביים הלא סופי עומד על 1.05%. מדובר בשיעור החיוביים הגבוה ביותר מאז 22 באוקטובר.

בין המאובחנים אתמול עוד 45 מאומתים לזן אומיקרון. בסך הכל בישראל 134 מאומתים לזן, 86 מהם שבו מדרום אפריקה, אנגליה, צרפת, ארה"ב, איחוד האמירויות, הונגריה, איטליה, נמיביה, טנזניה, גרמניה, מרוקו, ספרד, סרביה, בלגיה, וטורקיה. 28 אחרים באו במגע עם שבים מדרום אפריקה, אנגליה, ארה"ב וצרפת. שאר המקרים, כ-15% מהמאומתים לזן, אינם קשורים ככל הידוע להדבקה בחו"ל.
עוד נמסר כי 92 מתוך אותם 134 מאומתים (68.7%), נחשבים ל"מוגנים" - כלומר, מחוסנים במנה שלישית, מחוסנים בשתי מנות בחודשים האחרונים או מחלימים בחצי השנה האחרונה. משרד הבריאות ציין כי קיים חשד גבוה לעוד 307 מקרים - בהם 186 ששבו מחו"ל ו-33 אנשים שבאו במגע עם חוזרים מחו"ל.
מתחילת השבוע אובחנו בישראל 4,080 חיוביים לקורונה, לעומת 4,294 בכל השבוע שעבר, כולל שישי ושבת. סביר להניח שבסופו של דבר מספר המאומתים השבוע יעלה על זה של השבוע שעבר. מספרם של החולים קשה עומד על 79. מנתוני משרד הבריאות עולה 78.5% מהם אינם מחוסנים בכלל. בקרב החולים קשה, שטרם מלאו להם 60, מתברר כי 88.6% מהם אינם מחוסנים כלל.
2 צפייה בגלריה
התעקש על תו ירוק בקניונים, התפשר על סגול "מהודק". בנט
התעקש על תו ירוק בקניונים, התפשר על סגול "מהודק". בנט
התעקש על תו ירוק בקניונים, התפשר על סגול "מהודק". בנט
(צילום: עידו ארז, מארק ישראל סלם)
בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט והשרים החליטו אמש להחיל תו סגול "מהודק" על קניונים ואזורי מסחר סגורים, על פי יחס תפוסה של 1:15 - כלומר תתאפשר כניסת אדם אחד על כל 15 מטרים רבועים (במקום יחס תפוסה 1:7 כיום). זאת במקום תו ירוק, שעליו התעקש בנט עד כה. עם זאת, הוחלט כי בהתאם לשיעורי התחלואה תיבחן בימים הקרובים האפשרות להחיל תו ירוק על כל בית מסחר שגודלו יותר מ-100 מ"ר.
ההחלטה תובא מחר לדיון בממשלה, שאחריו ינוסחו התקנות החדשות אשר יובאו למשאל טלפוני של שרי קבינט הקורונה. הכניסה לתוקף של ההנחיה החדשה תהיה מיידית.
במשרד הכלכלה התנגדו נחרצות לתו ירוק בקניונים, וטענו שהדבר יפגע קשות בעסקים. בעקבות זאת, הגיעו בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ, שר החוץ יאיר לפיד, שרת הכלכלה אורנה ברביבאי וסגן השר במשרד רה"מ אביר קארה להסכמה ולפיה יוחל תו סגול "מהודק" - במקביל לאכיפה מוגברת של עטיית מסכות באמצעות הוספת נאמני קורונה ופקחים.
עוד הוחלט כי שעות הפעילות בקניונים יוארכו לצורך ריווח הצפיפות במסחר, וכי יוקמו עמדות התחסנות בכ-50 מוקדים מרכזיים בקניונים. סוכם כי יינתנו הטבות מיוחדות למתחסנים בקניון, "תוך יצירת אווירה מעודדת התחסנות".
פורסם לראשונה: 21:58, 17.12.21